Fy fan forden blev såld

uzibabe

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Yamaha yzf thundercat -97
Så äntligen efter 2 månader på blocket kom det en och köpte fooorden idag
:yoparty

Last edited:
Så äntligen efter 2 månader på blocket kom det en och köpte fooorden idag - stackars sate :huvet Men tur för mig!
Nu är det bara ge sig ut i djungeln och köpa en ny bil men det blir då ingen ford den här gången

Gick den på alla cylindrar just i dag?

Jag blev erbjuden en Ford jättebilligt häromdagen, nybesiktad och allt, men jag har läst för många ford trådar på SH för att ens tänka tanken.

(och då ska gudarna veta att jag behöver en ny bil desperat)

Gick den på alla cylindrar just i dag?

Jag blev erbjuden en Ford jättebilligt häromdagen, nybesiktad och allt, men jag har läst för många ford trådar på SH för att ens tänka tanken.

(och då ska gudarna veta att jag behöver en ny bil desperat)

Vi bytte tändstift och då brukar den gå hyfsat i 2 dagar och sedan är det bara blåneka när de ringer och säger att den går som ett lass skit. Den gick ju bra 2 dagar efter köpet haha Sorry men det verkar vara det enda sättet att bli av med en Ford :huvet

Last edited:
:mad: Folk som lurar i folk att köpa fordar.....:finger

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=92008

men grattis till att bli av med skiten iofs..

Bilen säljs i förevisat skick och sedan är det väl upp till köparen om man inte provkörde den???
Med tanke på alla rykten som går kring Ford så borde man ju själv veta vad man ger sig in på om man åker och kollar på en eller? Den läxan har då åtminstone jag lärt mig

Sambon berättade tydligen alla fel som varit på den och vad vi fått för rekommendationer och han hörde även feltändningen när han provkörde bilen. Efter vi bytte både stift och kablar så är det den lilla snetändningen som varit hela tiden efter det och om köparen ändå tog bilen tycker inte jag att man som säljare kan göra så mkt mer

Last edited:
Bilen säljs i förevisat skick och sedan är det väl upp till köparen om man inte provkörde den???
Med tanke på alla rykten som går kring Ford så borde man ju själv veta vad man ger sig in på om man åker och kollar på en eller? Den läxan har då åtminstone jag lärt mig

Men den går ju bra i 2 dagar skrev du ju nyss vilket inte skulle märkas om han provkörde den nu lr hur?
Om han hade frågat/frågade om den gått bra innan hade ni sagt då.
NEJ FÖRFAN, den går som skit men eftersom jag har bytt tändstift precis funkar den just nu...

Vad sa ni då när han frågade hur den gick?

Så äntligen efter 2 månader på blocket kom det en och köpte fooorden idag - stackars sate :huvet Men tur för mig!
Nu är det bara ge sig ut i djungeln och köpa en ny bil men det blir då ingen ford den här gången

Kul! Jag köpte en idag! Dom sa att den gick bra, så jag tog den :tungan

Last edited:
Så för att sälja en Ford går det åt en uppsättning nya stift, och en jäkla massa kaffe?

Nästa gång jag ska köpa något ska jag backa ur om dom erbjuder påtår...

var det du eller var det nån annan som hade nån ford (modeo tror jag) som krånglade så inihelvete?

kul för han som köpte den :hihi

(jag frågar trådskaparen ifall det var otydligt)

var det du eller var det nån annan som hade nån ford (modeo tror jag) som krånglade så inihelvete?

kul för han som köpte den :hihi

(jag frågar trådskaparen ifall det var otydligt)

Det var ALLA andra fordägare, den här var ovanligt bra, den gick bara lite hackigt...

Bara att hoppas att köparen inte har någon advokatkompis då... dolda fel och så vidare. Tinget är väl inte så kul, kanhända. :gnissla

Men det var väl trevligt med ett så bedrägligt beteende?
Hur kan du skryta om att du blåst någon, ha den goda smaken att åtminstone ligga lågt med det.

Hoppas han kör hoj eller har någon kompis som "hänger" här. Sen ser denna tråd och kommer hem till dig och trycker upp den rostiga forden någon stans.

Men det var väl trevligt med ett så bedrägligt beteende?
Hur kan du skryta om att du blåst någon, ha den goda smaken att åtminstone ligga lågt med det.

Blåst? Jag förutsätter att köparen gjorde vad som åligger köparen, provkörde och bedömde skicket?
Bilen gick på alla fyra vid försäljningen.

Hoppas han kör hoj eller har någon kompis som "hänger" här. Sen ser denna tråd och kommer hem till dig och trycker upp den rostiga forden någon stans.

Hycklare, du skulle givetvis efter att ha tokmeckat så att bilfan gick säga, "den går nog bara ett par dar på alla cylindrarna, sen brukar den börja jävlas"

Dubbelmoralens högborg.

Last edited:
Jag fick också min Ford såld, fast för ett år sedan eller så!

Vi backade bara 20 papp på en bil köpt för.. Ja, 20 papp!

Sensmoralen är: Är du besatt av hojar och skiter i vad morsan köper för bil, och låter henne välja? Vakna och välj själv. :suck..

Last edited:
Ni har inte ägt en gammal, flåpiskad Peugeot märker jag ;) Jag tror inte att jag under någon period av mitt liv hittills har åldrats såhär pass fort.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra