FZR baktänder enormt.

Monne

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2011
Hoj
89 yamaha fzr 1000
Har en fzr1000 89 som vägrar starta, kan köra på startmotorn några sekunder och den ger inte ett liv ifrån sig. När jag sedan trycker på startknappen nästa gång kommer en sjujävla knall men forfarande helt död.
kan någon hjälpa mig om vart jag ska börja leta, ska ut o kolla stiften nu,
soppapumpen är kollad och den funkar.
någon som har en ide??

Dåligt batteri?
Var med om det en gång då hojen bara gav gnista "direkt" när man tryckte på startknappen. Lät man den tugga längre så pumpade den bara in soppa genom motorn. Slutade man för att sedan prova igen gav den ju "ett par" gnistor igen och typ baktände...:brinnerup Löste sig med nytt batteri.

har nu bytt stift och kollat gnistan. jag har BARA gnista precis när jag trycker på starten.'
någon som vet vad som kan vara kass??

Eftersom det faktiskt går fram ström så är det väl inget brott någonstans.
Kanske tändspolarna? Man kanske kan mäta utgående spänning och se om den dippar något? Har absolut ingen som helst erfarenhet av hojen i fråga. Men någon som har det kanske ser tråden när jag bumpar den...:)

Last edited:
Fzr och svårstartad! Kolla ventilspel. Spelet går mot noll dålig komp.
Mats

Har precis samma problem med regeringens gamla gsx400. Trycker på startknappen och den ger endast en gnista på en av stiften, oavsett hur mycket jag håller inne knappen. Har märkt att den ger en (och endast en) gnista när jag slår till dödarknappen också :va
Batteri, cdi-box och likriktare bytta. Har gått över alla kontakter jag hittat med kontaktspray. Provade att slänga på ett batteri till med startkablar men ingen skillnad :mad:

den gav bara gnista när jag tryckte in starknappen, 1 gnista på varje stift.:va
problemet är nu LÖST:yoparty. det var en kabel som var lite skavd o låg o jordade, lite tejp på den o den startar o går kanon:banana. Tack för alla tips

Mvh Monne

Back