gäller försäkringen???

bigblock

Medlem
Gick med
25 Jul 2004
Hoj
zx10r -05
tjaba! Nån som vet om försäkringen gäller om jag lånar ut hojen till min polare
och han skulle råka lägga omkull den?(OBS han har ej A-kort)

bigblock skrev:

Inte en chans...

Tror inte heller det, ring ditt FB och fråga :hihi

Tror det kan leda till medhjälp också.

Det är väl inte någon utan körkort som redan vurpat ?

vad är det för ide för alla som kör utan kort att helförsäkra sina hojar då?
dom jag känner som har haft hoj men inget kort har då haft helförsäkrat!

bigblock skrev:

du skämtar väl???

bigblock skrev:

Kör man hoj utan kort är man fan inte slug. Jag LOVAR dig att personen blir helt utan ersättning om nåt skulle hända. Risken är till och med att man blir ersättningsskyldig.

bigblock skrev:

Ring och fråga, finns det däremot någon anledning till varför du skulle låna ut hojen till din polare? Inget A-kort=cykel eller moped. :D

Du får ju ÖVNINGSKÖRA med godkänd handledare och lämp...DÅ gäller försäkringen, men inte när du "lånar ut åt en kompis" Finns inte ett försäkringsbolag som betalar en penny...

bigblock skrev:

Vad är det för idé att köra utan kort överhuvudtaget? Man utsätter sina medtrafikanter för livsfara och skulle man bli orsak till en trafikolycka åker man dit mer än rejält. Har man inte körkort har man absolut ingenting i trafiken att göra!

Vem i helvete är så förbannat dum i huvudet och lånar ut sin hoj till nån utan kort?
Vem i helvete är så förbannat dum i huvudet och kör utan körkort?

Trafik försäkringen gäller väl vare sig man har kort eller inte ????(givetvis under förutsätningen att försäkringen är betald) . Seriöst tycker ni verkligen att det är så jävla farligt att låna ut hojen till nån som inte har kort ??

Fudpucker skrev:
Vad är det för idé att köra utan kort överhuvudtaget? Man utsätter sina medtrafikanter för livsfara och skulle man bli orsak till en trafikolycka åker man dit mer än rejält. Har man inte körkort har man absolut ingenting i trafiken att göra!

Utsätter man inte sina medtrafikanter för livsfara när man beter sig som några här på forumet ??

du kan bli ersättningsskyldig om det bevisas att du har brytit mot gällande trafikregler när det inträffar en olycka exvis bakhjulsåkning! tänk på det innan ni slänger upp hojen på slangen ! det finns bilar som kostar flera 100 tusen kronor inte kul att ha skulder på något som inte finns!

Obs detta är inget moralinlägg endast en uppmaning!
JAg har inget imot folks trafikbrytande detta är endast menat som en uppmaning tänk 2 ggr innan ni gasar!

Mv.Oskar

Man lånar inte ut en hoj till folk utan kort o man lånar verkligen inte ut en r1 till folk utan kort eftersom dom kan vara livsfarliga om man inte kört mycket tung landsvägshoj.

Tyvärr så gäller nog inte försäkringen ska du se.

Men du är bra dum om du lånar din bike till en som inte har kort... :mad:

Back