Fz1 ?

Det finns en att provköra om ni lovar att inte klota.

Iofs med originalsystem då det behölls för att klara DB kraven på bana (det hjälpte inte) så den är inte så bra det faktiskt kan bli.
 
Last edited:
Det finns en att provköra om ni lovar att inte klota.

Iofs med originalsystem då det behölls för att klara DB kraven på bana (det hjälpte inte) så den är inte så bra det faktiskt kan bli.

Är din hoj original förövrigt? Vill inte heller byta originalsystemet utan bara göra ecu modden för att få lite bättre respons/punch i mellanregistret samt bättre körbarhet.
Hur stor skillnad märkte du mellan original mot ecu moddad?
 
Är din hoj original förövrigt? Vill inte heller byta originalsystemet utan bara göra ecu modden för att få lite bättre respons/punch i mellanregistret samt bättre körbarhet.
Hur stor skillnad märkte du mellan original mot ecu moddad?

Den är helt original, och när jag fick den efter att YC knåpat om ECUn så var det en WOW känsla som man tyvärr vant sig med nu, varvstoppet är väl det man fortfarande känner som en stor vinst.

1000 extra varv är trevligt, registret är trevligt det med men det har blivit vardag.
 
Det finns en att provköra om ni lovar att inte klota.

Iofs med originalsystem då det behölls för att klara DB kraven på bana (det hjälpte inte) så den är inte så bra det faktiskt kan bli.

Trevligt :) Vad har du gjort med din då? Bara ECUunleashed? Ändrad bränslekurva från ECUunleashed också eller bara plockat bort restriktioner? Har du plockat bort katalysatormaterialet som ligger och stoppar upp i röret eller sitter det kvar?

Hur upplever du den mot original?
 
Den är helt original, och när jag fick den efter att YC knåpat om ECUn så var det en WOW känsla som man tyvärr vant sig med nu, varvstoppet är väl det man fortfarande känner som en stor vinst.

1000 extra varv är trevligt, registret är trevligt det med men det har blivit vardag.

Ok,
Jag är duktigt nyfiken på hur min kommer gå :0)

Det jag gjort nu är:

ECUunleashed + ändrad bränslekurva
Slipon
Bortplockad EXUP
Bortplockad Katalysator
Upsågad luftburk (Lars mod)
KN-Filter
 
Ok,
Jag är duktigt nyfiken på hur min kommer gå :0)

Det jag gjort nu är:

ECUunleashed + ändrad bränslekurva
Slipon
Bortplockad EXUP
Bortplockad Katalysator
Upsågad luftburk (Lars mod)
KN-Filter

Nu blir man ju väldigt sugen på att göra samma ingrepp. Får nog tänka över detta lite mer :hihi
 

Haha va fan. Hörde av någon att om man ändrar bakdrev så blir de ingen skillnad? Jag har själv ingen aning om det. Därför jag håller mig bort från mekforumet :D
 
Haha va fan. Hörde av någon att om man ändrar bakdrev så blir de ingen skillnad? Jag har själv ingen aning om det. Därför jag håller mig bort från mekforumet :D

:D

Den mäter rotation i växellådan. Spelar ingen som helst roll vilket drev du ändrar. Det kommer påverka.

Fördelen när man drevar ner fram till 16T är att felvisningen blir nästan exakt 10%. Lätt att räkna ut hur fort det går alltså
 
:D

Den mäter rotation i växellådan. Spelar ingen som helst roll vilket drev du ändrar. Det kommer påverka.

Fördelen när man drevar ner fram till 16T är att felvisningen blir nästan exakt 10%. Lätt att räkna ut hur fort det går alltså

Jaha där ser man. Då har man lärt sig något nytt denna kväll. Tackar tackar. :Bugar
 
:D

Den mäter rotation i växellådan. Spelar ingen som helst roll vilket drev du ändrar. Det kommer påverka.

Fördelen när man drevar ner fram till 16T är att felvisningen blir nästan exakt 10%. Lätt att räkna ut hur fort det går alltså

Visar den 10% för lite eller för mycket?
 
Visar den 10% för lite eller för mycket?
Jag kontrollerade via gps och med 16t drev visade hojens mätare 13,8% för mycket. Det åtgärdas via Flash eller speedohealer. Jag själv föredrar speedohealern då man kan ställa om hastighetsmätaren när man laborerar med olika drev och profiler på bakdäcket.

Tänk på att om man låter den visa ca 14% fel så rinner milen iväg också. På 1000 mil blir det 140mil för mycket och ju fler mil desto mindre blir ju hojen värd när man säljer den.

Kan varmt rekommendera bikersneed.se
Dom säljer speedohealer.
:-)

/Arn
 
Jag kontrollerade via gps och med 16t drev visade hojens mätare 13,8% för mycket. Det åtgärdas via Flash eller speedohealer. Jag själv föredrar speedohealern då man kan ställa om hastighetsmätaren när man laborerar med olika drev och profiler på bakdäcket.

Tänk på att om man låter den visa ca 14% fel så rinner milen iväg också. På 1000 mil blir det 140mil för mycket och ju fler mil desto mindre blir ju hojen värd när man säljer den.

Kan varmt rekommendera bikersneed.se
Dom säljer speedohealer.
:-)

/Arn

Bra att veta!

Jag vill testa mina mods först utan att dreva för att se hur den går. Sen är jag ju barnsligt förtjust i powerwhelies så jag kommer ju säkert smälla på ett 16t drev iallafall :0)

Viktigast är ändå att jag hänger av min brors Kawa 1400GTR :hihi
 
Apropå nått helt annat.

Någon som har koll på ventiljusteringen vid 4200mil? Vad kan man komma undan med som billigast? Brukar det behöva justeras på den här motorn? Vet att många Honda hojar sällan eller aldrig behöver justeras.

Min har rullat 3200mil nu så 2017 blir det nog till att lämna in.
 
Jag kontrollerade via gps och med 16t drev visade hojens mätare 13,8% för mycket. Det åtgärdas via Flash eller speedohealer. Jag själv föredrar speedohealern då man kan ställa om hastighetsmätaren när man laborerar med olika drev och profiler på bakdäcket.

Tänk på att om man låter den visa ca 14% fel så rinner milen iväg också. På 1000 mil blir det 140mil för mycket och ju fler mil desto mindre blir ju hojen värd när man säljer den.

Kan varmt rekommendera bikersneed.se
Dom säljer speedohealer.
:-)

/Arn

Så mycket? Jag mätte min med gps till knappa 11%. Då iofs med högre profil på bakhjulet än standard. Visst har du en poäng med milen
 
Så mycket? Jag mätte min med gps till knappa 11%. Då iofs med högre profil på bakhjulet än standard. Visst har du en poäng med milen
Ja jag mätte upp att min visade hela 8% fel med standarddrevningen. Den högre profilen ändrar ganska mycket. Jag gick t.o.m upp till 47 drev bak när jag bytte till högre profil. Så nu får jag kompensera med 15% för att det ska bli rätt.
 
Last edited:
Back
Top