FZR 750 K7 -87 Hybrid! Motorbyte

StreetFighter/R

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
87 Yamaha FZR1000/R
Jag har ett halvrisigt försök till en FZR 1000 streetfighter -87a.

attachment.php


Det började bra, allt som gjordes i början blev seriöst och snyggt, gjorde t.o.m en egen bakram till R1 -00 bakdel, fick bort alla kablar fram, gjorde rent och snyggt, mt03 lyse, led kross-mätartavla, tändningen åkte under ramen, blästrade fälgarna, lackade om allt förutom ramen...sen fick man bråttom när man skulle flytta till "storstan".. slängde ihop allt i hast och allt eftersom har den förfallit och bara blivit värre och värre....

338-22655-Engine-1.jpg

Nu har jag precis fått tag på en Gixxer 750 k7 motor och tänker byta ut den mot "gubben" jag åker på nu :yoparty
Så denna vinter ska det byggas och det ska byggas rätt!

Någon som har lite kunskap om vad man borde tänka på när man byter motor, upphängning, passning, lutning osv? Funderar även på om jag ska fixa tanken ifrån gixxern eller om jag ska försöka få in soppapumpen i den gamla.
 

Bifogat

  • DSC02026.jpg
    DSC02026.jpg
    249.9 KB · Visningar: 191
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top