Fzr 1000

Goldfish

morgontrött
Gick med
26 Mar 2007
Hoj
Sparkcykel
Tjena

tänkte bara höra om där e någon som kan någon bra sida där man kan gå in och hitta fakta om FZR 1000 -91..

Ha ha... :D

Dom är bara rädda för att det fortfarande är ett monster som kan bita ifrån än idag!

Mycket "bang 4 the buck"!! :tummenupp

mv

En polare har en FZR 1000 -87 som ser ut.. ja den är inte så fin men går som fan iaf

Ha ha... :D

Dom är bara rädda för att det fortfarande är ett monster som kan bita ifrån än idag!

Mycket "bang 4 the buck"!! :tummenupp

mv
Speciellt motarder o annat trams :D

En FZR är en mycket bra och potent SPORTHOJ. Visst, den må ha några år på nacken och är tyngre än dagens 1000 kubikare men ett äkta "dubbellyse" är absolut inget man garvar åt. Jämför gärna varvtider från den tiden de kördes på bana med dagens Superstock-hojar.''I Sverige kördes de dessutom med originalavgassystem och bakelitdäck...

Jag kan bara instämma i lovorden. En mycket bra hoj till priset man får betala. Självklart vill man ju ha nyare och bättre men är pengarna begränsade så är dom. :yoparty

He he.. Lite väl....

Nåja smaken är som baken. delad det gäller även val av hoj. Huvudsaken är att det är på två hjul... :tummenupp

mv

Mjo men att vara så snobbig och säga att en sådan hoj bör skrotas bara för att man själv rullar runt på en ny orange sak förtjänar kritik. :fakta

Du är ursäktad. :pannkyss Du kan ju inte hjälpa att du knappt var född :såjaponken när dessa bestar härjade på landsvägar, gator och banor runtom i världen. De skrämde vettet ur folk som inte var införstådda, ingav respekt hos de som visste och gav upphov till drömmande blickar hos tonåringar som cyklat flera mil bara för att få se en skymt av dessa monster, som annars bara kunde läsas om i välrenommerade Sporthojstidningar (på den tiden bara SuperBike, allt annat var skitiga skogsmaskiner, maskplockarmaskiner med läderväskor o långfärd med julgranar), när hjältarna som så lekande lätt la feta burnisar o gjorde långa wheelies genom gator kantade av tusentals människor och gäckade ordningsmakten som bara kunde hålla sig i bakgrunden och se på...

Mitt scenario: Roadracing VM i Anderstorp under 80-talet, folkfesten i samhället på kvällarna :yoparty

Last edited:
min e inte tråkig!!!!

min 89.a ombyggd av förra ägaren... motor av motospeed tror jag dom heter ... :yoparty

Bifogat

• fzr1.JPG
    fzr1.JPG
    103.1 KB · Visningar: 91
  • fzr2.JPG
    fzr2.JPG
    126.2 KB · Visningar: 114
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...