FZ6-N -04 vs -06/-07

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Tänkte bara om någon på detta eminenta forum kan hjälpa mig med att reda ut om det är någon skillnad på en FZ6-N från -04 och den senaste modellen. Tänkte köpa den som första cykel, och om det inte är alltför stora skillnader är det kanske bra att köpa en billigare -04, så kan jag lägga överskottet på klotningar istället...

:kryckor

Om ni tycker att jag gör ett felaktigt val med cykeln som förstahoj för ni gärna kommentera detta med, med förslag på förbättring (annan hoj)

Jag hade FZS 600 (gamla fazern) som första hoj och det funkade utmärkt. Om den ska vara snäll eller stygg reglerar du med varvtalet. Nu kör jag FZ6S -05.

Vad jag vet är det inte nån teknisk skillnad mellan -04/-05/-06, antagligen bara lite olika färger och så. Såg i BIKE nån datormanipulerad bild på en ny modell. Vet dock inte om den kommer redan -07.

Så köp en -04 och lägg resten av pengarna på en bra skyddsutrustning, men skit i och klota :tummenupp

The Duck skrev:
2533955 Tänkte bara om någon på detta eminenta forum kan hjälpa mig med att reda ut om det är någon skillnad på en FZ6-N från -04 och den senaste modellen. Tänkte köpa den som första cykel, och om det inte är alltför stora skillnader är det kanske bra att köpa en billigare -04, så kan jag lägga överskottet på klotningar istället...

:kryckor

Om ni tycker att jag gör ett felaktigt val med cykeln som förstahoj för ni gärna kommentera detta med, med förslag på förbättring (annan hoj)

Skitbra förstahoj :tummenupp, hade en -04 tidigare. Se bara till att byta ut originalsystemet, den sjunger fint med öppnare rör.

Det är bara kosmetiska skillnader mellan 04-06. -07 är däremot uppdaterade.

Kan man byta bakkutsen på den? (För mycket touring över den)
Har sett bilder på någon där dom har bytt ut den till något som ser ut som en R1 bakdel.

Jag vill ha!!

Alicia skrev:
2539996 Kan man byta bakkutsen på den? (För mycket touring över den)
Har sett bilder på någon där dom har bytt ut den till något som ser ut som en R1 bakdel.

Jag vill ha!!

Denna snubben har lyckats bra med sin. Snygg bakkuts som attan!

Fattar inte vad det står på sidan...men i detta fallet är det ok att bara titta på bilderna :yoparty

Ja, den var fan riktigt cool! Jaha, så blev den hojen ett alternativ igen.

Last edited:
Det som den franska maskinen har är en kuts av märket tcp. Jag har försökt
väcka den svenska återförsäljaren men dom verkar mer intresserade av
att sälja skotrar (typ). Yamaha har också en orginal kuts som dom säljer
som jag inte tycker är riktigt lika snygg. Kommer nog att försöka plocka in
en tcp från något annat land för hitills så är tcp den snyggaste.

Mitt tips om ni vill se vad man kan göra med en fz6 är att kolla:
http://forums.sportbikes.net/forums/showthread.php?t=278

Yamahas egna godislåda:
http://www.yamaha-motor-europe.com/accessories_parts/accessories/acc_overview.jsp?grpId=2783&year=-1&productId=25452$2$FZ6&productIdFilter=

druid skrev:
2689092 Kommer nog att försöka plocka in
en tcp från något annat land för hitills så är tcp den snyggaste.

beställde nyss en sådan från deutschland. på www.jfmotorsport.de
har letat ganska mycket efter en snygg cuts men tycker inte det finns mycket o välja på. hoppas det blir nice!

Last edited:
eriksson. skrev:
2689110 beställde nyss en sådan från deutschland. på www.jfmotorsport.de
har letat ganska mycket efter en snygg cuts men tycker inte det finns mycket o välja på. hoppas det blir nice!

Kul att se att min gamla knarr fortfarande är i liv! La ner ett par timmar på den...hade varit tråkigt om den var skrotad. Gjort nått annat på utseendet sen jag ägde den?

Kan varmt rekomendera fz6n som första hoj! Lättkörd maskin med trevligt register. Snygg som attans dessutom!

Mvh Calle

The Duck skrev:
2689043 Ja, den var fan riktigt cool! Jaha, så blev den hojen ett alternativ igen.

Funderar på att slå till på en FZ6-N jag med, men velar som f*n. Funderar på en hornet också...men vet inte, är rädd att man tröttnar på effekten som de 2 hojarna har att erbjuda. :( Kanske en sporthoj igen, eller motard...eller...ja...:huvet Får väl göra det enda vettiga och ge sig av och provköra båda modellerna, men jag har en känsla av att man inte kommer bli klokare av det :D

Bikester skrev:
2689416 Kul att se att min gamla knarr fortfarande är i liv! La ner ett par timmar på den...hade varit tråkigt om den var skrotad. Gjort nått annat på utseendet sen jag ägde den?

Kan varmt rekomendera fz6n som första hoj! Lättkörd maskin med trevligt register. Snygg som attans dessutom!

Mvh Calle

den har varit nära döden ett antal gånger men har klarat hålla den på hjulen än så länge!
inga större förändringar. har dragit om lite blinkerskablar som va lite dåliga. satt på ett kromat kylarskydd. men bara på vår/höst. den blir för varm på sommaren med det på. väntar på cutsen bara! annars e den sig lik.

The Duck skrev:
2533955

kanonbra förstahoj enligt mig. haft den min sen aug 05 o har långt ifrån tröttnat på den. lättkörd och billig försäkring (iaf i mitt fall).

Last edited:
Jag har en fz6n -05 och jag behöver lacka om tanken är det någon som vet om man kan hitta en färgkod någonstans?

*haha* nu har jag också beställt kuts...
Får tacka för sparken i baken som gjorde att jag äntligen kom till skott.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!