FZ6-N S2 eller GSR600?

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
En till hoj ska in i garaget i vår, har tittat på dessa två, suzukin "kändes" bättre, dock har det ju inte getts tillfälle att pröva nån av dom..

Vad har ni för erfarenheter, vilken skulle ni valt och varför?

:)

En till hoj ska in i garaget i vår, har tittat på dessa två, suzukin "kändes" bättre, dock har det ju inte getts tillfälle att pröva nån av dom..

Vad har ni för erfarenheter, vilken skulle ni valt och varför?

:)

Lite partisk men varför inte prova en nyare SV650? Du får en betydligt trevligare motorkaraktär sen (tror) jag att den är ett gäng kilo lättare också!

Har kollat på båda dessa, klämt och känt under vintern. Jag tyckte att GSR600 kändes bättre, den kändes mer påkostad. Jag ville dock ha ABS vilket inte finns på GSR i Sverige, varför det till slut tippade över till Tammans fördel. Jag köpte dock en Kawa Z750 igår, trodde det var att växa i

finns ett gäng trådar som jämför just de hojarna...:fakta

Jag tycker GSR inte tillför den nakna 600-klassen någonting såvida inte man väntat just på en Suzuki som är vassare än Bandit. Reaktionerna i mcpressen har väl varit ok men inte direkt översvallande. Designen är inte dum men heller inte särskilt nyskapande...i stora drag en ren ripoff från FZ6 enligt min mening.

Nä, jag håller FZ6 och Hornet 600 (ny modell för i år) som mina favoriter. ER6 är en förbluffande kul hoj men saknar lite attityd, den ser spinkigare ut på ngt sätt. Men visst är det mkt mc för pengarna.

Och SV650 är ingen dum hoj heller om man gillar v-twin.

En detalj i sammanhanget är att GSR hittills inte sålt särskilt bra, iaf inte när jag kollade med de två största Suzukihandlarna i Stockholm.

Last edited:
Nyheter
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

Back