Fy fan forden blev såld

jag backade också 20 papp på en fordjävel, köpte för 39´ sålde för 19´ två år senare...snacka om dyrköpt erfarenhet...iofs såg jag likvärda bilar för 8000 nån vecka senare på blocket så :yoparty

no more ford on my gåååård!

20000 på två år..vad trodde du en bil var? en sparbössa, finns inget som tappar värde så fort som svensonbilar.

20000 på två år..vad trodde du en bil var? en sparbössa, finns inget som tappar värde så fort som svensonbilar.

Men det går ju att köra bra bilar utan att gå back, om man bara letar litegrann och har någorlunda koll på bilar i största allmänhet. Jag ligger betydligt mer på plus än på minus. Nuvarande bil räknar jag med att kunna köra ett år utan att gå back.

Så är inte fallet. Inte ens Ford är den sämsta bilen konstigt nog. Möjligtivs att Saab är den sämsta bil DU har ägt. Och Saab är dessutom väldigt kvalitativa om du ser till procenten defekter per sålda bilar eller hur man ska uttrycka sig.
Tillverkar du 1 miljon bilar och det är fel på 1000 av dem så är det ju mycket mindre än om du tillverkar 1000 bilar och det är fel på 10 av dem.

Ja om man ser på det på det sättet så. Men tittar man på reservdels-priser och hur grejerna är byggda. Ta till exempel hur de har löst handbroms-systemet på saab 9000! Jävla skitsystem.
Och att ett avgassystem kostar 5000 till en gammal saab är ju sjukt. (Ytterligare 5000 om man ska ha kat).

Och JA, Saab är den sämsta bil jag ägt. Och då har jag ändå överlevt 3 fordar i sämre skick än Saaben.

Och det värsta av allt; jag har kvar saaben, man kan ju inte sälja nåt man lagt ner en förmögenhet på.

Som första bil har jag numera Passat. Helnöjd (än så länge)!

Jag har hört att Ford ska vara absolut sämst :va

Näst sämst enligt min åsikt!:3freak

Last edited:
Men det går ju att köra bra bilar utan att gå back, om man bara letar litegrann och har någorlunda koll på bilar i största allmänhet. Jag ligger betydligt mer på plus än på minus. Nuvarande bil räknar jag med att kunna köra ett år utan att gå back.

Samma här, går att gå rätt mycket plus. Förutom i mina tidigare år, jag har gått 32600 back på ett år på en bil jag köpte för 35000 :D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra