Fz1 ?

Nämen, se där. Fan vad bra. Dum fråga kanske, men det kommer fortfarande blinka orange efter en mörksprayning med detta?
Ja det kommer det göra. Men du kommer att tappa lite av styrkan på skenet från lampan.

Jag hade sån här spray på min Yamaha Aerox när jag var 15 år. Vad jag minns så lyser det klart och tydligt men lägg inte på för tjockt lager. Köp med borttagningsprayen så kan du ju labba lite.
 
Bra att veta!

Jag vill testa mina mods först utan att dreva för att se hur den går. Sen är jag ju barnsligt förtjust i powerwhelies så jag kommer ju säkert smälla på ett 16t drev iallafall :0)

Viktigast är ändå att jag hänger av min brors Kawa 1400GTR :hihi
Har du fått ihop hojen med allt nu då och provat den? Vill veta hur den går
 
Låter inget vidare ju! Ballar den ur när du åker på bakhjulet? Vad händer då?


ABSen stängs av och lampan börjar lysa, fattar inte va de beror på som sagt så har ja provat att låsa framhjulet utan att den ballat ur. nu är ja ingen kung på att åka bakhjul o har kanske 300 meter som rekord, men hur långt ja åker verkar inte spela någon roll ibland ballar den ur o ibland inte.
man kan ju tycka att rpm skillnaden på hjulen bör vara orsaken men tydligen inte.
 
Har du fått ihop hojen med allt nu då och provat den? Vill veta hur den går

Tyvärr, ECunleashed har stängt till den 6:e och rörbiten med exup ventilen är inlämnad på verkstad för att slipas bort och svetsas igen. Väntar även på KN filtret som jag beställt.

Är också sugen på att testa :) Hoppas bara på lite varmare väder när jag fått ihop den, är inte så sugen på att varva ut den i växlarna när det är 2-4 minus och kass väglag :hihi
 
Tyvärr, ECunleashed har stängt till den 6:e och rörbiten med exup ventilen är inlämnad på verkstad för att slipas bort och svetsas igen. Väntar även på KN filtret som jag beställt.

Är också sugen på att testa :) Hoppas bara på lite varmare väder när jag fått ihop den, är inte så sugen på att varva ut den i växlarna när det är 2-4 minus och kass väglag :hihi
Ah, ok. Spänd förväntan kan jag tro då :)
Exup:en, varför tar du bort den?
 
Ja, jag hoppas jag får tbx boxen några dagar efter den 6:e

EXUP ventilen ska enligt tillverkaren hjälpa till att få bättre drag vid låg och mellanregister.
Dom på Yamacenter säger att det är BS och menar att den enda funktion den fyller är att hålla nere ljudnivån vid det varvtal myndigheterna mäter db. Yamahacenter menar att dom alltid ser en dipp i kurvan vid ett givet varvtal när EXUP ventilen är kvar. Tar man bort den försvinner den dippen.

Kort och gott så har jag tagit bort den på inrådan från någon som förhoppningsvis vet bättre än mig :)

Det pratas även flitigt på andra forum om fördelar med att plocka bort EXUP ventilen, finns ju dessutom en adapter att köpa specifikt för att eliminera felkoder när man plockar bort motorn/servot som öppnar och stänger för ventilen.

Nu låter jag iofs mitt servo sitta kvar, men jag har plockat bort ventilen och rivit ut vajrarna som går mellan servot under sadeln och ventilen.
 
Ja, jag hoppas jag får tbx boxen några dagar efter den 6:e

EXUP ventilen ska enligt tillverkaren hjälpa till att få bättre drag vid låg och mellanregister.
Dom på Yamacenter säger att det är BS och menar att den enda funktion den fyller är att hålla nere ljudnivån vid det varvtal myndigheterna mäter db. Yamahacenter menar att dom alltid ser en dipp i kurvan vid ett givet varvtal när EXUP ventilen är kvar. Tar man bort den försvinner den dippen.

Kort och gott så har jag tagit bort den på inrådan från någon som förhoppningsvis vet bättre än mig :)

Det pratas även flitigt på andra forum om fördelar med att plocka bort EXUP ventilen, finns ju dessutom en adapter att köpa specifikt för att eliminera felkoder när man plockar bort motorn/servot som öppnar och stänger för ventilen.

Nu låter jag iofs mitt servo sitta kvar, men jag har plockat bort ventilen och rivit ut vajrarna som går mellan servot under sadeln och ventilen.[/QUOTE

Exup är bara där för att gömma ljud under det underbara Db krav vi har, om jag inte rullade på bana när det begav sig så hade jag rensat allt redan då och bytt blås. men även med originalsystem så svartflaggades jag på 102 Db...
 
Sedär då. Inte hört det om Exup innan. Ytterligare en sak man får rycka bort sen då..
90% av trimningarna till denna hojen verkar ju bestå av att slipa bort och såga sönder saker. Lite oldschool :)
 
Har haft en FZ1SA -07 och en FZ1N -08. Hade en -05 fireblade innan -07an och en fireblade -08 innan -08an. Hade även en cb1000r i några timmar innan jag planterade den i sidan på en volvo s60.

Jämfört med en sporthoj så känns dom ganska topptunga,har sävligare svar på gasen och upplevs lite klumpiga då tanken är rätt bred. Fotpinnarna satt även lite för långt fram för att körställningen skulle kännas rätt för mig(170cm)

Men nu ska dom ju inte jämföras med en sporthoj utan då ev med en cb1000r och liknande. Jämfört med en sådan så är cb´n smalare,smidigare och har bättre körställning. Men FZ1 är stabilare i chassiet och motorn upplevde jag som betydligt roligare(mer effekt) speciellt med ett 16t framdrev och ett öppnare system.

Så ska du köra mkt inne i stan så är en cb smidigare men ska du gasa i lite högre hastighet efter kurviga vägar så är en FZ1 roligare/stabilare och har mer storhojskänsla. Men är det det senare så kanske tex en trafikförsäkrad -04 R1 med helibars el liknande är en roligare och bättre hoj? :)
 

Det är lite lustigt det här med vilka referensramar man har, innan FZ1 körde jag Bandit 1250 med extra allt såsom helsystem, pc5 mm under 2,5 säsonger och ca 2000 mil. Där kan man snacka om sävlig och topptung(trevlig hoj förövrigt).
I min (snäva) värld upplever jag FZ1 som rena RR hojen. Bäst att jag inte provkör nån hoj med dubbla R...
 
Det är lite lustigt det här med vilka referensramar man har, innan FZ1 körde jag Bandit 1250 med extra allt såsom helsystem, pc5 mm under 2,5 säsonger och ca 2000 mil. Där kan man snacka om sävlig och topptung(trevlig hoj förövrigt).
I min (snäva) värld upplever jag FZ1 som rena RR hojen. Bäst att jag inte provkör nån hoj med dubbla R...

Det kåplösa är min livförsäkring.
 
Det är lite lustigt det här med vilka referensramar man har, I min (snäva) värld upplever jag FZ1 som rena RR hojen. Bäst att jag inte provkör nån hoj med dubbla R...

Just därför jag skrev vad jag hade åkt innan fz1. Att komma från tex en fireblade -08 är nog kanske inte det bästa om man ska tycka att en fz1 är en toppenhoj. Tom min nuvarande gixxer k9 känns ju lite stor och tung jämfört med firebladen. :(
 
Smickrande för FZ1:an att jämföras med RR hojjar till höger och vänster då det är en sporttouring:). själv så gillar jag att den har några kilo till, kommer från en lättare 600 och jag tycker lättare hojjar är så svajjiga när det blåser och man kör lite snabbare på landsväg. Jag beskriver Fz1:an som ett lok man kan svänga med!
 
uploadfromtaptalk1452023626324.JPG

Ska byta sidospeglar. Ena gick lätt av, men andra sitter nåt så in i helvete. Hur fan får man av denna då?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top