Fyrverkerier. Vad ska man ha?

Ingen som testat Ammoniumnitrat och diesel;)?

Som barn/tonåring prövades allt.

Lyckligtvis gick allt bra för oss, men min jobbarkompis son var ute med Sina kompisar och lekte för en massa år sedan, dom är en kompis fattigare nu...

Killen gick av på mitten...

Kolla om de har en sån här hemma :)

En 48 tummare

[YOUTUBE-ID]O-OXCZ3Pc2k[/YOUTUBE-ID]

Kugelbomb verkar coolt annars, tyskarna kan :)

[YOUTUBE-ID]GRrU32IZ7CE[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]-l7QD8py638[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Som luttrad barnpyroman rekommenderar jag Svea Fireworks sortiment med varmt hjärta.
Andra märken vet inte vad de håller på med, hälften fungerar inte som det ska och kostar sjukt mycket. På senare år kanske det blivit bättre men Svea är det enligt min erfarenhet kvalitet på. Det var rena frälsningen när de kom in på marknaden.

Synd att de inte säljer/tillverkar ThunderKing längre, sprängt ett par brevlådor med dessa. Eller ja man har väl sprängt allt möjligt med ThunderKing:glömdet

Synd att de inte säljer/tillverkar ThunderKing längre, sprängt ett par brevlådor med dessa. Eller ja man har väl sprängt allt möjligt med ThunderKing:glömdet

Det var bra tryck i de där. I våran krets hade vi en fäbless för att skjuta raketer ner under vattnet. Ganska spektakulärt faktiskt i största ödmjukhet.

Årets nyårsfirande kommer utövas med 3 st hundar bland gästerna och av förklarliga skäl väljs fyrverkerierna bort.
Detta trots att jag är så jävla sprängkåt......får väl nöja mig med att bara vara kåt i år. :tuttar

Ps Jag har ju inte så många kompisar som ni kan förstå och måste därför umgås med djur vilka ej ställer så höga krav på sin omgivning Ds.

Lägg av....pussy är det bästa som finns!!!

Spela roll om dom endå skall hamna i pizzan.

Dom där burkarna man slängde hundskitspåsarna i var rätt balla att dra av en i, särskilt vid affärer.:yoparty

Ni vet väl att det finns smällare utomlands? inte så smart att göra egna om man inte vet vad man sysslar med.

Last edited:
Om du känner nån islänning så hör med honom/henne. Island är världens största konsument av fyrverkeri/invånare i världen. De försöker spränga kobben varje år.

Spola in 3:20 om du inte vill se uppvärmningen.

[YOUTUBE-ID]9zVE4q03Sek[/YOUTUBE-ID]

Om du känner nån islänning så hör med honom/henne. Island är världens största konsument av fyrverkeri/invånare i världen. De försöker spränga kobben varje år.

Spola in 3:20 om du inte vill se uppvärmningen.

[YOUTUBE-ID]9zVE4q03Sek[/YOUTUBE-ID]

Aha, det är sånt de lägger sina pengar på istället för att få till en fungerande ekonomi :huvet

Aha, du menade alltså "de" :tungan

Last edited:
Vi gjorde bomber av Klorex och socker. Det är ett under att man lever och har alla fingrar i behåll med tanke på hur vi hanterade det. :näsblod
Farbror är gammal. Klorex har inte fått säljas de senaste 20 åren eller så. :tungan

Anledningen till att vi älskar och saknar thunderkings är nog densamma som till varför de har slutat säljas/tillverkas.

Finns det nått vettigt konsumenttest som avgör om jag skall välja v2 eller scud?
v2 känns ju mer classic och robust på nått sätt, så det lutar nog ditåt.

Aaah! Thunderking's :) Många brevlådor blev det. (förlåt) Dom vill jag minnas var bra drag i. Nu som husägare får man väl igen för det snart.

Vet ett nyår då man var runt 15 och alla vi som skulle festa, då blandade ihop c:a en halv svart sopsäck med saltpeter och socker och la ut på gatan och tände på. Kul att det rök och hade sig, och ett smärre hål i gatan blev det också. :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT