FZR1000 som klipper ibland

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Har haft problem sen i somras med min FZR som beter sig lite underligt.

Ligger jag och kör på med bra fart så går den som den ska, men saktar jag ner och kör t.ex. i stan så vill den klippa och dö, när den gör detta så dippar även varvräknaren. Det verkar som om den bara missar något varv och det verkar som om det är ett värmeproblemdå den har gått i princip problemfritt nu i höst och vinter, men om jag låter den stå igång när jag kommer tillbaka efter en tur medan jag låser upp garaget osv. så vill den dö när jag ska köra in den, den sista biten.

Jag har fått för mig att det är antingen den ena tändpolen som är kass, eller båda två, eller att CDI-boxen börjar ge upp. Inget av detta är ju jättekul att byta så vad tror ni?

Dynojet-kittad? Isf går den för fett när den är varm. När bytte du tändstift senast? När bytte du tändkablar och tändhattar sist?

Dynojet-kittad? Isf går den för fett när den är varm. När bytte du tändstift senast? När bytte du tändkablar och tändhattar sist?

Nope ingen Dynojet så vitt jag vet. Stiften är bytta för ca. 250 mil sedan, men tändhattar o kablar kanske man ska börja titta på.

Känns som det är ett lite bakvänt fel det här, annars brukar man väl ha problem i högre varv också, dvs. att tänddelarna inte "hinner med"? Men nu är det alltså bara på låga varv i låg hastighet <80 km/h, ibland kan det vara under acceleration ifrån låg hastighet också.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!