FZR 1000 -92 i behov av räddning

Hade bränslefiltret varit igensatt hade hojen inte fått för mkt bränsle. Jag sa just det att hojen inte klarar dra runt efter 4000- 4500, det är konstigt för den skulle orkat ändå på 3 cylindrar och när man slår av tändningen en tiondels sekund, utan att hojen stannar, så blir den ok igen. Detta händer ungefär på samma tid varje gång.

Det är precis som om det finns ett övervarvnings skydd som går in efter ca 1 min.

gatecrasher skrev:
2408355 Det är precis som om det finns ett övervarvnings skydd som går in efter ca 1 min.

Glapp i tändningslåset? Eftersom den repar sig när du vrider av den. Är det dålig kontakt så ligger det och eldar och du får inte rätt spänning till elektroniken efter en liten stund?

Bara en tanke när dom roddat med det mesta annat.

HCC

vrider inte av den, slår av och på på knappen. Dom har kopplat förbi allt elektriskt och inte hittat något.

Det var länge sedan man var här, iallafall tänkte jag berätta lösningen eftersom jag blev tillfrågad av en annan som hade samma problem. Efter 1 år (!) kom yamaha center till slut på vad det var. Det var inget logiskt och inget av allt det dom felsökt. Förra ägaren hade flyttat och hade inget garage sista året så mc´n stod ute under vintern, detta kan vara en anledning. Det var nämligen så att det rostat och satt sig undertill hojen och efter att ha tagit loss och smörjt upp detta så funkade den. Det var alltså en ren tillfällighet att felet hittades. Dom förstår inte hur detta kunde vara orsaken.Men den går som en klocka. Vill någon ha närmare förklaring kan ni ju alltid kontakta yamaha center i helsingborg.

Det var länge sedan man var här, iallafall tänkte jag berätta lösningen eftersom jag blev tillfrågad av en annan som hade samma problem. Efter 1 år (!) kom yamaha center till slut på vad det var. Det var inget logiskt och inget av allt det dom felsökt. Förra ägaren hade flyttat och hade inget garage sista året så mc´n stod ute under vintern, detta kan vara en anledning. Det var nämligen så att det rostat och satt sig undertill hojen och efter att ha tagit loss och smörjt upp detta så funkade den. Det var alltså en ren tillfällighet att felet hittades. Dom förstår inte hur detta kunde vara orsaken.Men den går som en klocka. Vill någon ha närmare förklaring kan ni ju alltid kontakta yamaha center i helsingborg.

Rostat under hojen? Vardå under hojen?

Ja du, som jag sa, det får man fråga dom. Jag lyssnade inte så noga, efter 1 år var jag bara glad att få hem den :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg