FZ6, Slö?

fazerfun skrev:
alltså, nu gällde ju inte den här diskussionen den gamla Fazern... :7peta har du kört nya FZ6? Jag hängde med båda R1or och Blades på Boge med min förra året, det är en helt annan hoj än FZS som ju bygger på föregångaren till R6, nämligen Thundercat. Å mellan R6 och Thundercat är det ju en viss skillnad...

Då mitt tidigare inlägg var om gamla Fazern, och när Mr D quotade det så trodde jag att det var den han pratade om.
Tror säkert du hänger på det mesta på krokväg, 90% av sportåkarna kan ju inte köra hoj, och dålig väghållning har inte gamla Fazern heller, men när man sedan provar en sportigare hoj får man en aha upplevelse.

Ja, detta är intressant med alla olika åsikter, men det verkar iaf vara mycket positiva saker att säga om den och 0.6l/mil är ju knappast farligt. Det är ingen som sitter på någon ljudfil med FZ6:ans motorljud(eller film för den delen)?

Mvh Högkam

högkam skrev:
Ja, detta är intressant med alla olika åsikter, men det verkar iaf vara mycket positiva saker att säga om den och 0.6l/mil är ju knappast farligt. Det är ingen som sitter på någon ljudfil med FZ6:ans motorljud(eller film för den delen)?

Mvh Högkam

Ljudfil?? :7peta Litar du inte på experterna....??? :)

Hehe, jodå :)

Men hade varit kul att jämföra med de hojar jag hört :tummenupp

Mvh Högkam

högkam skrev:

Mvh Högkam

orginal är den symaskin som låter mer från motorn än rören så att säga. jag tror den har bra potential att låta mysigare om man byter pipor. Vore kul om nån som gjort detta kan bekräfta då jag själv är i köpartagen :)

Provkördes idag, dock inte av mig då jag håller på att ta lappen, och det blev positiva kommentarer där minus va att den hadde dåligt bottendrag (killen som testa kör just nu en BMW 1200 boxer från 2005 som säkert har mer vrid vid tomgång än fazern på 10 000rpm). Han tyckte den va busig, blodet börja pumpa :näsblod , lättsvängd, ville gå på bakhjulet :hihi , juste drag, bra bromsar. Ja samma som vi egentligen redan vet från tester på nätet o tidningar.

Dom sa att den för mig, när jag har nytagen lapp, blev 30 fyllda i juni i år, bor i stockholm, värmdö - får en helförsäkring helår för 10 000. Hade jag haft kort något år hade den legat på 6000. Via yamaha power insurance. :tummenupp

/ecce

eccentric skrev:
orginal är den symaskin som låter mer från motorn än rören så att säga. jag tror den har bra potential att låta mysigare om man byter pipor. Vore kul om nån som gjort detta kan bekräfta då jag själv är i köpartagen :)
/ecce

Jag har hört en som endast har slipon. Kommer inte ihåg märke.. men frågan är om det inte är Acra eller Devil.. Gött som faen låter den iaf! Som en bålgeting.. :yoparty

eccentric skrev:

Provkördes idag, dock inte av mig då jag håller på att ta lappen, och det blev positiva kommentarer där minus va att den hadde dåligt bottendrag (killen som testa kör just nu en BMW 1200 boxer från 2005 som säkert har mer vrid vid tomgång än fazern på 10 000rpm). Han tyckte den va busig, blodet börja pumpa :näsblod , lättsvängd, ville gå på bakhjulet :hihi , juste drag, bra bromsar. Ja samma som vi egentligen redan vet från tester på nätet o tidningar.

Dom sa att den för mig, när jag har nytagen lapp, blev 30 fyllda i juni i år, bor i stockholm, värmdö - får en helförsäkring helår för 10 000. Hade jag haft kort något år hade den legat på 6000. Via yamaha power insurance. :tummenupp

/ecce

Säger bara Devil Magnum i kolfiber... :yoparty :yoparty fet look, fett ljud

slö? ligger i topp lagret av alla 600cc motorcyklar. köp slipon och en power kommander och du hamnar på runt en 10 - 15 mera dvs runt 110 hästar och 190kg.. det är ett ganska hyggligt vikt/hk förhållande.. men vill du ha större med mera vrid kan du ju alltid köpa en mt 01 och köpa turbo kitet till den(sök forumet) eller en fz1n den ha 150 hk original

agazza skrev:
2519225 slö? ligger i topp lagret av alla 600cc motorcyklar. köp slipon och en power kommander och du hamnar på runt en 10 - 15 mera dvs runt 110 hästar och 190kg.. det är ett ganska hyggligt vikt/hk förhållande.. men vill du ha större med mera vrid kan du ju alltid köpa en mt 01 och köpa turbo kitet till den(sök forumet) eller en fz1n den ha 150 hk original

Dagens trådlyft?

Att du skulle nå 110 hp med Power Commander och slipon tror jag inte är möjligt, ger mest skönare ljud.

Har själv haft en Fz6a innan och krämet räcker långt för hojtypen.
Att ha MT01 som alternativ förstår jag inte, ok att den har 90 hp orginal men det är väl enda likheten, någon 600 är det ju inte direkt.

Last edited:
Plockade ut en Fz6N i maj. Helt ok hoj för bra pengar, trist att bli ifrån åkt av alla poolare med 1000cc, gamla som nya !

Såldes förra lördagen dock, och idag hämtade jag en R1-05! PC III, Bmc-filter, GPR, dynojet !!!! Så jävla gött,,,,,:yoparty

Min 600cc blev bara en (onödig) mellanlandning !!! :rolleyes:

PS; Kan rekomendera Leo Vince! Ta ut insatserna o du låter som den värsta 1000 kubbarn !!!! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...