FZR1000 problem

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Köpte i helgen en Fzr1000 87, med en motor från 92. Den hade stått ganska länge som jag förstod det. Vid testturen så var det inga problem, hojen gick fint.
När jag körde hem så klarade den inte av full gas utan sackade ihop. Smög jag på gasen gick det helt ok.
På kvällen när jag skulle åka så kom jag några kilometer, sen börjar den svara sämre och sämre på gasen, för att till slut helt dö.

Efter mkt om och startkablar så fick vi igång den och åkte hem.
Ikväll så skulle jag prova igen. Hojen startar utan problem. Men efter ett tag så blir det precis samma sak igen. Hojen börjar svara sämre och sämre, 500m senare så dör den.

Tips och idéer?

En annan grej.. till sadeln sitter ett hemmabyggt lås som jag nu inte kan få upp :mad:
Bra sätt att kringgå detta?
 
Förmodar att du kollat att lampor osv lyser fullt även när den dör?
Låter annars som bränsle relaterat. Skitet filter eller tät avluftning etc.
 
I 23 år gamla förgasare; 'kan det bo hur mycket mossa som helst.
 
Några tips till hur jag ska få bort sadeln? Själva haken har alltså lossnat, så själva låsanordningen fungerar inte. Finns det nån väg runt?
 
Förgasare väl?
Kondensvatten och skit i förgasarna som sätter igen munstycken och spridare. När motorn är avslagen, sjunker vattnet ner igen och allt verkar frid och fröjd.
Dränera tank och flottörhus. Gör rent alla filter, slangar och munstycken. Klart!
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top