fyrhjuling

gunny5

mullermaffian rules
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Letar efter en bobber
Hej, har blivit lite småsugen på en fyrhjuling i vinter. Är det nån här som vet vilken quad det är värd att lägga pengarna på??

är lite sugen på en SMC 250... Nån som vet nåt om denna??

gunny5 skrev:
Hej, har blivit lite småsugen på en fyrhjuling i vinter. Är det nån här som vet vilken quad det är värd att lägga pengarna på??

Har du sökt något på forumet? Det brukar med jämna mellanrumm poppa upp trådar som behandlar ämnet. Förutom "fyrhjuling" så kan du även söka på t.ex. "quad" eller "atv".

du har pm!

gunny5 skrev:

If you are looking for a unregistered one I can recomend the Honda TRX 450 R. If you put on a Honda HRC kit and a pro flow filter you have a very powerful quad at a cheap price :)

Beror HELT på vilka krav du har...

Tycker du SMC verkar bra så antar jag att kraven inte är så höga och/eller budgeten inte är så stor.... ;)

De duger till att flytta rumpan och enklare bus men inte mycket mer.

LTZ:an är en bra maskin som tål mycket och håller bra kvalitet, ingen raket den heller men klart piggare än SMC, ADLY mfl...

Dinli 450 går bra, kvalitén verkar vara sådär. - för kombibromsar och ganska tung. Liten enklare i utförandet än YZF450 eller GasGas 450 (som är en av de jag har).

Raptor är annars trevlig, särskilt nya 700:an med sprut och bättre bromsar. Lite hög tyngdpunkt men det går att göra mycket med dem, jag vet för jag tävlar på en... Härligt vrid! Inte lika pigg att slänga runt som en GasGas eller YZF... Men här pratar vi Quads för dryga 100.000 nya...

Du får en beggad GasGas 2005 för runt 70.000 nu. "Färdig" för race med väldigt mycket trevlig som Öhlinare, Brembo bromsar, spunna slangar, insprutning mm mm. Helst ska det vara 2005 eller senare då det kom mycket nytt då...

LTZ:an är ett bra alternativ om du hittar en gatreggad.

/R

Tack för alla svar.
Skulle gärna köpa en GAS GAS eller en Raptor, men tyvärr har jag inte råd att lägga 70.000,- på en leksak. Har inga planer om att börja tävla och vill ha en gatreg. fyrhjuling för en lagom summa.
Går det att importa en quad från Tyskland eller Italien/Spanien???

SMC verkar ha ganska bra kvalitét om man läser detta. http://www.smcatv.se/NYHETER.htm
Begagnad och extrautrustad SMC250 från en handlare: http://www.denadaoffroad.se/produkter/360/

Personligen så drömmer jag om en LTZ. Men det lär nog inte bli så mycket mera än än en dröm med tanke på ekonomin. Det är inte billiga nya, och svåra att få tag på begagnade. Dessutom tycker jag att andrahandsvärdet på en quad är en smula högt i dagsläget.

Filmtips för alla som vill få lite fyrhjulig inspiration: Huevos. Finns från Huevos Grandes (första i serien) till Huevos 7.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis