Fyllecell. hjälp.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Hur f-n lyckas man hamna i fyllecell 5 gånger... Christer Pettersson hade vart stolt över dig.

Är knappast renlevnadsmänniska själv men detta verkar lite to much.

Sup mindre och kör mer hoj:tummenupp
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Hur lyckas man med nått sånt är min enda fråga,.

Jag är ledsen över att inte tillföra något som "Nädå det är ingen fara" men jag har haft mina herredjävlarfyllor genom åren och har inte varit i närheten att bli LOB,ad och måste säga att jag är imponerad över din envvishet över att få sova på galonmadrass.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Hur lyckas man med nått sånt är min enda fråga,.

Jag är ledsen över att inte tillföra något som "Nädå det är ingen fara" men jag har haft mina herredjävlarfyllor genom åren och har inte varit i närheten att bli LOB,ad och måste säga att jag är imponerad över din envvishet över att få sova på galonmadrass.

Tänkte säga likadanat och jag har ändå försökt hamna i fyllecell två gånger...
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Hur lyckas man med nått sånt är min enda fråga,.

Jag är ledsen över att inte tillföra något som "Nädå det är ingen fara" men jag har haft mina herredjävlarfyllor genom åren och har inte varit i närheten att bli LOB,ad och måste säga att jag är imponerad över din envvishet över att få sova på galonmadrass.
Fel platser vid fel tillfällen kanske, (ingen aning om hur det ser ut för ts). Själv blev jag lobad spik nykter samt drogfri fridsamt gående på väg hem. Liten personlig vendetta från en nitisk polis som inte kom på nått bättre:rolleyes:
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Som om det täcker resurserna. Och om han köper sprit från utlandet har han inte bidragit med något i alkoholskatten.

Faktum kvarstår, ha förtär statligt sanktionerat berusningsmedel, på fritiden och inte i fordon.

Att detta kan riskera indragning av körkort på enbart dessa grunder är ytterst barockt.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Hur lyckas man med nått sånt är min enda fråga,.

Jag är ledsen över att inte tillföra något som "Nädå det är ingen fara" men jag har haft mina herredjävlarfyllor genom åren och har inte varit i närheten att bli LOB,ad och måste säga att jag är imponerad över din envvishet över att få sova på galonmadrass.

Ganska enkelt, stå på dig då någon dörrslusk som beter sig illa mot någon, och det kommer som på posten....
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Faktum kvarstår, ha förtär statligt sanktionerat berusningsmedel, på fritiden och inte i fordon.

Att detta kan riskera indragning av körkort på enbart dessa grunder är ytterst barockt.

Jag har inte kommenterat angående eventuell indragning av hans körkort på grund av hans alkoholvanor.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Faktum kvarstår, ha förtär statligt sanktionerat berusningsmedel, på fritiden och inte i fordon.

Att detta kan riskera indragning av körkort på enbart dessa grunder är ytterst barockt.

Fast har du fått bo hos polisen 5 gånger så är det lite i överkant med förtäringen. Dessutom med största sannolikhet på lokal eftersom han annars är ännu grymmare.

Jag tycker definitivt det är skäl att iaf utreda om han ska få behålla privilegiet att få framföra fordon. Så jävla svårt är det inte att dricka med måtta när man är ute bland folk.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Faktum kvarstår, ha förtär statligt sanktionerat berusningsmedel, på fritiden och inte i fordon.

Att detta kan riskera indragning av körkort på enbart dessa grunder är ytterst barockt.

Fast med tanke på att polarn blev dömd för grovt rattfylleri och smitning när poliserna tog honom i lägenheten efter att två trovärdiga vittnen sagt att han kört in i dem, polisen hade inte ens sett bilen i trafik.

Så förvånar det inte mig ett dug att dem inte litar på att man kan skötta en sak bara för de tycker man misskött en helt annan
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Fast med tanke på att polarn blev dömd för grovt rattfylleri och smitning när poliserna tog honom i lägenheten efter att två trovärdiga vittnen sagt att han kört in i dem, polisen hade inte ens sett bilen i trafik.

Så förvånar det inte mig ett dug att dem inte litar på att man kan skötta en sak bara för de tycker man misskött en helt annan

Du får nog förklara lite närmare vad du menar, för jag har ingen aning om det stöder det jag skrev eller inte.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag har inte kommenterat angående eventuell indragning av hans körkort på grund av hans alkoholvanor.

Sant, du skrev bara att han kostade samhället pengar.

Tråden handlade om hans körkort och ett fyllo på väg hem kostar inte många ören för samhället.

Var tänkte jag fel?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Fast har du fått bo hos polisen 5 gånger så är det lite i överkant med förtäringen. Dessutom med största sannolikhet på lokal eftersom han annars är ännu grymmare.

Jag tycker definitivt det är skäl att iaf utreda om han ska få behålla privilegiet att få framföra fordon. Så jävla svårt är det inte att dricka med måtta när man är ute bland folk.

Håller med om att han borde sluta dricka.

men de där e lite som att säga att dyslektiker inte kan räkna, bara för att man failar miserabelt på att veta när man ska sluta dricka betyder inte det att man inte vet att man inte ska köra på fyllan.

Finns en medlem på forumet som är en katastrof att supa med, han går alltid över alla gränser, får stryck, hamnar i fyllecell, de ett under att han inte åkt dit på ofredande med alla milt sagt osmidiga närmanden.. han har inte lärt sig de minsta på de tio år jag känt honom.

Men han är även den endå jag vet som ägt en r6a och inte har en anning om den gör över 180, han kör otroligt lugnt och tar aldrig minsta risken, samma sak med bil hur mycket man än pikar och hetsar så kör han som uppkörningsförretarens dröm.

Slutsatsen är att man borde porta honom från bolaget och alla lokaler men de finns ingen mening med att dra in hans körkort.
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Du får nog förklara lite närmare vad du menar, för jag har ingen aning om det stöder det jag skrev eller inte.

Jag håller med dig, jag menar bara att när de gäller alkohol och bilkörning så verkar bevisbördan vara obefintlig, om man kan drömma nån på rykten så är de inte så konstigt att de kan dra körkortet efter ett par fyllhäcks vändor.
Se inlägget över för bättre exempel
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hur fan kan man lyckas med konststycket att hamna i fyllecell, inte en gång, inte två gånger utan hela fem gånger innan man ens har fyllt 30 år:va

Ts: du verkar ha uppenbara problem med att hantera alkohol, du borde ta dig en allvarlig funderare över huruvida du bör avstå från drickat eller ej!

Drar inte länsstyrelsen in ditt kk nu får du skatta dig lycklig, men rent sponant känns det som att du borde få det indraget så att du får dig en ordentlig tankeställare då du inte verkar mogen att inneha ett kk ännu.
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag håller med dig, jag menar bara att när de gäller alkohol och bilkörning så verkar bevisbördan vara obefintlig, om man kan drömma nån på rykten så är de inte så konstigt att de kan dra körkortet efter ett par fyllhäcks vändor.
Se inlägget över för bättre exempel

Ok, nu hänger jag med.

Ja, kopplingen mellan förtäring av alkohol och, per automatik, fyllekörnng är ytterst besynnerlig.

Antingen är alkohol och dess förtäring tillåten, eller så är den det inte. Att dömma någon på enbart lob är för övrigt rättsvidrigt.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top