Headbanger
RockeR
Hallå alla hojåkare!
Nu är säsongen här igen å jag +sambo letar ny hoj. Vi har planer på att ta oss ner till Österrike i sommar och avverka många mil. Har läst och läst om olika hojjar och tittat över ekonomi-biten och fastnat för FZ1-s (-06) eller SV1000s (-04 uppåt).
Är väldigt tacksam för synpunkter och erfarenheter om dessa hojjar, FZ1s och SV1000s!!
Har hittills åkt på en gammal FZS600 -98 som ska säljas så detta blir mitt kliv upp i 1000cc, något att ta med i beräkningen också.
Annars undrar jag över:
*Ryggbesvär vid längre turer?
*Funkar det bra med en del packning +sambo bakpå?
*Vindfång för sambon bakpå?
*Bra i överlag som touringhoj? Åker även kortare bus-rundor också..
*Övriga synpunkter
Sen kan man väl lägga till att jag är ganska kort, 172 cm och van vid en hyffsat upprätt sittställning.
Har provsuttit både modellerna men inte kört en meter.
Att jag velar beror väl på att FZ1en är dyrare att köpa och äga medans SV1000 gör mig "orolig" över sittställning.
Är tacksam för alla svar och synpunkter!
Tack
/Johan
Nu är säsongen här igen å jag +sambo letar ny hoj. Vi har planer på att ta oss ner till Österrike i sommar och avverka många mil. Har läst och läst om olika hojjar och tittat över ekonomi-biten och fastnat för FZ1-s (-06) eller SV1000s (-04 uppåt).
Är väldigt tacksam för synpunkter och erfarenheter om dessa hojjar, FZ1s och SV1000s!!
Har hittills åkt på en gammal FZS600 -98 som ska säljas så detta blir mitt kliv upp i 1000cc, något att ta med i beräkningen också.
Annars undrar jag över:
*Ryggbesvär vid längre turer?
*Funkar det bra med en del packning +sambo bakpå?
*Vindfång för sambon bakpå?
*Bra i överlag som touringhoj? Åker även kortare bus-rundor också..
*Övriga synpunkter
Sen kan man väl lägga till att jag är ganska kort, 172 cm och van vid en hyffsat upprätt sittställning.
Har provsuttit både modellerna men inte kört en meter.
Att jag velar beror väl på att FZ1en är dyrare att köpa och äga medans SV1000 gör mig "orolig" över sittställning.
Är tacksam för alla svar och synpunkter!
Tack
/Johan
Last edited: