FZR1000 går fett

1002cc

Medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
FZR 1k
Hej, min Yamaha FZR1000 -90 går för fett och jag var därför ute och kollade på nätet efter verktyg att avhjälpa detta. Eftersom jag tidigare köpt ett synkroniseringsverktyg av www.cartune.com som jag är väldigt nöjd med så tittade jag först in där och hittade något som dom kallar "Colortune", det är ett tändstift som är klart så att man kan se direkt ned i förbränningskammaren och man ska då kunna bedömma beroende på färgen på flamman hur man ska justera förgasarna. Det följer med noggranna instruktioner, färgscheman och till och med ett periscope så att man ska kunna se bättre. Det låter ju fiffigt och bra dessutom så kostar Colortune inte mer än 480 SEK, så vad jag undrar är om det finns någon här som har provat detta verktyg eller om ni kanske har något annat verktyg att rekommendera?

har hört att bromsbänk är det enda som gäller då det kommer till sådant , men själv e jag för snål för det. kollar stiftet o justrerar efter det och hur hon går på maxvarv

Jag skulle nog ta reda på originalbestyckningen i förgasaren och utgå därifrån. Vet inte om du har annat luftfilter och slip-on men isf så finns det säkert någon sida på nätet där folk tipsar om olika bestyckningar. Vill du sen veta exakt hur blandningen är så är det ju bara att bänka.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg