Fy Fan vad hemskt!

korvgubbe skrev:
Då har inte mycket koll?!
Dessutom luktar det djävligt brunt om dina påståenden..
Tycker du ska ta och läsa på lite geografi inan du kläcker ur dig sånt djävla skitsnack!

Kurderna har vad jag vet ännu inget eget land att styra över...

Du har tamefan lagt ribban lägre än någon gjort på VÄLDIGT länge här på SH.

&? Det är ett fritt land.
 
Gixxer-Anders skrev:
Att ens antyda att det finns en likhet mellan kvinnors (eller för den delen människors) situation i Sverige och Iran är skamligt. Du borde bita dig i tungan och skämmas.

Ungefär var tionde dag mördas en kvinna i sverige och oftast av sin make/sambo som i sin tur oftast är lika djävla svensk som du.........
Så dunka inte dig själv på axeln och tyck att vi är så långt fram innan du i nästa sekund slår upp det nummer av Slitz som precis ramlat ner i brevlådan!
 
korvgubbe skrev:
Ge mig?
Iran är iofs ett av de länder mig veterligen som har störst problem med tillämpningen av lagar i mina ögon men jag anser ändå att det är intressant att höra vilka han menar med de?!


För inte så länge sedan var det en kvinna som hade anklagats för otukt..
Hon dömdes till våldtäkt av byrådet.

Vore rätt typiskt att höra kommentaren "sån är deras kultur!" i det fallet trots att just byrådet dömdes till LÅNGA fängelsstraff p.g.a av den rättskipning som de utövat..

Det kommer alltid finnas lokala abnormiteter.

Hört talas om skumt folk som dyrkar rutten fisk..

Undrar om det är samma "De" som tillber "Kristi Brud"...

Allvarligt talat hade jag blivit uppriktigt förbannad om någon i ett annat land läst någon notis om låt säga knutby morden och sedan kläckt ur sig:
- sådan är deras kultur..
För även om det finns idioter som äter rutten fisk och tillber kristi brud eller tror på ufon eller annat så är det inte vad alla Svenskar gör..

Lilla lugna nu. Vad jag invänder mot är parallellen Iranska-Svenska kvinnors situation. Se mitt inlägg ovan.
 
snaijk skrev:
&? Det är ett fritt land.

Hets mot folkgrupp har aldrig tillåtits i vårt fria land och att kalla kurder patrask är i minaögon just detta...

Särskillt som Kurder inte har något att göra med Iransk rättskipning.

Du är bara en ignorant opåläst idiot med bajsbruna åsikter..

Personangrepp? Oj förlåt.. antar att vi gjort oss skylidiga till något dumt båda två.. Jag får väl ha överseende med ditt kväkande så kan väl du ha överseende med mitt...
 
snaijk skrev:
&? Det är ett fritt land.

Det är riktigt. Så länge du och dina gelikar håller sig på den intellektuella nivån som ni vanligtvis gör så kommer det förhoppningsvis att stanna så.
 
korvgubbe skrev:
Ungefär var tionde dag mördas en kvinna i sverige och oftast av sin make/sambo som i sin tur oftast är lika djävla svensk som du.........
Så dunka inte dig själv på axeln och tyck att vi är så långt fram innan du i nästa sekund slår upp det nummer av Slitz som precis ramlat ner i brevlådan!

Du tycker med andra ord att Iran är lika jämlikt som Sverige?

Slitz var väl ändå ett rätt uselt exempel. Slå upp vilken "tjejtidning" som helt och förundras över hus män objektifieras.
 
Gixxer-Anders skrev:
Lilla lugna nu. Vad jag invänder mot är parallellen Iranska-Svenska kvinnors situation. Se mitt inlägg ovan.

Du och jag är två som ständigt hamnar i skyttegravarna på varsinn sida men jag tog inte så illa upp. Iran är ett av de länder som VERKLIGEN skulle behöva stora reformer vad det gäller mänskliga rättigheter och än mer kvnnors rättigheter...

Ville mest betona att våld mot kvinnor existerar i alla länder där män finns.... Och i Sverige har vi kommit långt i jämförelse med Iran.

Tycker ändå att vi inte för tro för mycket om oss själva.
 
korvgubbe skrev:
Du och jag är två som ständigt hamnar i skyttegravarna på varsinn sida men jag tog inte så illa upp. Iran är ett av de länder som VERKLIGEN skulle behöva stora reformer vad det gäller mänskliga rättigheter och än mer kvnnors rättigheter...

Ville mest betona att våld mot kvinnor existerar i alla länder där män finns.... Och i Sverige har vi kommit långt i jämförelse med Iran.

Tycker ändå att vi inte för tro för mycket om oss själva.

Då är vi överens då. Nästan.
Jag tycker allt att vi SKA tro mycket om oss själva istället för att bara gnälla på hur uselt och åt helvete allt är.
Släng ett getöga i backspegeln och inse att vi har gjort väldigt mycket på relativt kort tid. Blicka lite bortanför vårt lands gränser och se att vi har det rätt bra ändå.
 
Gixxer-Anders skrev:
Då är vi överens då. Nästan.
Jag tycker allt att vi SKA tro mycket om oss själva istället för att bara gnälla på hur uselt och åt helvete allt är.
Släng ett getöga i backspegeln och inse att vi har gjort väldigt mycket på relativt kort tid. Blicka lite bortanför vårt lands gränser och se att vi har det rätt bra ändå.

Nejdå.. du får inte se det som att jag gnäller.. men man får inte bli självgod och lixom nöja sig.. Så länge som så många kvinnor fortfarande misshandlas och så länge det skiljer så mycket mellan oss män och kvinnor kan vi inte nöja oss... Vi kan vara stolta för att vi kommit så långt men för den skull inte nöja oss här...
 
korvgubbe skrev:
Är redan millitant toffelhjälte! Hunsad av min sambo sedan sju år..
Jo det märker vi i dina fundmentalistiska feministpropaganda inlägg var och varannan dag. :tungan
 
Maxxi skrev:
Jo det märker vi i dina fundmentalistiska feministpropaganda inlägg var och varannan dag. :tungan

haha.. var påväg att beskriva den trerätters jag lagade till sist men hindrade mig i sista stund.. Men jag vet.. grabbarna garvar åt mig.. farsan suckar bara.. brorsan hånler men säger inget.
 
korvgubbe skrev:
haha.. var påväg att beskriva den trerätters jag lagade till sist men hindrade mig i sista stund.. Men jag vet.. grabbarna garvar åt mig.. farsan suckar bara.. brorsan hånler men säger inget.

Kan tänka mig det! Du är säkert tvåkönad också din fjolla :lol
 
Maxxi skrev:
Kan tänka mig det! Du är säkert tvåkönad också din fjolla :lol

jajemen! Men så mycket bättre... Bara fälla in den mellan benen när jag ska ducha med damerna och sen fälla fram den när man behöver använda ett träd..
 
korvgubbe skrev:
Vilka är "De"?

Med denna kommentar är det faktiskt du min käre korvgubbe som delar upp världen i "vi" och "de".
Påståendet att "sådan är deras kultur" har faktiskt inget rasistiskt i sig utan är bara ett konstaterande av fakta. Deras (dvs Iraniernas) kultur ÄR ju faktiskt sådan. Det är ingen liten sekt modell knutby som roar sig med detta, utan det är rätt vanligt förekommande i mer eller mindre hela Iran.
Visserligen har inläggaren med sina efteföljande kommentarer visat att det inte var så han menade...men den orasistiska tolkningen torde vara den normala.

Spanjorerna tar siesta - sådan är deras kultur. Är jag rasistisk mot spanjorerna nudå eftersom jag påpekar det?

Man behöver inte tolka ALLA kommentarer om utomsvenskar som rasistiska, så som du med många andra här tenderar att göra.
 
Last edited:
Skalman skrev:
Man behöver inte tolka ALLA kommentarer om utomsvenskar som rasistiska, så som du med många andra här tenderar att göra.

Jo, tydligen måste man det. Speciellt här på SH.
Kan man vrida det till något rasistikt så är det allas plikt att göra så.
Så funkar det i Sverige idag vettu. Tidens anda.....

För alla borde förstå att de som vill stena stumppor i Iran är "lokala" kristibrudar som egentligen kommer från Knutby och läser slitz eller hur var det nu...?? :crash
 
Fastball skrev:
Jo, tydligen måste man det. Speciellt här på SH.
Kan man vrida det till något rasistikt så är det allas plikt att göra så.
Så funkar det i Sverige idag vettu. Tidens anda.....

För alla borde förstå att de som vill stena stumppor i Iran är "lokala" kristibrudar som egentligen kommer från Knutby och läser slitz eller hur var det nu...?? :crash

LoL, nattens kommentar :lol
 
korvgubbe skrev:
För inte så länge sedan var det en kvinna som hade anklagats för otukt..
Hon dömdes till våldtäkt av byrådet.
Det där hände i Pakistan, inte i Iran. Rätt ska vara rätt. http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/3691311.stm

Irans prästerskap och de medeltida rättsförhållandena på landsbygden i Iran sucks ass. Amnesty har en hel del hemskt att berätta om Iran.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top