FZ1-S Styling!

Stålberg.

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Hej alla hojgalna!

Tänkte vi kan samla tipps på styling av FZ1-S i en tråd.

Har gjort en del grejer undrar dock om någon som vet ifall det finns ögonlock till FZ1-S att köpa någonstans?
Eller tipps på hur man kan göra det själv?

Någon som gjort egna mirror plates, tips tack?

Släng in fler frågor och svar på allt ni kan komma på så fixar vi ett litet bibliotek för oss själva! :tummenupp

Bifogat

• 077.jpg
    077.jpg
    200.2 KB · Visningar: 812
Hej

Här kommer ett par bilder på min hoj, har ändrat en del men har lite mer planer nu i vår. Magkåpa är beställd och kommer nu snart i dagarna.

Vindrutan på förra bilden är riktigt schysst, hittade den på: http://copperdawg.com/screen.htm.
Finns många stylingtipps på denna sida också.

Tjao!

Bifogat

• FZ1.jpg
    FZ1.jpg
    131.2 KB · Visningar: 480
  • FZ1B.jpg
    FZ1B.jpg
    238.4 KB · Visningar: 230
Last edited:
Hej

Här kommer ett par bilder på min hoj, har ändrat en del men har lite mer planer nu i vår. Magkåpa är beställd och kommer nu snart i dagarna.

Vindrutan på förra bilden är riktigt schysst, hittade den på: http://copperdawg.com/screen.htm.
Finns många stylingtipps på denna sida också.

Tjao!

Ser najs ut!

Jag har varit påväg att fixa med min hoj i två omgångar nu men det har aldrig blivit av eftersom jag precis innan jag beställt hem lite grejer blivit bestluen på mitt slip-on... TVÅ GÅNGER! :( Men nu måste jag börja någonstans!

Det första jag känner att jag måste göra är ju att fixa nummerskyltshållaren... :P

Tack =)

Nej lägg av, fan vad surt o bli bestulen. Har du köpt dina slip-on i sverige eller? jag beställde från USA genom ebay. Fått köpa nytt 3 ggr nu då?

Reg hållare finns det en hel del på nätet att hitta, eller bygga en själv om man orkar ;) har tips om du behöver veta nått.

Varit ute o kört ännu? :D

Underkåpa!

Hej!

Precis fått hem min underkåpa till hojen, tänkte lägga upp en orginalbild så återkommer jag efter lackering och montering :tummenupp

Hej hoj!

Bifogat

• IMG_0359.jpg
    IMG_0359.jpg
    232.9 KB · Visningar: 142
Tack =)

Nej lägg av, fan vad surt o bli bestulen. Har du köpt dina slip-on i sverige eller? jag beställde från USA genom ebay. Fått köpa nytt 3 ggr nu då?

Reg hållare finns det en hel del på nätet att hitta, eller bygga en själv om man orkar ;) har tips om du behöver veta nått.

Varit ute o kört ännu? :D

Första gången jag blev av med det hade jag 2.000:- i självrisk, andra gången blir det förhöjd självrisk till 4.000:-. När Slip-on:et köptes nytt kostade det ca.6.500:- så totalt blir det underbara 12.500:-. Känner att jag kunde gjort mycket roliga saker med hojen för de pengarna...

Har du tips på en hemmagjord reg.hållare? Jag har redan en hemmagjord som jag hittade på själv, har dock inte provmonterat den än... Vet inte om den blev så bra heller.

Tyvärr har jag inte kunnat köra min första runda för året än, inge mos kvar i batteriet när jag väl skulle ge mig ut...

Schysst magspoiler, vilken tillverkare? Är inte riktigt förtjust i Ermax magspoiler

fz1-s kan ju bli så jävla snygg om man sätter på sidokåpor på den hojen.
var det inte en handlare som sålde fz1-s med helkåpor:tummenupp

Mascotmotor sålde en FZ1-s GT som hade/har helkåpor rätt ok look faktiskt...

Yamaha_FZ-1_Fazer_GT_2009.jpg

Last edited:
Första gången jag blev av med det hade jag 2.000:- i självrisk, andra gången blir det förhöjd självrisk till 4.000:-. När Slip-on:et köptes nytt kostade det ca.6.500:- så totalt blir det underbara 12.500:-. Känner att jag kunde gjort mycket roliga saker med hojen för de pengarna...

Har du tips på en hemmagjord reg.hållare? Jag har redan en hemmagjord som jag hittade på själv, har dock inte provmonterat den än... Vet inte om den blev så bra heller.

Tyvärr har jag inte kunnat köra min första runda för året än, inge mos kvar i batteriet när jag väl skulle ge mig ut...

Schysst magspoiler, vilken tillverkare? Är inte riktigt förtjust i Ermax magspoiler

Fy fan vilka sura pengar :S Är de original ljuddämpare på hojen nu då elr? :cdevil

Ja de är relativt enkelt o fixa. men har dock ingen förklaring att visa. tänk på att göra det så enkelt som möjligt med så få delar som möjligt ;)

Har du testat o ladda upp batteriet? ;) själv körde jag hela förra sommarn med att springa igång min trots jag laddade de flera ggr haha.. men tillslut bytte jag :hjälm

Ja de är inte så lätt o hitta en snygg magspoiler till bra pris, men hittade en på http://www.twinshack.co.uk/prods/353.html

Deras exempel:

Bifogat

• 234.jpg
    234.jpg
    131.3 KB · Visningar: 282
Har ni inte lärt er att riktig skönhet finns på insidan (Läs motorn) och inte vilka kåpor man har :krama

En dag i verkstan =)

Passade in underkåpan och borrade hål för montering, sedan la jag några lager primer, flera lager färg och ett par lager lack. Fler lager lack skall på imorn =)

Db-killern som jag fick till min slip-on dämpade inte ljudet tillräckligt för bilprovningen så gjorde lite modifiering som ändrade ljudet totalt. Skall även dra ett par lager stålull runt så man är helt säker
Yoshimura USA racing slip-on. :smasha

Javet db-killern ser ut som en ....

Bifogat

• IMG_0445.jpg
    IMG_0445.jpg
    238.7 KB · Visningar: 105
  • IMG_0452.jpg
    IMG_0452.jpg
    239.7 KB · Visningar: 134
  • IMG_0440.jpg
    IMG_0440.jpg
    233.5 KB · Visningar: 127
  • IMG_0451.jpg
    IMG_0451.jpg
    238.9 KB · Visningar: 115
Underkåpa, mirror plates och hälskydd monterade.

Underkåpan är nu monterad, blev riktigt bra i mitt tycke :tummenupp
Backspeglar bytta så fick tillverka mirror plates för att täcka hålen efter original backspeglar.
Klistrade fast kolfiberfilm på hälskydden. :smasha

Original samt Resultatet:

Bifogat

• IMG_0441.jpg
    IMG_0441.jpg
    236.8 KB · Visningar: 151
  • IMG_0448.jpg
    IMG_0448.jpg
    237.7 KB · Visningar: 128
  • IMG_0490.jpg
    IMG_0490.jpg
    236.7 KB · Visningar: 152