FZ6-N eller Hornet 600 (nya modellen)

Yamahan är en av de tråkigare motorcyklar jag kört, ingen karaktär what so ever. Hornet äger jag en själv och den är helt ok men kan också uppfattas som lite anonym i karaktären. Street Triplen är en av de roligaste jag kört, en mc med mkt karaktär och personlighet, bra vrid och bra skjuts på toppen. Jag kommer nog att byta till en Street Triple nästa år.

Mitt tips är alltså: lägg lite extra slantar och köp en Triumph och få förbannat mkt roligare på kuppen.

Grymt vad folk trycker ner på fz-6 tycker jag.. Själv kör jag GSR som är näst intill en kopia av fz-6,lika många hp, varvar lika osv. fz-6 har en lite mera lutande sittställning än GSR.
Själv har jag varit grymt nöjd med min GSR (förutom att jag börjar sakna glas snart=byte till SH?), varvvillig maskin till ett billigt pris, detsamma gäller fz-6. Vore trevligt att prova StreetTriple och se om den är så bra som ni påstår, kanske en möjlighet om den inte vore så ful med sina 2 lampor.:) Går ju dock att byta ut.

Tack för alla inputs! Det lutar åt hornet eller z750. Yamahan går bort för att den egentligen bara är lite ball i svart med svart ram. Arslet ser ju rätt tråkigt ut!

Street triplen har jag inte kört men speed triple har jag kört både gammal som ny! Jag gillar inte triplens karaktär. Det känns som att varvtalet tar slut när det roliga ska börja typ..

Jag körde 1800 mil på Hornet -07 förra sommaren och hade riktigt kul på kurviga vägar. De e ju ingen motorvägshoj direkt.

Bytte till 900 i år enbart för avsaknaden av vrid.

Jag va och provkörde Horneten i helgen och har även provat kawas Z750 av dom 2 så vinner Hondan big time! Bättre vrid trots mindre cc riktigt rolig att köra! Men det är ju bara min åsikt

Jag va och provkörde Horneten i helgen och har även provat kawas Z750 av dom 2 så vinner Hondan big time! Bättre vrid trots mindre cc riktigt rolig att köra! Men det är ju bara min åsikt

Menar du det? Det är ju lite mer vrid man vill åt om man väljer z:an!

Någon nämnde att det inte är motorvägshojar. Varför inte?

skulle nog också våga påstå, att om du har chansen, köp en Street Triple för inni helvete! :banana

snabbast, roligast och bäst av alla 600cc i mitt tycke, och ja, jag har provkört nästan alla modellerna.

skulle nog också våga påstå, att om du har chansen, köp en Street Triple för inni helvete! :banana

snabbast, roligast och bäst av alla 600cc i mitt tycke, och ja, jag har provkört nästan alla modellerna.

Jo den må vara kul. Men ack så ful! Dyrare dessutom :(

Är ekonomin av stor vikt så satsa på en er6 och dreva om. Ligger sällan och toppar någon längre stund med nakna maskiner ändå. Som pendlare kanske f modellen blir billigare i längden.

Kika gärna även på cb1000. Förmodligen en fantastiskt pendlarmaskin med mos nog att ha riktigt kul på. Lite dyr dock.

Annars som andra skriver - 1. street 2. hornet 3. fz6

Är ekonomin av stor vikt så satsa på en er6 och dreva om. Ligger sällan och toppar någon längre stund med nakna maskiner ändå. Som pendlare kanske f modellen blir billigare i längden.

Kika gärna även på cb1000. Förmodligen en fantastiskt pendlarmaskin med mos nog att ha riktigt kul på. Lite dyr dock.

Annars som andra skriver - 1. street 2. hornet 3. fz6

Så dålig ekonomi att jag ska köra er6 kommer jag förhoppningsvis aldrig få :hihi men hornet från -07 och framåt får det nog bli.. Om jag inte snubblar över en hornet 900.

Menar du det? Det är ju lite mer vrid man vill åt om man väljer z:an!

Någon nämnde att det inte är motorvägshojar. Varför inte?

Nakenhojar saknar kåpa och glas, alltså inget vindskydd. Jag själv är ganska klen, och tycker allt över 100km/h börjar kännas. När man närmar sig 200 måste man hålla i sig ORDENTLIGT.:näsblod

Om man alltså jämför med en sporthoj, där vinden blir minimerad, och det som kommer förbi kan man "åka på".

Nakenhojar saknar kåpa och glas, alltså inget vindskydd. Jag själv är ganska klen, och tycker allt över 100km/h börjar kännas. När man närmar sig 200 måste man hålla i sig ORDENTLIGT.:näsblod

Om man alltså jämför med en sporthoj, där vinden blir minimerad, och det som kommer förbi kan man "åka på".

Jag monterade på ett litet kåpglas och det gör det lugnt att ligga i normal motorvägsfart( 130+- ). Därefter kan man alltid lägga sig på tanken men det är inte vidare bekvämt.

Jag monterade på ett litet kåpglas och det gör det lugnt att ligga i normal motorvägsfart( 130+- ). Därefter kan man alltid lägga sig på tanken men det är inte vidare bekvämt.

Jepps men nakenhojar med kåpglas ser oftast idiotiskt löjliga ut, och att ligga på tanken ser också fjantigt ut.:) Men jo, det gör jag nog själv när man kommer upp i högre farter.
Men ska man vara outlaw så är det nog sporthoj som gäller, roligast med min har man iaf. från 0-150km/h, enligt min åsikt.

Jepps men nakenhojar med kåpglas ser oftast idiotiskt löjliga ut, och att ligga på tanken ser också fjantigt ut.:) Men jo, det gör jag nog själv när man kommer upp i högre farter.
Men ska man vara outlaw så är det nog sporthoj som gäller, roligast med min har man iaf. från 0-150km/h, enligt min åsikt.

Nja, den vanliga är knappt synlig faktiskt men gör en hel del.

08R80MBZ800B_500.jpg

Jag har ett mörkt glas till min svarta symaskin och det tar ivaf bort "idiotiskt" ur "idiotiskt löjlig" :)

Hehe, att ligga på tanken på naken hoj ger mig direkt associationer till moppefuckon som försöker öka 2-3 km/h. Eller är väldigt skitnödiga.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT