Silwer
för******
Det kan man göra om man är normal i huvet.Mavve skrev:Det kan man göra om man e normal i huvet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det kan man göra om man är normal i huvet.Mavve skrev:Det kan man göra om man e normal i huvet.
enhjuling skrev:Nu är det jag som blir nyfiken på vad det var för problem med de tidiga som inte fanns sen.
växellådan är ju svag punkt på nya hojar så den kan man ju räkna bort.
Silwer skrev:Tydligen kunde motorhaverier uppkomma på dessa, sen förstärktes det mesta så varför ta risken?
De gammla har 135 hk och de nyare uppgav 145hk.
moroten gick i något modifierat utförande i av till thunderace, dock lättad i svängmassan bla.
OLJEKYLD GSXR skrev:man börjar inte på en 1000cc hoj med 140hk.
Pungis skrev:Det är ju som att säga "Man börjar inte köra 125a" till en 16åring..
Pungis skrev:Det är ju som att säga "Man börjar inte köra 125a" till en 16åring..
Mavve skrev:Det kan man göra om man e normal i huvet.
jag har ägt en 94a.. och som sagt duger till knäskrap snabba repor mellan rödljusen och mycket merKRK skrev:Här finns en hel del info om FZR 1000:
http://ymedc.introweb.nl/en/archive/classics/FZR1000_spec.shtml
och här:
http://ymedc.introweb.nl/en/archive/classics/FZR1000.shtml
Har själv ägt en FZR 1000 '89. Den modellen kan jag rekommendera starkt! Duger för knäskrap, touring och vardagskörning. Visst det är ingen R1 men den kostar inte lika mycket heller!
Påhlgren skrev:-89 kom det en ny motor på 1002 cc,145 bhp & exup, ny är även kåpan.
gaffel byts x antal ggn under året.
-90 kom det en ny kåpa igen & usd gaffel, motorn är i stort sett den samma som tidigare.
sen ser den i stora drag lika dan ut till -95...
jag har en -89 som är trimad, det enda som har varit något problem är kopplingen.
man ska förstärka kopplingskorgen annars spricker den...
kan ochså tillägga att fzr 1000 -89 är den mest lättkjörda hoj för årsmodellen.
dom flesta hojar i slutet av 80 & början av 90 talet är trähästar, och då lär man ha lite pondus för att köra....
Rodentboy skrev:-89 och -90 är väl likadana? Det var väl inte förrän -91 som USd och ny kåpa kom??
Lartes skrev:Kontentan av det hela är alltså att man får en hyffsat kul & vettig båge för vettiga stålars eller?![]()
Jag håller nämligen också på att kolla lite FZR 1000 (kanske får bli en 600:a iom att man tydligen måste köpa en -91:a eller nyare. Har INGA stålar)
Så det är fint med lite tips![]()
Lartes skrev:Kontentan av det hela är alltså att man får en hyffsat kul & vettig båge för vettiga stålars eller?![]()
Jag håller nämligen också på att kolla lite FZR 1000 (kanske får bli en 600:a iom att man tydligen måste köpa en -91:a eller nyare. Har INGA stålar)
Så det är fint med lite tips![]()
cRoC skrev:1000 är väl billigare? Kanske inte 91+![]()
hållundan skrev:hooo hooo, FZR 600 fin fin hoj =).... Rekommenderas!!!.... Kan väl kanske inte uttala mig så mycket ännu eftersom jag bara kört på min ett par mil, men ändå =) Den e fin iallafall =)
![]()
Lartes skrev:Vad betalade du för din?
För du har väll just köpt den eller?![]()
Chefen Alabama skrev:Kan dock inte rekomendera den som första-hoj eller som annat än sporttouring-hoj.
Den är tung och klumpig men går som ett skållat rakt fram.
Lärde mig mer hojkörning första veckan på bläjden än två år på Fzr'en...
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |