FZS600 Fazer köpråd o service

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory -15 & KTM SD 1290 GT -17
Är spekulant på en Fazer 600 -99, vill ha köpråd!

Vad är det för serviceintervall o hur ofta skall ventilerna justeras på den motorn?

Är det 4200 mil som på många andra Yamahas?

Tacksam för andra tips o tricks också.

Jag har sökt men ej funnit i forumen..

Banane skrev:
2097876 Är spekulant på en Fazer 600 -99, vill ha köpråd!

Vad är det för serviceintervall o hur ofta skall ventilerna justeras på den motorn?

Vad får du betala för den ?? du kan få min 97a för 25000:- gått 700 mil, tröttnat på skiten , för trött å trist.

Du har PM...

Gabor skrev:
2097979 Vad får du betala för den ?? du kan få min 97a för 25000:- gått 700 mil, tröttnat på skiten , för trött å trist.

Last edited:
Banane skrev:
2097876 Är spekulant på en Fazer 600 -99, vill ha köpråd!

Och mer info här
http://www.foc-u.co.uk/new/news.php

Själv är jag skitnöjd med min men jag kommer nog behöva sälja den lite senare pga att jag vill köpa en annan hoj och måste få ihop pengar. PM:a om du vill veta mer.

Klabbharpan skrev:

Danke. Den hade jag inte :-)

Gabor skrev:
2097979 Vad får du betala för den ?? du kan få min 97a för 25000:- gått 700 mil, tröttnat på skiten , för trött å trist.
Hmm.. den första fzs 600:an kom 1998
:7peta

:)

lee skrev:
2098776 Hmm.. den första fzs 600:an kom 1998
:7peta

:)
Eftersom det i mitt regbevis står 1997 årsmodell, samt att det finns ett stort antal rullande på vägarna, samt mycket information på internet om just 1997 års modell av just nämnda mc, så antar jag att du har rätt och Yamaha, jag, vägverket, bilprovningen med många andra har fel... :pannkyss

Gabor skrev:

grymma säljargument...man kan ju knappt bärga sig att göra business med dig :rolleyes: :klappar :skrattaåt

fazerfun skrev:
2099405 grymma säljargument...man kan ju knappt bärga sig att göra business med dig :rolleyes: :klappar :skrattaåt
Jag är i alla fall ärlig...jag tycker den är trist å trött....då blir den billig.
Hojar från japan är billigt skit, så är det bara, överprisat skräp rent ut sagt. Jag ser till att priserna hamnar på en anständig nivå, sen skiter jag i vad andra tycker...

Gabor skrev:
2099412 Jag är i alla fall ärlig...jag tycker den är trist å trött....då blir den billig.
Hojar från japan är billigt skit, så är det bara, överprisat skräp rent ut sagt. Jag ser till att priserna hamnar på en anständig nivå, sen skiter jag i vad andra tycker...

jamen det hedrar dig verkligen. :pannkyss Hur skulle världen se utan idealister och filantroper som räddar oss andra stackars satar från att betala överpriser för en massa japanskt skit? :hihi

fazerfun skrev:
2099494 jamen det hedrar dig verkligen. :pannkyss Hur skulle världen se utan idealister och filantroper som räddar oss andra stackars satar från att betala överpriser för en massa japanskt skit? :hihi
Bitterhet är genomskinligt....är det jobbigt att jag dumpar priset på en japs ???

Gabor skrev:
2099759 Bitterhet är genomskinligt....är det jobbigt att jag dumpar priset på en japs ???

:lol :lol :lol :lol :lol :lol ja det svider lite men jag tror jag överlever att just DU sänder chockvågor genom begmarknaden för fazers.... :7peta

Gabor skrev:
2099759 Bitterhet är genomskinligt....är det jobbigt att jag dumpar priset på en japs ???

Trevligt att nån är "mark-nära" på detta forum iaf. =)

fazerfun skrev:
2099856 :lol :lol :lol :lol :lol :lol ja det svider lite men jag tror jag överlever att just DU sänder chockvågor genom begmarknaden för fazers.... :7peta

verkar snarare som att DU är bitter över att jag just dumpar priset och klassar hojen som en trött säck potatis i ett skafferi...

Gabor skrev:
2100092 verkar snarare som att DU är bitter över att jag just dumpar priset och klassar hojen som en trött säck potatis i ett skafferi...

:skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt
jag bjuder 150 000 för din Fazer om du lovar, på hedersord, att du faktiskt inte hajat ironin i mina inlägg....läs min första tråd...tyckte BARA till om ditt raka sätt att försöka få någon intresserad av din hoj...

Jag köpte en Fazer 600 -00 i veckan och är hittills nöjd :) Har provkört en ny Hornet 600 också och tyckte inte att det var värt merkostnaden att välja den, om man tänker på körglädjen för en nybörjare som jag är.

Enda jag har att klaga på är resonansljud från kåpan, ska försöka kolla om jag lyckas få den lite tystare på nåt sätt.

fazerfun skrev:
2100272 :skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt
jag bjuder 150 000 för din Fazer om du lovar, på hedersord, att du faktiskt inte hajat ironin i mina inlägg....läs min första tråd...tyckte BARA till om ditt raka sätt att försöka få någon intresserad av din hoj...
Hojen är din, hedersord och ärlighet är en hederssak.
ironin är död på sh,för länge sedan. Så,när levererar jag hojen till dig?
Nu finns det även vittnen på att du bjudit högst på hojen...

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet