Fy fan asså...

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
Tjena

Det är så att jag håller på o ta kort och ska köpa min brors gamla hoj (GS 500 E, han har köpt en cbr...) och idag ringer han o säger att någon har borrat sönder tändlåset!!:4skrika Dessutom så ska han besiktiga den på tisdag så jag kan köpa den sen... Frågan är ju bara nu om han hinner byta innan tisdag, för annars måste han vänta på en ny tid innan jag kan köpa den o ja kommer ju för fan få köra upp i nysnö! :mad:

Helvetes jävla skiiiit! :huvet

Hur svårt är det att byta tändlås?

Jag kan kika om vi kan ordna hem tändlås till Måndag eller har tändlås hemma i lager till GS500, om det är värt att köra ner knappt 10 mil till Skänninge om hojen går att köra.

Jag kollar detta imorgon och hör av mig till dig via PM :)

Byta lås är fö.v inte så klurigt..man får lossa låset och lyfta på någon kåpa eller två kanske, sen byter man bara ut. Sitter fast med kopplingsplintar som man drar isär och sätter ihop.

Mr Edholm skrev:
2271530 Jag kan kika om vi kan ordna hem tändlås till Måndag eller har tändlås hemma i lager till GS500, om det är värt att köra ner knappt 10 mil till Skänninge om hojen går att köra.

Jag kollar detta imorgon och hör av mig till dig via PM :)

Byta lås är fö.v inte så klurigt..man får lossa låset och lyfta på någon kåpa eller två kanske, sen byter man bara ut. Sitter fast med kopplingsplintar som man drar isär och sätter ihop.

Tjena

Tack för det, men tyvärr så står ju hojen i GBG med styrlåset i! :huvet

Vet att brorsan snackade med nån firma där nere som förhoppningsvis kan lösa det till på tisdag... *håller tummarna* :3freak

Att folk inte kan låta ens grejjer vara i fred :gnissla

Linuus skrev:
2271535 Tjena

Tack för det, men tyvärr så står ju hojen i GBG med styrlåset i! :huvet

Vet att brorsan snackade med nån firma där nere som förhoppningsvis kan lösa det till på tisdag... *håller tummarna* :3freak

Att folk inte kan låta ens grejjer vara i fred :gnissla

Ja det kan mycket väl vara samma (Sigge's Motor) eftersom det är aukt. Suzuki-dealer, som sagt, jag härjar lite med chefen imorgon så får vi se sen.

Det skjuts för lite, och straffas för snällt, i Svea rike.... :mad:

Linuus skrev:
2271520Frågan är ju bara nu om han hinner byta innan tisdag, för annars måste han vänta på en ny tid
Kan han inte bara åka dit ändå och besikta, får han ombesiktning blir det väl på drop-in tid och ni kan byta lås i lugn och ro?

Edit: Såg just att den hade styrlåset i så då var det sämre. :(

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back