Fy f#n för rullegrus.

Gick med
9 Sep 2006
Hoj
CBR 600 streetfighter + min första hoj: Yamaha TZR 125 -90
Var ute för å lufta hojen en liten runda i går. Skulle bara köra en liten liten runda eftersom det började skymma litegrann. Allt går finfint och jag rejsar lite med en flådig Merca, allt frid och fröjd. Så känner jag mig efter ett tag ganska nöjd och skall vända hemåt. Svänger in på en liten skogsväg som har några sköna kurvor på vägen hem, ingen höghastighetssträcka men väldigt skön.

Eftersom det är lite skumt ute ser jag givetvis inte rullegruset som vv lagt ut. Glider omkull och skrapar upp sidan på motorblocket, min fina Hondavinge som satt där är ett minne blott. Men vafan, det hade ju vart tio resor värre om jag haft en kåphoj... :tummenupp Så jag är nöjd ändå.

Men varför skall de envisas med att lägga ut grus på vägarna? De har förstört en massa fina vägar i sommar. :mad:

Bara jag som tycker så?

Om du kan påvisa att VV lagt ut gruset just där så kan du göra en anmälan och få skador reparerade. Inte världes lättaste uppgift att få VV skydliga, men en del som klarat det ;)

Kompisen bromsade omkull hojen igår just på rullgrus, men detta låg inte på körbanan direkt :rolleyes:

Lycka till...

been there done that..råkade ut för samma sak för ett tag sen. på väg hem å hojen släppte i en kurva. jag har tyvärr kåpor=(

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back