FZR600R motorbyte?

Roggo

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
honda sp1
har en fråga om motorbyte på min yamaha fzr 600 r årsmodell 94, går det att montera en motor från en yamaha yzf 600 thundercat årsmodell 96-98 ?

Ähh, riv ner motorn, jag bytte 1 drev för 800:- och """under-cuttade""" motstående drev. Tog mig nån veckas lugnt mekande att få ordning på allt.

Borde man inte kunna klämma in spisen från YZF 750? Hade blivit kick-ass med den motorn.

Motorbyte

Läste på ett Thundercat forum, om en som satte i en yamaha fzr 600 motor i en thundercat (varför man nu skulle vilja göra det, troligen för att personen redan hade en sådan motor när thundercatmotorn gick sönder). Så det omvända kommer ju gå. Men troligen behöver du ju en stor del av kabelhärvan/databoxen). Så vetetusan om det inte är billigare att köpa en thundercat från början!. Får du ju ett modernare utseende än gamla fzr 600:an.

Lycka till och hoppas mitt svar var till någon hjälp.
//Mvh Joakim.J

Läste på ett Thundercat forum, om en som satte i en yamaha fzr 600 motor i en thundercat (varför man nu skulle vilja göra det, troligen för att personen redan hade en sådan motor när thundercatmotorn gick sönder). Så det omvända kommer ju gå. Men troligen behöver du ju en stor del av kabelhärvan/databoxen). Så vetetusan om det inte är billigare att köpa en thundercat från början!. Får du ju ett modernare utseende än gamla fzr 600:an.

Lycka till och hoppas mitt svar var till någon hjälp.
//Mvh Joakim.J

tack för svaret! har skruvat isär min motor för rep av 2:ans växel, blir nog billigast och lättast trots idiotlösningen med att man måste mecka av topp och cylinder. hoppas bara att jag får ihop skiten!!!

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage