FZR Projekt

Fluxir skrev:
Efter lite hjälp med photoshoppandet i modda hoj photoshopstråden så kom detta alternativ till lack fram, vad tror ni ?

Vilken blir bäst?
Gjorde denna lite snabbt. Lägg till en linje, som på tanken på allt så blir det brA. bytte även färgen på ba-och framkåpan.
Edit, råkade komprimera den för mkt så bakdelen blev typ rosa hehe. Men vafan du förstår nog.

Bifogat

• fzr.jpg
    fzr.jpg
    54.1 KB · Visningar: 162
morecore skrev:
Gjorde denna lite snabbt. Lägg till en linje, som på tanken på allt så blir det brA. bytte även färgen på ba-och framkåpan.
Edit, råkade komprimera den för mkt så bakdelen blev typ rosa hehe. Men vafan du förstår nog.

ser bra ut, men enligt min smak för lite blått.
jag måste endå lacka om tanken, så det finns ingen som hellst anledning att behålla den som den är.

tänkte göra tvärtom på tanken, det som är rött blir blått å blått blir rött ungefär, lite andra linjer kommer det självklart att bli.

EDIT; idén med en rand va inte alls dum, men röd rand skulle nog se finemang ut. :tummenupp

Fluxir skrev:
jag måste endå lacka om tanken, så det finns ingen som hellst anledning att behålla den som den är.

tänkte göra tvärtom på tanken, det som är rött blir blått å blått blir rött ungefär, lite andra linjer kommer det självklart att bli.

EDIT; idén med en rand va inte alls dum, men röd rand skulle nog se finemang ut. :tummenupp
Jasså du ska lacka om tanken :rolleyes:
Gör tvärtom då. Den blir lite retro med blått o en röd rand. Bara du håller dig till en rand så ser det inte så tomt ut, eller kör med blått på ställena med en svart kant??
Det vore snyggt... har jag tid kan jag visa i bildform...
:tummenupp

morecore skrev:
Jasså du ska lacka om tanken :rolleyes:
Gör tvärtom då. Den blir lite retro med blått o en röd rand. Bara du håller dig till en rand så ser det inte så tomt ut, eller kör med blått på ställena med en svart kant??
Det vore snyggt... har jag tid kan jag visa i bildform...
:tummenupp

Du menar en svart rand mellan det Blåa och vita? :confused:

Jag gillar den med ungefär samma lack, men svart istf blått.
Min -92:a hade så.
Hittade en bild på den direkt jag sökte, den finns fanimig överallt, min gamla pärla... (samma hoj, ja!)

Bifogat

• mc-yamaha-92-fzr1000-rodvitbla.gif
    mc-yamaha-92-fzr1000-rodvitbla.gif
    49.4 KB · Visningar: 120
Fluxir skrev:

De blir nog bra skulle jag tro:tummenupp

Fluxir skrev:
Du menar en svart rand mellan det Blåa och vita? :confused:
Jo precis... Så här ungefär! Du ser inte så många hojjar i denna look, lite retro fast med nyare kåpor! DO IT! :D

Bifogat

• fzrbla.jpg
    fzrbla.jpg
    68.6 KB · Visningar: 126
morecore skrev:
Jo precis... Så här ungefär! Du ser inte så många hojjar i denna look, lite retro fast med nyare kåpor! DO IT! :D

u can do it!!
oså på med nå retro klistermärken :D :yoparty

morecore skrev:

Det va inte så illa. :tummenupp

men jag tycker om den röda underkåpan. :tungan annars såg det jävligt bra ut.

Fluxir skrev:
Det va inte så illa. :tummenupp

men jag tycker om den röda underkåpan. :tungan annars såg det jävligt bra ut.
Naj inte rött! :tungan
Den ser gammal och slö ut med röd underkåpa. Men den ser retro och snabb ut med endast blått :)

morecore skrev:
Naj inte rött! :tungan
Den ser gammal och slö ut med röd underkåpa. Men den ser retro och snabb ut med endast blått :)

jo, men rött är fint.

