Gäddrom

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag åkte på ågren härom dagen efter att ha lämnat över ett halvt kg gäddrom på stranden. Hörde nämligen strax efteråt att det är en riktig delikatess. Har hittat flera restauranger på nätet som serverar gäddrom för ett par tre kronor per gram, vilket skulle innebära att jag skänkte bort åtminstone en tusenlapp åt måsarna.

Vad har ni för erfarenheter av gäddrom? Är det en höjdare eller inte?

Du dödar djur för skojs skull?
Så fascistiskt. Usch.

Det här känns som ombytta roller :gnissla

Jag har aldrig påstått att det skulle vara moraliskt fel att döda djur och käka upp dem. Dock så äter jag hellre egenfiskat än köpt eftersom jag då vet exakt vad det är jag sätter i mig och dessutom tycker att det är godare. Sen är det skänt att få komma ut också.

Jag åkte på ågren härom dagen efter att ha lämnat över ett halvt kg gäddrom på stranden. Hörde nämligen strax efteråt att det är en riktig delikatess. Har hittat flera restauranger på nätet som serverar gäddrom för ett par tre kronor per gram, vilket skulle innebära att jag skänkte bort åtminstone en tusenlapp åt måsarna.

Vad har ni för erfarenheter av gäddrom? Är det en höjdare eller inte?

Hmm, aldrig smakat och har nog aldrigt hört om någon som testat heller. Hur serverar restaurangerna rommen ? Hur är den tillagad ? Testade att röka Abborre-rom för ett tag sedan men det smakade fan. Den rökta borren satt däremot som en smäck. :)

Du kanske ska testa att ställa frågan på min sportfiskesida ? ;)

Jag har aldrig påstått att det skulle vara moraliskt fel att döda djur och käka upp dem. Dock så äter jag hellre egenfiskat än köpt eftersom jag då vet exakt vad det är jag sätter i mig och dessutom tycker att det är godare. Sen är det skänt att få komma ut också.

Men abborrarna, de lämnade du på platsen? Du lät din egen hobby orsaka stort lidande hos de djuren, det är fel tycker jag.

Dessutom kan du äta grönsaker, det är bäst för djuren, för dig själv och i synnerhet för naturen! Vet du inte hur mycket växthusgaser det bildas för att du ska få hem en köttbit? Vet du vilket lidande en fisk eller en ko utsätts för innan du äter den?

Men vad göder man allt som är "ekologiskt odlat" med ? Skit från köttindustrin kanske ? Tänk på det nästa gång du käkar en tomat ... så mycket onödigt lidande för den tomaten !

2920246 Men vad göder man allt som är "ekologiskt odlat" med ? Skit från köttindustrin kanske ? Tänk på det nästa gång du käkar en tomat ... så mycket onödigt lidande för den tomaten !
Speciellt om kon var hård i magen. :hihi

Men abborrarna, de lämnade du på platsen? Du lät din egen hobby orsaka stort lidande hos de djuren, det är fel tycker jag.

Dessutom kan du äta grönsaker, det är bäst för djuren, för dig själv och i synnerhet för naturen! Vet du inte hur mycket växthusgaser det bildas för att du ska få hem en köttbit? Vet du vilket lidande en fisk eller en ko utsätts för innan du äter den?
Med innanmätet menar jag magtarmpaketet. Resten åts upp, förutom benen då. Rött kött har jag knappt inte käkat de sista tio åren. Seså, paja inte min fina tråd nu :tungan

Schyst :tummenupp

Last edited:

Hur kan du veta exakt vad det är du sätter i dej? Om du köper en gädda från fiskbilen.. Ser du då skillnad på den och den du tar upp från sjön själv? Gör du dioxinanalyser etc på den? :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg