Fyllekörning i Falun

"21-åringen har tidigare straffats för rattfylleri"

Var tog "vården" vägen?

Var tog "vården" vägen?
"Vårdas" för rattfylleri:confused: ?
Sannerligen ett innovativt grepp...hur skulle det gå till?

Att straffas för förseelsen "Rattfylleri" är väl ändå helt i sin ordning.
Sedan kanske ett bakomliggande alkoholproblem behöver behandlas
genom vårdinsatser men det är inte rättsstatens uppgift...det är något
för sociala instanser att ta tag i...

Ett exempel på vad som händer vid rattFYLLERI är indraget körkort 1 år och regelbundna blodprov i ett halvår, och ett kravlöst snack 1 gång med en av staten utsedd kontaktperson. 12.000,- i böter ( dags-dito )

Befinner man sig i en enligt staten utsatt social situation kan nog det krånglas lite till antar jag.

Ett exempel på vad som händer vid rattFYLLERI är indraget körkort 1 år och regelbundna blodprov i ett halvår, och ett kravlöst snack 1 gång med en av staten utsedd kontaktperson. 12.000,- i böter ( dags-dito )

Befinner man sig i en enligt staten utsatt social situation kan nog det krånglas lite till antar jag.

Man borde kanske ta och ändra lite dära??
Rätt lamt tycker jag!

Kan väl bara gå åt helvete när man slangar på fyllan, vill inte prova!!! Tur att han inte skadade någon. kört på fyllan förut,hm, säkert på stulen hoj oxå. det blev ju några stulna i falun i sommras.

Han är nog helt klart lite klumpigt vaggad men det stod ju bara om olovlig körning inget stulet! Det betyder ju inte att hojen inte var hans då vi alla vet att det inte är en ovanlig företeelse! Döm han gärna för det han gjort men anta inte saker ni inte vet om de stämmer!

Han är nog helt klart lite klumpigt vaggad men det stod ju bara om olovlig körning inget stulet! Det betyder ju inte att hojen inte var hans då vi alla vet att det inte är en ovanlig företeelse! Döm han gärna för det han gjort men anta inte saker ni inte vet om de stämmer!

URsäkta, me det är ju väldigt lätt att dömma....

Var tog "vården" vägen?

Tolkar jag dina citationstecken rätt tänker vi lika. Tvångsmata slyngeln med träsprit och T-röd under ett halvår så får vi se hur mycket rattfylla det blir efter det!

:) Jo jag vet känner själv att jag inte riktigt är så frisinnad som man bör!

Sen ifrågasätter jag min egen dubbelmoral när rattfylla är fel/farligt men 200km/h på slangen är helt ok...:rolleyes:

:va
kanske inte riktigt går att jämnföra på så sätt,
ändå en helt annan sak med alkohol i kroppen,
utsätter folk för betydligt större fara då,
även om då 200km/h på slangen inte heller är att rekomendera , kan ju innebära fara de..
men å andra sidan, livet handlar om att ta risker,
men kanske inte på andras bekostnad ev.. :näsblod :tungan

:va
kanske inte riktigt går att jämnföra på så sätt,
ändå en helt annan sak med alkohol i kroppen,
utsätter folk för betydligt större fara då,
även om då 200km/h på slangen inte heller är att rekomendera , kan ju innebära fara de..
men å andra sidan, livet handlar om att ta risker,
men kanske inte på andras bekostnad ev.. :näsblod :tungan

Menade inte att vara frisinnad ang. alkoholen! Det är aldrig ok! Jag menade att andra plus mig själv antar att han har gjort en massa saker som vi inte har några bevis för!

Menade inte att vara frisinnad ang. alkoholen! Det är aldrig ok! Jag menade att andra plus mig själv antar att han har gjort en massa saker som vi inte har några bevis för!

jag förstår!
men som sagt, det finns idioter överallt.
bara vara glad över att fanskapet inte skadade någon..

Känner inte till det där, trots att jag bor precis i området där han visst kört. Har heller inte hört någonting om det. De hojskurkar som bor här i stan (som jag känner till) är inte 21 år.
Verkar inte vara en så värst smart kille dock.

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard