Fy fan för mäklare!

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Det finns några yrkesgrupper som verkligen är skitstövlar... Mäklare är en av dessa. Vet att man inte ska dra alla människor över en kant men jag har råkat ut för dessa jävla hycklare ett antal gånger. De kan fan ingenting, saknar ofta kompetens ang. fastighetsrenoveringar, ytor, ekonomi och vad fan mer.

Det värsta är att de ofta är så jävla nonchalanta. Den jävlen som jag hade kontakt med idag hade visning i söndags och har redan fått bud och så. Jag säger att jag gärna vill se lägenheten då jag är intresserad... "Ja vi får se om det blir någon omvisning eller om kunden blir nöjd ändå."

Snacka om att skita i sitt jobb... Tar inte allt för lång tid att åka dit och låta potentiell kund kolla i 15 min - kanske få ut 50.000 mer för lägenheten. Är så jävla trött på inkompetenta människor! Tror fan inte att han kommer nämna detta för säljaren - blir väl extra arbete då. Han tjänar ju ändå 3,5% av en mille.

En sak kan de dock riktigt bra... ta betalt :kulspruta :död

R1bjorn skrev:
2110597 Det finns några yrkesgrupper som verkligen är skitstövlar... Mäklare är en av dessa.

Nu ska du iofs köpa, men för säljare kan denna länk vara värd ett besök:
http://www.bostart.se/ :tummenupp

Vore bra om alla sålde sina fastigheter med hjälp av den sidan så det sätts lite press på mäklarna.

R1bjorn skrev:
2110597 Det finns några yrkesgrupper som verkligen är skitstövlar... Mäklare är en av dessa. Vet att man inte ska dra alla människor över en kant men jag har råkat ut för dessa jävla hycklare ett antal gånger. De kan fan ingenting, saknar ofta kompetens ang. fastighetsrenoveringar, ytor, ekonomi och vad fan mer.

Det värsta är att de ofta är så jävla nonchalanta. Den jävlen som jag hade kontakt med idag hade visning i söndags och har redan fått bud och så. Jag säger att jag gärna vill se lägenheten då jag är intresserad... "Ja vi får se om det blir någon omvisning eller om kunden blir nöjd ändå."

Snacka om att skita i sitt jobb... Tar inte allt för lång tid att åka dit och låta potentiell kund kolla i 15 min - kanske få ut 50.000 mer för lägenheten. Är så jävla trött på inkompetenta människor! Tror fan inte att han kommer nämna detta för säljaren - blir väl extra arbete då. Han tjänar ju ändå 3,5% av en mille.

ring säljaren direkt

apbot skrev:
2110611 ring säljaren direkt
Precis så har vi gjort två gånger nu. Kontaktat säljaren å disssat määklaren. Tyvär får han sina 5% iallafall men det går mycket smidigare (gjorde för oss iallafall.

När mina päron skulle sälja huset bad de en mäklare värdera huset. Han gick in i köket, tog fram papper och tänkte börja skriva massa 'skit'. UTAN att ha tittat på huset först... öööh, hello! Sedan tog han 3,5% av försäljningen. Husstädning ingick INTE.
De ringde sedan en annan mäklare som kom, kollade varenda vrå, munnen gick i ett och snackade om allt om huset och familj. Han tog 2,5% och husstädning ingick. Sedan att han värderade kåken mer än vad vi trott gjorde inte saken sämre ;)

Det finns dåliga och bra människor.. Du R1bjorn har nog bara haft otur med mäklarna :(

korvgubbe skrev:
2110609 Nu ska du iofs köpa, men för säljare kan denna länk vara värd ett besök:
http://www.bostart.se/ :tummenupp

Vore bra om alla sålde sina fastigheter med hjälp av den sidan så det sätts lite press på mäklarna.

Den där siten skulle man ha vetat om ... nu har man ju redan fixat en mäklare o skrivit papper :huvet :huvet jaja ska tänka på den nästa gång jag ska sälja

Ludde-man skrev:
2110670 Den där siten skulle man ha vetat om ...

Sajten är mer elle rmindre helt ny. De skrev om den i pressen först för någon vecka sedan. Men helt klart värt att ha i åtanke om man ska sälja framöver.

korvgubbe skrev:
2110679 Sajten är mer elle rmindre helt ny. De skrev om den i pressen först för någon vecka sedan. Men helt klart värt att ha i åtanke om man ska sälja framöver.

Ja helt klart .. nästa gång.. får se när det blir nu då ..

R1bjorn skrev:
2110597 Det finns några yrkesgrupper som verkligen är skitstövlar... Mäklare är en av dessa. Vet att man inte ska dra alla människor över en kant men jag har råkat ut för dessa jävla hycklare ett antal gånger. De kan fan ingenting, saknar ofta kompetens ang. fastighetsrenoveringar, ytor, ekonomi och vad fan mer.

Luktar som om mäklaren försöker öka på priset och få dig att bjuda i blindo på impuls.
Finns många kassa mäklare, och en hel del bra som kan sitt yrke och tycker om det.

Ludde-man skrev:
2110670 Den där siten skulle man ha vetat om ... nu har man ju redan fixat en mäklare o skrivit papper :huvet :huvet jaja ska tänka på den nästa gång jag ska sälja

Kolla upp om du inte kan stryka de papprena. Fråga inte mäklaren vad som gäller utan fråga någon "bostadsombudsman" el liknande, lr titta själv i lagboken.

Carpe me skrev:
2110819 Luktar som om mäklaren försöker öka på priset och få dig att bjuda i blindo på impuls.
Finns många kassa mäklare, och en hel del bra som kan sitt yrke och tycker om det.

Nja, det är inte så...
fick tag i säljaren nu men då satt mäklaren där också. Inga papper skrivna i alla fall. Prövar väl att ringa lite senare...

När jag skulle köpa kåk tyckte jag att det var konstigt att varenda jävla kåk gick på budgivning, t.o.m dom värst övervärderade rucklen.

Jag började säga till mäklarna att blir det budgivning skiter jag i det, jag bjuder inte en spänn över utsatt pris.
Attans vad många gånger dom andra budgivarna drog sig ur eller fick problem med att slutföra affären på andra sätt.

Ett av dom riktigt sunkiga rucklen jag tittade på (det hade legat ute länge) var satt till en mille,men givetvis var det många intresserade, jag sa att jag hade sett bättre för 750 000 och gick, ett tag efteråt ringde mäklaren upp och frågade om mitt "bud" på 750 stod kvar, jag bara skrattade....

Mäklare gillar att trissa priset med budgivning, det är där deras förtjänst ligger...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti