Hittade lite på BIKE:s hemsida:
-Tokvarvar och har bra drag från ca 4.000 RPM. Växellådan kan vara lite jobbig, ibland får man peta till två gånger för att få i växeln, men den kan ju vara sliten.
Negativt: Mjuka dämpare, inga inställningsmöjligheter för framdämparna (utom att byta fjädrar)
-En sak som man kan bli lite lack på är den dåliga svängradien. Detta märks tydligt om man ska vända och köra favoritsträckan åt andra hållet. Trots att min är en -89:a så ser den fräch ut (svart)!! Även fast jag fått byta en del pga dåliga före detta ägare (som inte borde ha med motorer att göra)...så är smilbanden svåra att få ner efter en tur!!!
-Sitter bekvämt (1.83m) Inga problem att åka längre sträckor med. Ganska stor kåpa som tar mycket vind. Motormässigt känns den relativt rapp. Behöver varvas som alla 600

r. Chassit är ganska trögstyrt och odramatiskt. Men jag var nöjd med min.
-En sportig, prisvärd och kul hoj. Min var en -89 men kändes förvånandsvärt modern. Både till utseende, föraramiljö, effekt och väghållning. Var till och med på Norgesemester med gumman och det gick det med. Fast till det finns bättre cyklar.
Har du 25kkr och skall köpa sporthoj kan FZR 600 varmt rekomenderas!
Nu kanske du fick lite hjälp på traven.
//valium