Bifogat

• fzrfko.jpg
    fzrfko.jpg
    61.9 KB · Visningar: 83
Fluxir skrev:
jo, men rött är fint.
Men det ser ut som att det fattas rött på nått annat ställe då. Om man kollar med en konstnärs öga ;)
Ska du ha rött där nere, MÅSTE :mattias du ha det på tanken... Det ser fel ut annars, typ, ungefär som ett lapptäcke.

Varför inte köra den HELBLÅ, med RÖD underkåpa?? Det borde se bra ut.... Eller vill du ha massa vitt?
:banana

morecore skrev:
Men det ser ut som att det fattas rött på nått annat ställe då. Om man kollar med en konstnärs öga ;)
Ska du ha rött där nere, MÅSTE :mattias du ha det på tanken... Det ser fel ut annars, typ, ungefär som ett lapptäcke.

Varför inte köra den HELBLÅ, med RÖD underkåpa?? Det borde se bra ut.... Eller vill du ha massa vitt?
:banana

Det ligger något i det du säger att det behövs något mer rött nånstanns isåfall... :va
hur fan skall man lösa det tro... :va :gnissla
jag tycker om vitt, det är stiligt. en ren och mycket underskattad färg till motorcyklar.
Jag skippar helldre det röda än det vita iaf. den skall vara mest vit! så är det bara. måste ju matcha skinstället oxå. :hihi

Fluxir skrev:
Det ligger något i det du säger att det behövs något mer rött nånstanns isåfall... :va
hur fan skall man lösa det tro... :va :gnissla
jag tycker om vitt, det är stiligt. en ren och mycket underskattad färg till motorcyklar.
Jag skippar helldre det röda än det vita iaf. den skall vara mest vit! så är det bara. måste ju matcha skinstället oxå. :hihi
Hmm, vill du ha blå tank, testa med rött på framkåpan (vid kåpglaset).

Mena annars löser du det hela med röd ovansida på tanken, då ser det hela genast bättre ut.

morecore skrev:
Hmm, vill du ha blå tank, testa med rött på framkåpan (vid kåpglaset).

Mena annars löser du det hela med röd ovansida på tanken, då ser det hela genast bättre ut.

Det löser sig nog den dagen jag kommit dit. det är ett tag kvar.

just nu har jag problem med å beställa grejer från tyskland... fattar inte riktigt hur jag ska göra om jag inte har kreditkort... :va

Fluxir skrev:
Det löser sig nog den dagen jag kommit dit. det är ett tag kvar.

just nu har jag problem med å beställa grejer från tyskland... fattar inte riktigt hur jag ska göra om jag inte har kreditkort... :va
Då blir det jobbigt, men många tyska företag har så du kan betala vid leverans, maila och fråga.
Men har du inte ens ett mastercard, eller heter det kanske maestro.
Om du inte visste så behöver du inte ha ett KREDIT kort, utan ett tex. vanligt Visa med vanlig betalfunktion, som funkar i hela världen...

Ska du ha delar till din FZR så är ju Ebay en guldgruva troligen...

Last edited:
morecore skrev:
Då blir det jobbigt, men många tyska företag har så du kan betala vid leverans, maila och fråga.
Men har du inte ens ett mastercard, eller heter det kanske maestro.
Om du inte visste så behöver du inte ha ett KREDIT kort, utan ett tex. vanligt Visa med vanlig betalfunktion, som funkar i hela världen...

Ska du ha delar till din FZR så är ju Ebay en guldgruva troligen...

Beställde just från Louis.de å jag kom igenom hela beställningen och fick ett mail om att ordern var godkänd, så får väl se vad som händer nu. :tummenupp :tungan lite sport skall det ju vara. om inte annat lär man sig säkert något bra på det. :rolleyes: får se om grejerna kommer snart då.

Edit: det var Lysen som beställdes.

Back