FZR problem

Malmis

Ny medlem
Gick med
4 May 2006
Hoj
Yamaha FZR 1000
Hej

Har ett problem med min FZR 1000 -87 som inträffade igår. Var ute på en tur och hade varit uppe och friskat på i runt 180 blås när det var dags att växla ner och bromsa in för en rindell. Varje nedväxling så dog motorn så det var bara snällt att rulla in den vid en mack och där blev man stående. Slår på tändningen, ljuse etc fungerar, neutral lampan tänds men ingen "olje" trycks lampa. Startmotorn orkar inte driva runt motorn. Försökte rulla igång den men meningslöst.

Oljan byttes för 15 mil sedan. Batteriet likaså.

Vad göra?? Någon som har ett bra tips på var jag börjar?

/Hans

Malmis skrev:
2134681 Hej

Har ett problem med min FZR 1000 -87 som inträffade igår. Var ute på en tur och hade varit uppe och friskat på i runt 180 blås när det var dags att växla ner och bromsa in för en rindell. Varje nedväxling så dog motorn så det var bara snällt att rulla in den vid en mack och där blev man stående. Slår på tändningen, ljuse etc fungerar, neutral lampan tänds men ingen "olje" trycks lampa. Startmotorn orkar inte driva runt motorn. Försökte rulla igång den men meningslöst.

Oljan byttes för 15 mil sedan. Batteriet likaså.

Vad göra?? Någon som har ett bra tips på var jag börjar?

/Hans

din cdi box kanske brann
oljetryckslampan är ingen oljetryckslampa det är en oljenivå lampa !!
lycka till :)

Oki, men då borde den ju tänt i morse när cykeln stått stilla? Fick runt startmotorn några varv igår när den fraktats hem och då blinkar lamapn till svagt annars är det svart.

Din laddningsregulator (generatorn) är paj verkar det som.

Last edited:
Hittade det troliga delfelet. Generatorn laddade inte. Laddade batteriet och sedan hostade den igång igen. Blir till att riva generatorn och se om man hittar ngt som ser konstigt ut.

Hade samma fel på min FZR1000 -87 och efter generatorbyte gick den som den skulle igen (sånär som på växlarna vilket hör till på denna hoj tydligen)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg