Fyfan, ska man skratta eller gråta ? :S

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Brassa E4an nyköping-sthlm nyss ..sista avfarten innan "hem", går det knappt att lägga ner hojjen, påväg att köra rakt i avfarten :confused:

..puttrar en bit till, trodde jag va frusen å stel i armarna. Sen rondell :huvet den kör jag rakt igenom, *vad i helvete* tänker jag, tar in på en mack..

Knappt ngn luft kvar i däcket. Börjar fumla å ska fylla på luft....sitter på huk, å lyckas på ngt sätt välta hojjen över mitt ben, och min hjälm :huvet :huvet :huvet

Jävla fan....

Försöker va glad för att jag inte åkte av hårt in i ett räcke efter motorvägen... Men hur jag än vrider på det så blir jag bara förbannad på mig själv :3freak

:4skrika

Rasorblade skrev:
2127938 Fifan....tänk om det hänt i lite högre fart :3freak
:gnissla ja fyfan..höll ju stålet hela vägen från nyköping

ska nog ta mig en grogg och lugna ner mig lite..

Jag säger bara MÅNDAG, allt skit händer på MÅNDAGAR. :huvet
Hur gick det för dig, hojen och hjälmen ?

valmers skrev:
2127964 När kollade du lufttrycket senast?

tror han köpte den för några dagar sen

IronMike skrev:
2127923 Brassa E4an nyköping-sthlm nyss ..sista avfarten innan "hem", går det knappt att lägga ner hojjen, påväg att köra rakt i avfarten :confused:

..puttrar en bit till, trodde jag va frusen å stel i armarna. Sen rondell :huvet den kör jag rakt igenom, *vad i helvete* tänker jag, tar in på en mack..

Knappt ngn luft kvar i däcket. Börjar fumla å ska fylla på luft....sitter på huk, å lyckas på ngt sätt välta hojjen över mitt ben, och min hjälm :huvet :huvet :huvet

Jävla fan....

Försöker va glad för att jag inte åkte av hårt in i ett räcke efter motorvägen... Men hur jag än vrider på det så blir jag bara förbannad på mig själv :3freak

:4skrika

varför inte i mc-relaterat?

hur gick de med bågen nu? bilder ? hur gick flygresan då du hämtade den?

Du skola icke gena genom rondeller står det i lagboken.

Råka smygkika i din profil Mikey, hur pass aktie-guru är du?
Sitter på ett par ige och pare från ngm listan som båda har gått rätt bra på sistone.
Har du nån åsikt? Kränga iväg fort som attan eller ligga kvar?...?

:pannkyss

valmers skrev:
2127964 När kollade du lufttrycket senast?
När jag tog hem cykeln från luleå.. Har väl kört 200 mil sen dess, men det kändes aldrig konstigt förrän sista kurvorna efter rajden från nyköping. Har ingen aning om det har med saken att göra, men om man håller stålet i 10 mil, ligger mellan 230 och toppfart - kan det göra att däcket säckar ihop? (i kombination med några uwiiiliesar..

:3freak

eightball skrev:
2127968 Jag säger bara MÅNDAG, allt skit händer på MÅNDAGAR. :huvet
Hur gick det för dig, hojen och hjälmen ?
Hjälmen fick några fina djupa märken :( mitt ben hamna mellan marken å styret, en bit av frambromsen gick av mot mitt lår. Blir nog fint blåmärke imorrn. Fyfan

AndersJohansson skrev:
2128159 Hur har det gått?
Bilder?
Det har gått bra annars.. fram till idag :(

Mr Helmut skrev:
2128171 tror han köpte den för några dagar sen

varför inte i mc-relaterat?

hur gick de med bågen nu? bilder ? hur gick flygresan då du hämtade den?
bågen klara sig helt. förutom en liiiten repa, å frambroms reglaget gick av mot mitt vänsterben... flygresan gick bra, turen hem skulle jag kunna skriva en bok om, det vart ju minusgrader å dimma :(

erkänn nu, du måste ha glömt att byta luft i däcket/däcken! :tungan :lol

p.s gällande ämnet på tråden: man ska skratta åt det, allt annat är onödigt ont/negativt.

Last edited:
Werzion skrev:
2129180 erkänn nu, du måste ha glömt att byta luft i däcket/däcken! :tungan :lol

p.s gällande ämnet på tråden: man ska skratta åt det, allt annat är onödigt ont/negativt.
Men kan det finnas ngn annan anledning än punktering ? :va

IronMike skrev:
2129207 Men kan det finnas ngn annan anledning än punktering ? :va

Nålen i ventilen KAN slungas ut av centrifugal/centripetal kraften, så att luften sipprar ut sakta vid hög hastighet, därför ska man alltid ha en metallventilhatt med gummitätning på motorcykelhjul.

(Ädit) byt ventilnål (den kan va kass) och införskaffa dylik hatt, kostar under tjugan hos en gummigubbe och kan rädda ditt skinn....

Last edited:
GuW skrev:
2129226 Nålen i ventilen KAN slungas ut av centrifugal/centripetal kraften, så att luften sipprar ut sakta vid hög hastighet, därför ska man alltid ha en metallventilhatt med gummitätning på motorcykelhjul.

(Ädit) byt ventilnål (den kan va kass) och införskaffa dylik hatt, kostar under tjugan hos en gummigubbe och kan rädda ditt skinn....
Ok, tack :tummenupp ska kolla upp det.. Billig livförsäkring eller vad man ska kalla det

GuW skrev:
2129226 Nålen i ventilen KAN slungas ut av centrifugal/centripetal kraften, så att luften sipprar ut sakta vid hög hastighet, därför ska man alltid ha en metallventilhatt med gummitätning på motorcykelhjul.

Jag brukar sätta en svetsloppa i ventilen efter jag fyllt på rätt lufttryck, bara för att vara på den säkra sidan så att säga!!

sitter ventilhattar av metall med packning på bmw, bara att du springer ut och snor grannens!

ozto skrev:
2129408 sitter ventilhattar av metall med packning på bmw, bara att du springer ut och snor grannens!
Finns på Biltema, kostar några tior att slippa få punka i +290.... obligatoriskt på RR hojar enligt reglementet.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg