Gäller garanti om man köper ett slip-on?

Joshi

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
Nada at the moment
Har precis köpt ny hoj. Funderar på att sätta ett slip-on samt byta luftfilter. Gäller garantin fortfarande på hojen då?Skulle inte förvåna mig om det inte gjorde det. Man ändrar ju motorkaraktären. Frågan e bara om man ändrar den tillräckligt mycket för att garantin inte ska gälla.Någon som vet hur det ligger till. Ska visserligen fråga mc handlaren när jag hämtar hojen på onsdag. Får väl reda på det då om ingen här vet :banana

Joshi skrev:
Har precis köpt ny hoj. Funderar på att sätta ett slip-on samt byta luftfilter. Gäller garantin fortfarande på hojen då?Skulle inte förvåna mig om det inte gjorde det. Man ändrar ju motorkaraktären. Frågan e bara om man ändrar den tillräckligt mycket för att garantin inte ska gälla.Någon som vet hur det ligger till. Ska visserligen fråga mc handlaren när jag hämtar hojen på onsdag. Får väl reda på det då om ingen här vet :banana

Juridiskt gäller inte garantin. Men det får nog bero lite på felets art också eller hur? Fast bevisbördan ligger nog hos dig.

Joshi skrev:

Om du får fel på hojjen, är det bara till att sätta dit orginal prylarna innan du kör till handlaren för ett garanti åtgärdande.

Jag har haft rensade pipor, modifierad luftburk och ombestyckad förgasare. Inget gnällande alls dom 3!!! ggr min motor rasat :)

Förmodligen varierar det en hel del från handlare till handlare men det är ju bara att ringa o kolla, anonymt sas, o gillar butiken inte slip-on/munstycken vid garantiärenden så är det ju bara att byta till originalgrejer som redan sagts i tråden.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8