FZ1n vs. superduke vs. speed triple

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
KTM 950SM -07
Tjena!

Vilken av dessa är bäst?

vilken håller bäst för buskörning, bakhjula långa sträckor?

vilken håller bäst?

vilken har bäst prestanda?

serviceintervaller m.m.

Vill gärna få så mycket fakta om dessa hojjarna som möjligt.
MVH KTMgubben

Superduken har torrsump så den borde hålla bäst för uiiiliiie =)
Har inte testat nå'n av de andra, men superduken är verkligen en förjävla rolig hoj! Service kostar en del, 100-mila ska jag få betala ung 3500 för och se'n är det var 750e mil.

Superduken har torrsump så den borde hålla bäst för uiiiliiie =)
Har inte testat nå'n av de andra, men superduken är verkligen en förjävla rolig hoj! Service kostar en del, 100-mila ska jag få betala ung 3500 för och se'n är det var 750e mil.

jo superduken är ju snyggast och säkert fräckast. Men yamahn är mer prisvärd och billigare att serva, plus mer hästar 150hk mot 120 i SDn.

jo superduken är ju snyggast och säkert fräckast. Men yamahn är mer prisvärd och billigare att serva, plus mer hästar 150hk mot 120 i SDn.

Fler hästar och säkert billigare att äga rent mekaniskt. Däremot får du nog betydligt bättre försäkringspremie från bilsport och mc på hertigen.
Det bästa är om du provkör båda och se'n köper den som höjer pulsen mest! =)

jaa tuonon e fin, körde factoryvarianten så sent som igår på Aprilias provkörningsdagar. svinfin o svindyr... öhlins fram o bak, skärmar o vissa kåpdelar av kolfiber så inte konstigt att den e dyr... fint tryck i motorn, vasst chassi osv!

superduken körde jag för ca 2 år sedan på en provkörning, grymt fin hoj d oxo, så av dealternativen du nämner skulle jag köpa superduken...:)

Jag har testat och kört allihopa ganska mycket. Jag skulle nog räkna bort yamahan. Den är ganska uddlös. Inte motormässigt alltså men i övrigt. Ganska törr å tråkig om du frågar mig. Har inte direkt vunnit några tester heller. Dock är den jäkligt snygg!:)

Har ju en speed själv så den gillar jag skarpt! Motorn är über-grym med grymt stånk i alla lägen. Hyfsat billig i service också. Nya 08:orna har brembo också! Grymma!

Duken har det bästa chassiet. Svänger innan man själv uppfattat att man skall svänga. Bromsarna är också grymma. En helt sanslöst kul hoj, skulle köpa en om jag inte gillade min triple så mycket och jag har inte råd med två.:gnissla

provkör provkör och provkör.....

Eftersom jag har så omfattande och gedigna kunskaper i ämnet måste jag säga att Duken är helt överlägsen de andra två...

Eller så är det så att jag är helgrön, Duken är min första hoj men den är hysteriskt rolig. Mistänker att det är ett fenomen som känns igen från de flesta förstahojar dock.

Men som sagt. Den är lätthanterad, snabb i svängarna. Till och med en rookie som jag kan spela bakhjul och hänga på i kurvorna.

Det jag igentligen vill ha sagt är att jag måste, bara måste slå ett slag för Super Duken :Banana

Jag har provat alla 3 och för mig finns det bara 1 vinnare Superduken såklart :tummenupp
Yamahan har 150hk visst men den känns klart tyngre och jag tror inte den går bättre . Den är väldigt snygg dock :tummenupp
Speed tripple är helt ok men känns inte lika "direkt" som duken + den har utseendet emot sig tycker jag och jag vet att smaken är som ..:arsele :)

Jag kör en Z 1000
Jag har tyvärr inte provkört FZ 1.
Speed triple tycker jag är en "trevlig" bushoj.
Har kört KTM både som motard och Superduke. KTM V-twin har en helt annan karaktär än Speed triple och Z1000. Den är väldigt "nervös" i gashandtaget, antingen full kraft eller morbroms, något mellanläge är svårt att hitta. Annars är det grym buse med sportig karaktär.

Var idag på aprilias demo körning i skellefteå och körde en Tuono -07
det blev affär direkt, grymt skön hoj med massor av kraft och ljud

Ingen jävla radfyra till en bushoj! SD lär framkalla mest leenden.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back