fyyyyyfaaan

Vad jiddrar ni om!? en fin öl sitter aldrig fel...

ett av mina favvo platser på jorden e bishops 24olika fatöl +ca50 på flaska (tror jag de va...) där kan man sitta länge o köra ölprovning :öl

kajlyl skrev:
Vad jiddrar ni om!? en fin öl sitter aldrig fel...

ett av mina favvo platser på jorden e bishops 24olika fatöl +ca50 på flaska (tror jag de va...) där kan man sitta länge o köra ölprovning :öl

Håller med dig till 110%...
:öl

Det här urartar snart till en hetsig diskussion om öl :)

Kan ingen slänga upp en poll om hur många sporthojare som gärna avnjuter en kall öl efter körningen eller tar sig ett glas vin/vatten eller läsk :fyllisar

eus skrev:
Hur gammal är du, 17 eller?

Ja jag är 17, vadå tror du aldrig jag har smakat öl eller? Öl har inget med ålder att göra, antingen gillar du det eller inte. Finns fan barn som tycker det är gott.

Har många kompisar, allt från 14-20. De flesta dricker öl och tycker det är as gott. Min bästis är 17 och han brukar dricka öl för att det ätr gott. En gång tog han en öl istället för att ta en läsk, som jag gjorde.

Så öl har inget med åldern att göra! Och varför måste visa hela tiden fråga hur gammal jag är. Som om jag vore dum bara för att jag är yngre än de flesta här. :kocko

Last edited:
P-E skrev:
Ja jag är 17, vadå tror du aldrig jag har smakat öl eller? Öl har inget med ålder att göra, antingen gillar du det eller inte. Finns fan barn som tycker det är gott.

Har många kompisar, allt från 14-20. De flesta dricker öl och tycker det är as gott. Min bästis är 17 och han brukar dricka öl för att det ätr gott. En gång tog han en öl istället för att ta en läsk, som jag gjorde.

Så öl har inget med åldern att göra! Och varför måste visa hela tiden fråga hur gammal jag är. Som om jag vore dum bara för att jag är yngre än de flesta här. :kocko
Det har faktiskt med åldern att göra. Barn och äldre gillar oftare beska smaker.

HanneZ skrev:
Det har faktiskt med åldern att göra. Barn och äldre gillar oftare beska smaker.

Kan vara så, men i mitt fall har det inget med åldern att göra. Har ju som sagt även kompisar som gillar det fast de är unga. Sen finns det ju också både äldre och medelålders som inte gillar det.

Hultan skrev:
Jag är 26 men endå inte så förtjust i öl..
Det där med att man måste dricka öl för det är manligt är la lite löjligt va?
Mjoo, men det som var roligt här var att han VAR just 17, typ skämt(flamebite)
Verkar som det funkade ganska fint också
Annars bryr jag mig inte om man gillar öl eller inte

Jag tror jag såg en hel flaska där nånstans. Pix pax att den e min. :hihi

Bland de bästa minnena från i sommras är när jag höll på att klippa min 3300m2 stora gräsmatta, och efter ungefär hälften så kommer tjejen ut med en kall norrlans. Mmmm.

ec2bme skrev:
Bland de bästa minnena från i sommras är när jag höll på att klippa min 3300m2 stora gräsmatta, och efter ungefär hälften så kommer tjejen ut med en kall norrlans. Mmmm.

då är det lätt att vara du... :tungan

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back