Fyrverkeri-prylar, var köpa i sthlm?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
IronMike skrev:
Köpte det "under disk" :)

förr sålde dom såna på brisak / Wärmdö, men det fick dom sluta med. Men jag hitta ett annat ställe...

Säkerhetsavstånd tror jag är 100 meter, och det blir lätt en liten krater efter explosionen :banana

kan du köpa på dig några o sälja vidare?

IronMike skrev:
Kan kolla om dom har några kvar :) ..100 spänn styck tar han.

köp på dig en 5-6 st om han har kvar! så skickar ja 5-600 + typ 50 by brev så kan du skicka dem till mig? Va är de för tändanordning :va stubin? :rolleyes:

RF_Racing skrev:
köp på dig en 5-6 st om han har kvar! så skickar ja 5-600 + typ 50 by brev så kan du skicka dem till mig? Va är de för tändanordning :va stubin? :rolleyes:
Det är tjock stubin.. kanske 5-6 mm i diameter, och ganska kort. stubinen sprutar ganska mkt glöd :)

IronMike skrev:
Det är tjock stubin.. kanske 5-6 mm i diameter, och ganska kort. stubinen sprutar ganska mkt glöd :)

Tror du att du kan göra mig den tjänsten att köpa, ja säg 5st om han har dem kvar så skickar jag pengarna till dig? Det skulle jag verkligen uppskatta! :rolleyes:

IronMike skrev:
Köpte signalskott idag.. mkt tuffare än smällare :D ..ungefär som 10 x thunderking i styrka, fast en knall / smällare /dynamitgubbe eller va man nu ska kalla det..

:banana

Vad var det för några? Hade några signalskott från militären förut, small jävligt bra och lämnade fina brännmärken i gräsmattan :gnissla. Fast dom antände man inte med tändare, fick slå plånen mot varandra. Jävla fint ljus också, markörskott var det nog iof.

Carpe me skrev:
Vad var det för några? Hade några signalskott från militären förut, small jävligt bra och lämnade fina brännmärken i gräsmattan :gnissla. Fast dom antände man inte med tändare, fick slå plånen mot varandra. Jävla fint ljus också, markörskott var det nog iof.

de finns mycket kul från militären :) rojne (stavning) tog 1 hg sprängdeg vi ska försöka spränga nu i vår.. MEN vi har ingen tändhatt :(

RF_Racing skrev:
de finns mycket kul från militären :) rojne (stavning) tog 1 hg sprängdeg vi ska försöka spränga nu i vår.. MEN vi har ingen tändhatt :(

Tändhatten är ju inget annat än en bomb i miniformat. Så fixa en airshot 2 eller thunderking, plocka ut smällaren och sen får ni springa :gnissla.

Mer effektfullt blir det om ni lägger en påse med glycerol/bensin över :näsblod :näsblod

Carpe me skrev:
Tändhatten är ju inget annat än en bomb i miniformat. Så fixa en airshot 2 eller thunderking, plocka ut smällaren och sen får ni springa :gnissla.

Mer effektfullt blir det om ni lägger en påse med glycerol/bensin över :näsblod :näsblod

ehe jo de där me besin vet vi.. men de ä inte eld bomndeb vi är ute etfter utan smällen! men vi har hittat en från skåne (lol) som har tändhattar o sälja.. så de ska smälla :yoparty

RF_Racing skrev:
ehe jo de där me besin vet vi.. men de ä inte eld bomndeb vi är ute etfter utan smällen! men vi har hittat en från skåne (lol) som har tändhattar o sälja.. så de ska smälla :yoparty

Men.... :( . Den flyger ju eld åt alla håll och kanter som klibbar fast i allt och alla?

Näe men filma, fixa en redig kamera som ljudet inte blir helt udda på :banana.

Btw, några grannar smällde av någon bomblåda, rutorna skallrade som tusan, man kunde tro att dom skulle spricka :banana :banana :banana.

Och för första året någonsin var det inte någon som lyckades skjuta en målsökande raket :(, var alltid så kul innan att försöka gissa på vart den skulle smälla. Välta och åka längs gatan? Åka 4meter upp och göra 90 graders sväng och bränna iväg längs garagetaken, eller det från förra året, göra tvärvändning mitt i luften och dra ner igen :tomten

Carpe me skrev:

Kronans blå knallskott! :)

Och med 40g BLP så får man fin smäll :)

Jag vill med ha signal-skott någon som kan fixa??? hade för 2år sedan dom drog man mot tändsticksasken.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D