Fy fan ........

Det där har jag sett för många gånger, att folk använder och utnyttjar gratis arbetskraft från arbetsförmedlinge tex och skiter i att anställa dem sen när det är dags. Då säger de bara att "de platsade inte" och får pröva några nya istället.
Försäkringskassan och arbetsförmedlingen är ju ett jävla skämt, att det inte kontrolleras hårdare är ju jävligt märkligt.

Att kommunen drivs och styrs av idioter är ju inget annorlunda eller något som förvånar en, men att nissen som driver verksamheten inte gjort, sagt eller kämpat för att förändra eller förbättra situationen är ju fan idioti och vidrigt.

Att kommunen drivs och styrs av idioter är ju inget annorlunda eller något som förvånar en, men att nissen som driver verksamheten inte gjort, sagt eller kämpat för att förändra eller förbättra situationen är ju fan idioti och vidrigt.

Men han gav ju honom 500 kronor. :rolleyes:

Jag tycker det hela är lite luddigt.

-Går snubben till sitt "jobb" på frivillig basis?
-Är "jobbet" bara en sysselsättning för att fylla hans dagar med någonting meningsfullt?
-Uppbär killen sjuklön, vilken är hans huvudsakliga inkomst?

Är svaren på samtliga ovanstående frågor JA så är nog killen mer än "lätt utvecklingsstörd" om han godtar dom villkoren.

Jag arbetade en tid inom en arbetsmarknadspolitisk åtgärd innan jag fick mitt första riktiga arbete. Då var jag ändå vuxen, och tjänade 38:- om dagen i "utbildningsbidrag".

Jag var under den tiden tvingad att gå på soc för att överleva eftersom jag inte hade någon som helst annan inkomst förutom bostadsbidrag, och soc i sin tur krävde, helt naturligt, att jag skulle gå till min "utbildningsplats".

Så länge snubben i reportaget inte är tvingad att gå till sin arbetsplats på samma vis som jag var tvungen att gå till min så tycker jag att han ska sluta spela offer och skylla på sin "lätta utvecklingsstörning", avsäga sig sin sjuklön, och skaffa ett riktigt arbete.

Han har ju bevisligen en arbetsförmåga som motsvarar ett heltidsarbete.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg