StreetFighter/R
Ny medlem
Jag har ett halvrisigt försök till en FZR 1000 streetfighter -87a.
Det började bra, allt som gjordes i början blev seriöst och snyggt, gjorde t.o.m en egen bakram till R1 -00 bakdel, fick bort alla kablar fram, gjorde rent och snyggt, mt03 lyse, led kross-mätartavla, tändningen åkte under ramen, blästrade fälgarna, lackade om allt förutom ramen...sen fick man bråttom när man skulle flytta till "storstan".. slängde ihop allt i hast och allt eftersom har den förfallit och bara blivit värre och värre....

Nu har jag precis fått tag på en Gixxer 750 k7 motor och tänker byta ut den mot "gubben" jag åker på nu
Så denna vinter ska det byggas och det ska byggas rätt!
Någon som har lite kunskap om vad man borde tänka på när man byter motor, upphängning, passning, lutning osv? Funderar även på om jag ska fixa tanken ifrån gixxern eller om jag ska försöka få in soppapumpen i den gamla.
Det började bra, allt som gjordes i början blev seriöst och snyggt, gjorde t.o.m en egen bakram till R1 -00 bakdel, fick bort alla kablar fram, gjorde rent och snyggt, mt03 lyse, led kross-mätartavla, tändningen åkte under ramen, blästrade fälgarna, lackade om allt förutom ramen...sen fick man bråttom när man skulle flytta till "storstan".. slängde ihop allt i hast och allt eftersom har den förfallit och bara blivit värre och värre....

Nu har jag precis fått tag på en Gixxer 750 k7 motor och tänker byta ut den mot "gubben" jag åker på nu

Så denna vinter ska det byggas och det ska byggas rätt!
Någon som har lite kunskap om vad man borde tänka på när man byter motor, upphängning, passning, lutning osv? Funderar även på om jag ska fixa tanken ifrån gixxern eller om jag ska försöka få in soppapumpen i den gamla.