Fy fan för att måla...

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
... när dom som har haft lägenheten innan inte vet vad bra förarbete betyder :4skrika

jag har spacklat och slipat och spacklat och slipat och spacklat och slipat och spacklat och slipat!

99% utav tiden har gått åt till att ta bort lager på lager av gammal tapet och att spackla och slipa. 1% till att måla. och jag trodde att jag var klar men inser att imorgon (vilket är min 25-årsdag :cpparty ) så måste jag göra om en vägg ifrån grunden igen :mad:

kul början på semestern...

Ring en hantverkare, lura i han att förarbetet är gjort - då blir det inte så dyrt. :rofl

Markus skrev:
Ring en hantverkare, lura i han att förarbetet är gjort - då blir det inte så dyrt. :rofl

En Lettisk hantverkare är det billigaste alternativet.

Jag har också semester,ska tapetsera om vårat vardagsrum på 55kvm :död Jag hade hellre målat skiten men min bättre hälft tycker inte det hehe :( :tummenupp

CJ900RR skrev:
jag målar med vattenbaserad (?) och sover hemma hos mina föräldrar :död
Lägger du oljefärg över gamla tapeten så förseglar du det gamla så att den inte suger upp vätska från spacklet och ger blåsor, sen bör du ha ett lättare spacklingsjobb.

Jag målade om min lägenhet för ett par helger sen, spacklade bara det värsta (det som katterna rivit sönder), sen rollade jag över skiten, blev faktiskt jävligt bra. Har iof ingen lust att någonsin göra om det.

CJ900RR skrev:
jag är halv-est så den biten löser jag med farsans hjälp :tummenupp
Då var det ju lett ordnat då... Balt...

(Jag hatar mig själv... Kunde inte motstå frestelsen... Förlåter du mig?)

OLJEKYLD GSXR skrev:
Lägger du oljefärg över gamla tapeten så förseglar du det gamla så att den inte suger upp vätska från spacklet och ger blåsor, sen bör du ha ett lättare spacklingsjobb.
och det säger du nu!? jag skulle ha frågat innan jag satte igång kanske :4skrika tack för tipset. kan vara bra till nästa gång...

CJ900RR skrev:
... när dom som har haft lägenheten innan inte vet vad bra förarbete betyder :4skrika

jag har spacklat och slipat och spacklat och slipat och spacklat och slipat och spacklat och slipat!

99% utav tiden har gått åt till att ta bort lager på lager av gammal tapet och att spackla och slipa. 1% till att måla. och jag trodde att jag var klar men inser att imorgon (vilket är min 25-årsdag :cpparty ) så måste jag göra om en vägg ifrån grunden igen :mad:

kul början på semestern...

har just gjort gjort om i köket. rivit ner glasfiberväv, spacklat, slipat, spacklat, slipat, målat osv. nu är vi på sluttampen, men det känns som skiten aldrig ska bli klar.
så jag vet hur det känns menar jag.
på min förra födelsedag hade min rara pojkvän prickat in att flytta(innan vi bodde ihop, men man fick ju ändå bära och slita). det var en utmärkt trevlig födelsedagssysslsättning...
:död
men han bjöd på sushi och chokladtårta på kvällen iallafall.

lycka till!

enklast är om du ringer runt till de större "målar" butikerna och frågar om de har en ångmaskin för att riva gammal tapet, vips så rollar du med den medföljande spikrollern och tjejen kan gå efter med ångmaskinen bara att skala. Väldigt simpelt och lätt. :yoparty :tummenupp

Jag renoverade vårat vardagsrumm på 30kvm på 2dagar då man kom på det med ångmaskinen, hade då också 15lager gammal tapet....

Paret som vi köpte lägenheten kunde inte förstå varför tapeterna blivit så då det hade varit så noga.... hmmm :fatta!

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8