FZR 1000 centralstöd!!

tunro

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2008
Hoj
Yamaha FZR 1000 -92
Hej på er
När jag köpte min FZR 1000 av 92 års modell så sa ägaren att centralstödet var bortmonterat.
Efter ett par dagar upptäckte jag att två vajrar hängde löst där centralstödet har suttit. Nu är min fråga, är detta möjligtvis vajrarna till exupventilen eller sitter det vajrar på centralstödet?:confused:

`Finns det verkligen centralstöd på den modellen jag har inget men min är ju äldre men på den tiden kalla man ju dessa sportmotorcyklar och så låga som de är tror jag ett centralstöd skulle vara ytterst opraktiskt på tex bana. Känns nästan som det skulle varit eftermonterat

Det måste vara vajrarna till Exup'en. Sitter Exup'en kvar på hojen och är spärrad eller är den bortplockad?

Då vet du att den ägaren inte hade en aning om FZR...

Det har aldrig funnits centralstöd på en FZR.

De 2 vajrarna har gått till exupventilen som sitter eller har suttit mellan ljuddämpare och krökarna. Denna gör att hojen blir starkare under 5000varv och gör hojen mer lättkörd på gata vid "normal" körning.(på banan liggar man aldrig under 5000varv ändå)
Det är bara att googla på Exup och FZR...

Det fanns en "frivillig" effektbegränsning på FZR då så tittar du på elektronikboxen så hittar du en mystisk extra tråd som upphäver en del av begränsningen.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon