Fy för vad det är trist hemma igen!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Fy för,nu känner man det verkligen hur trist o grått det är o det är ju mindre än 24 tim ca(hm man blir lite snurr på tidräkningen för mellan landning hos araberna) sen man var i Thailand.
Känns lite som man kan klättra på väggarna o inte mycket o komma tillbaka till detta gråa väder.
Aja jag fick rastat av mej på en 125.a där nere...öh ja 80-90 knyck fick jag upp skiten på knöliga vägar,inte mycket till o köra på en sån hoj men man tog sej fram iallafall o höll sej på 2 hjul (sen fick man ju drömma om att det var en sporthoj-Thailändsk sådan man framförde he he)Aja där fanns större manskiner o hyra men inte just där på Koh Lanta men i Phuket fanns det större utbud.
Nu har man packat upp o tvättat all skit tvätt under dagen,torsdag väntar jobbet på en....suck! fy attans vad små deppig man blir,men men det blir defenitivt o spara nya kulor o dra iväg igen nånstans med tiden.
Det blir egentligen inte så attans dyrt,fixa bara flygstol 5500 kr o sen 5000 kr i fickpeng på 2 veckor så står man sig väl.Middor får du från 6-20 kr o man kan även lyxa på sej rejält med förrätt-huvudrätt-efterrätt på en finnare resturang för kring hundringen.God o starkt kryddat är det oftast = muma!.
La la la....längar redan bort,hm även om man bara var där 2 veckor så hade man attans svårt o föreställa sej att det skulle vara kallt hemma,precis som om man förvänta sig att här skulle vara sommar o värme men det är bara önsketänkande.
Mvh Peter R1 racer

Jag vet! kom också hem från thailand i fredags efter 4,5 veckor.. känns faktiskt riktigt segt o hamna i de här slasket nu.. :huvet

ni kan ju ana er hur jag oxå kände mig och fortfarande känner mig efter att kommit hem från Californien utan att jag ville det... bläh :(

Funderar på om man skulle sticka iväg nånstans över nyår... har bara åkt utomlands på sommaren typ grekland och så... några bra tips? :)

K-Micke skrev:
Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder. :fakta
/Din tröst i höstrusket

Så sa min gympalärare till mig och jag har aldrig kännt så mycket anlag till att döda någon som då...

Thailand!

MrAndreas skrev:
Funderar på om man skulle sticka iväg nånstans över nyår... har bara åkt utomlands på sommaren typ grekland och så... några bra tips? :)
Åk till Thailand,det rekomenderar jag varmt,billigt boende om du ordnar det själv,köp boken Lonley Planet o där finner u det mesta med boende o mat tips osv nyttiga ting o göra på resan.Min resa ner dit blev inte så hemskt dyr,tog en flygstol för 5495 kr o sen hade jag 5000 kr i fick pengar o de var både till boende,mat och utflykter....blir ju inte så extremt mycket dyrare än en sommar resa till Grekland.O värme kan du njuta av..ca 30-35 grader varmt är ju inte fel o riktigt fuktigt i luften,vänligt folk och ett lätt land o ta sej runt i.
Den bästa tiden är ju att åka nu oxå då där är "torr" period,det kom bara nån enstaka skurar när jag var där men inget som var till besvär precis då de varar nån min o sen är det bra igen
Så ta o boka resa nu,se till när du åker,vem vet jag kanske vill hänga på för dit ska jag nog igen förr eller senare.
Mvh Peter R1 racer

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...