fzr 1000

Christian.P

Man lever bara en gång
Gick med
20 Sep 2005
Ort
värnamo
Hoj
FZR 1000 94a
tänkte köpa en fzr 1000 92-95 ca 4000mil men har hört att ventilerna går ner sig på dessa hojar. är det samma med alla märken eller det är bara fzr som har dom problemen? man kanske ska titta på någon annan hoj eller vad tycker ni?
 
fzr

christian8371 skrev:
tänkte köpa en fzr 1000 92-95 ca 4000mil men har hört att ventilerna går ner sig på dessa hojar. är det samma med alla märken eller det är bara fzr som har dom problemen? man kanske ska titta på någon annan hoj eller vad tycker ni?
Hej.Jag hade 750 samma motor,fast 750.Ingen promlem med motor.Inte heller med ventilena.20 ventill

:) :)
christian8371 skrev:
tänkte köpa en fzr 1000 92-95 ca 4000mil men har hört att ventilerna går ner sig på dessa hojar. är det samma med alla märken eller det är bara fzr som har dom problemen? man kanske ska titta på någon annan hoj eller vad tycker ni?
Köp.
 
det får nog bli en fzr tycker dom är sjukt snygga måste bara sälja min dr 800 först någon som är sugen :hihi
 
christian8371 skrev:
tänkte köpa en fzr 1000 92-95 ca 4000mil men har hört att ventilerna går ner sig på dessa hojar. är det samma med alla märken eller det är bara fzr som har dom problemen? man kanske ska titta på någon annan hoj eller vad tycker ni?
finns det ingen som har koll på detta?
 
Ventilerna går ner sig? Vad menas med det?

Dom är ju kända för att börja dricka olja efter ett par tusen mil. Kolla noga så den inte blåryker
 
Har aldrig haft några sådana problem med min.
 
Modellen har inte mer problem med ventilerna än någon annan hoj från tidigt 90-tal med de milen. Avgörande är hur den körts och skötts. Det som då och då drabbat FZR 1000 -ägare är onormalt hög oljeförbrukning, i synnerhet på de tidigare modellerna 87-88, annars är motorn slitstark. -89 uppdaterades den rätt rejält och man fick ned oljeförbrukningen. En detalj: modellen är inte helt lätt att meka med. Kolla lådan ordentligt...rasar den så måste du riva hela motorn och det är inte gjort i en handvändning.
 
christian8371 skrev:
Det blev en fzr 1000 94a med dynojet :D nu vill jag ha sommar :banana tack för svaren :Bugar

Grattis :tummenupp .

Jag och 2fast4some har haft en FZR 1000 -93.
Precis som många redan har skrivit så dricker den massor med olja. Tuvärr så fick vi problem med just cylindrarna, gick bara på en så den såldes till en som gillade att meka. Hade gått på runt 10000 att fixa.
Saknar den faktiskt lite när man ser den :( , många underbara mil bakpå den. :banana
 
Last edited:
Vid problem med att den bara går på vissa cylindrar xå kolla tändkablar, tändhattar och tändspolar. Jag hade samma problem på min -91:a och det gick fort att fixa. Tändkablarna hade oxiderat så mycket i tändhattarna att stiften inte fick gnista. Jag kapade helt sonika av kablarna en liten bit, polerade bort all oxid i tändhattarna och i andra ändan vid spolarna gjordes likadant och det funkade klockrent.

Kolla också att förgasargummina inte har torrspruckit av värme.

Trevlig hoj i alla fall!
 
2fast4hjo skrev:
Grattis :tummenupp .

Jag och 2fast4some har haft en FZR 1000 -93.
Precis som många redan har skrivit så dricker den massor med olja. Saknar den faktiskt lite när man ser den :( , många underbara mil bakpå den. :banana

japp olja vill den ha men det är som man brukar säga "det kostar att ligga på topp" nu ska man bara försöka behålla kortet. det var lättare med min gamla dr 800s :D :banana
 
Min dricker lite olja vid hård körning men annars inte så farligt.
Har iofs bara gått 3800mil.

Det enda som strulat är att ett av mina Yausa batterier (sluten typ) lagt av.
 
UltraMarine skrev:
Min dricker lite olja vid hård körning men annars inte så farligt.
Har iofs bara gått 3800mil.

Det enda som strulat är att ett av mina Yausa batterier (sluten typ) lagt av.

min har bara gått 3900mil ska prova att köra på lite mer trög flytande olja nästa år och se om det blir bättre. annars så kör vi tills det rasar :yoparty sen byter jag motor :D det kostar ju lika mycket att köpa en motor från skroten som att renovera den man har.
 
christian8371 skrev:
min har bara gått 3900mil ska prova att köra på lite mer trög flytande olja nästa år och se om det blir bättre. annars så kör vi tills det rasar :yoparty sen byter jag motor :D det kostar ju lika mycket att köpa en motor från skroten som att renovera den man har.

Nackdelen är att den motorn kanske inte har så många mil innan det är dags att renovera den med...

Jag skulle nog välja en renovering för då vet jag att motorn är som ny.

Jag kör helsyntet OKQ8 20W50 och byter var 600:e mil eller oftare.

FZR 92 - snygg färgsättning
 
Last edited:
Back
Top