Fy fan vilka as det finns.

Fy fan tycker du ska ta bort denna tråden det är väl ingen som vill se eller läsa om sånt.. :mad:

Varför i helvete väljer man att göra en sån grej? Tycker man att man är tuff eller? Måste vara seriemördartendenser som visar sig eller gör folk verkligen vad som helst för att synas?

Som TS skriver: Vilket jävla as!

Usch, nu blev man förbannad igen.

Var går gränsen för djurplågerì? Att det här är över gränsen torde de flesta vara överens om men ändå.
Hälla salt på mördarsniglar? Rycka ben av mygga? Trampa på myror? Fiske? Hälla juice på en Labrador? Sparka en hest på fejset?

Var går gränsen för djurplågerì? Att det här är över gränsen torde de flesta vara överens om men ändå.
Hälla salt på mördarsniglar? Rycka ben av mygga? Trampa på myror? Fiske? Hälla juice på en Labrador? Sparka en hest på fejset?
Strikt juridiskt...eller i Umeå?

Gränsen är väl vad som är socialt accepterat i ett samhälle egentligen. Ingen säger väl något om man trampar ihjäl en myra direkt. Tror inte någon säger något om att rycka ett ben från en mygga heller eller dela en mask på hälften. När småbarn kommer på att man kan tända eld på ett grässtrå med ett förstoringsglas och lite sol brukar det tillslut leda till att de försöker sig på att bränna en myra.

Koka skaldjur någon? Rätt grymt egentligen om man tänker på det.

http://www.ica.se/recept?recipeid=628155

Gör så här

Öka receptet valfritt antal gånger så att koklagen gott och väl täcker skaldjuren i grytan.

Skaldjuren ska vara levande (havskräftor kan dock vara avlivade före kokning).

1. Använd en rymlig gryta. Blanda ingredienserna till lagen och koka upp.
2. Skrubba rent skaldjuren i kallt vatten.
3. Koka lagen på full effekt när du lägger i skaldjuren med huvudet först.
4. Låt det koka upp igen och sjud sedan efter den beräknade koktiden, se nedan.
5. När koktiden är över ska skaldjuren svalna i lagen för att bli färdigkokta och få smak. Kyl gärna grytan i vattenbad (byt till nytt kallt vatten flera gånger).

Ungefärlig koktid (räknas från uppkok):
Havskräftor: Stora 2-3 min, små 1,5 min
Krabba: 15-20 min
Hummer: 450 g 6-7 min (+ 1 min/100g utöver det)

Koka skaldjur är inte djurplågeri. Dels känner inte kräftor smärta, och dels dör de omedelbart om du har tillräckligt hett vatten. Så det går fortare att ta dom av daga med kokande vatten.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park