Fy för eftermiddagslurar!

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Hade precis kommit hem från skolan och sett klart en moto gp dokumentär då jag somnar i soffan... för att någon timme senare vakna i panik och få för mig att det är onsdag! Jag kollade på klockan och såg att det stod 17.30, drog upp rullgardinen (nerdragen eftersom att det blänker i tvn) och såg att det var ljust ute. Så jag hoppar upp och rusar till datorn, två steg bort, för att kolla att klockan verkligen stämmer och det gör den ju. Å jag plågas verkligen av tanken på alla viktiga föreläsningar jag missat under dan och min tvätttid!

...tills det så småningom går upp ett ljus och jag kollar datumet och ser att det fortfarande är tisdag :D

Jag säger då det... jag ska fan aldrig mer somna i soffan en eftermiddag.
Iallafall inte utan att sätta klockan på ringning :gnissla

Haha, sånt är riktigt skoj :D

Jag skällde ut min lillebror och nästan spöade upp honom när jag klev ner i köket en gång när jag gick i gymnasiet, frågade varför idioten inte hade väckt mig för då klockan var efter 9 nu! Han satt som ett frågetecken och käkade mackor medan jag skällde ut honom, morsan undrade om jag var full :D
Sjukaste av allt är att jag hade en väckarklocka som visade tiden 21 men det fattade jag tydligen inte när jag var trött.
Jag lurade min tjej att hon hade sovit på soffan hela natten och var tvungen att åka till jobbet, klockan 8 på kvällen. Det tog en stund innan det greppade...

En annan klassiker är att åka till jobbet klockan 6 en lördagmorgon. Ännu jobbigare när man har flera mil dit och hinner parkera bilen, gå in på området och låsa upp stället och tända upp överallt och slå på datorn och inser efter en stund att anledningen till att det är så dåligt med folk är för att det är LÖRDAG :mad:

En annan klassiker är att åka till jobbet klockan 6 en lördagmorgon. Ännu jobbigare när man har flera mil dit och hinner parkera bilen, gå in på området och låsa upp stället och tända upp överallt och slå på datorn och inser efter en stund att anledningen till att det är så dåligt med folk är för att det är LÖRDAG :mad:

klockrent!:tummenupp

Vi ställde om en polares alla klockor, sparkade upp honom kl 2 på natten och sa att det var dags att gå till jobbet. Han hann ända in på jobbet, funderade på varför nattskiftet fortfarande jobbade, stämplade in, 02.17, VA I HELV..... jävvlar va arg han blev. :tummenupp

Vi ställde om en polares alla klockor, sparkade upp honom kl 2 på natten och sa att det var dags att gå till jobbet. Han hann ända in på jobbet, funderade på varför nattskiftet fortfarande jobbade, stämplade in, 02.17, VA I HELV..... jävvlar va arg han blev. :tummenupp

Konstigt :rofl

Tutlurad är nog fortfarande värre än eftermiddagslurad

Vad är det för jävla lyxproblem? Börja jobba skift så får ni känna på the true meaning of tidsförvirring. Gå och lägga sig kl 8 på morgonen en måndag, vakna och tro det är tisdag, men eftermiddag/kväll, läsa fel i schemat lite då och då.

Ta er i kragen. :mad:

Äh! Klassikern är väl att somna vid 17.00 i soffan. Vakna till vid 03.00 och klä av sig och lägga sig i sängen och sova till 10.00. Det var tider det.

Du menar http://www.klockren.nu/

Den är ju en klassiker som sagt. Kan hända fortfarande när man druckit lite för mycket och envis som man är så ska man se klart den där filmen som går på tv, fast man knappt kan hålla ögonen öppna. Slutar oftast med att man vaknar runt 05-07 svettig och nackspärr för man legat på skinnsoffan.

Eftermiddagslur är fanimej det bästa som finns!

Last edited:
Jag sover konstant - som delfinerna med bara en hjärnhalva vaken åt gången. I alla fall tyder allt på det... :va

Nä fy fan för att somna när man kommer hem från jobb. Vaknar man upp tre timmar senare och kommer inte kunna sova under natten när man sedan ska upp kl 0530 för att dra till jobbet. Powernaps är inte min grej.
Man har ju vaknat upp på en lördagmorgon i panik tidigt som satan på morgonen och fått för sig att man är sen till jobbet och trycker i sig en macka och arbetskläder tills man inser att det är helg..

Eftermiddagslur är fanimej det bästa som finns!
Ja, fy tusan vilken lyx. Som heltidsarbetande trebarnsfar har jag våta drömmar om att kunna gubbsova på soffan en eftermiddag med ett halvslutet öga på TV:n med en dyngig match från England. :kär

Senast jag sov på soffan på dagtid var när jag hade influensa och 40 graders feber - det var liksom inte samma sak...

prova att sova runt en gång, det får dig att fundera när du kliver upp och klockan visar på en halvtimme innan du gick o la dig....

har bara hänt mig en gång, men jag minns det som igår..... :rolleyes:

I mina tonår lyckades jag sova 20 timmar på ett dygn.

Jag bodde på elevhem på en skola, och var konstant trött.

Klev upp på morgonen, åt frukost i matsalen, gick upp och la mig en stund innan skolan skulle börja och somnade om, stenhårt!

Till lunch kom en klasskompis och skulle höra om jag var sjuk, så jag gick ner och åt lunch.

Sen hade vi håltimme efter lunch så jag gick och vilade med stränga order till mina kompisar att väcka mig i god tid innan lektionen, vilket dom sket i eftersom någon annan hade sagt att jag var sjuk och det då vore dumt att komma tillbaka och få ogiltig frånvaro, dom väckte mig skrattandes till middag, då jag faktiskt höll mig vaken med stora mängder kaffe i ett par timmar innan jag gick upp på rummet igen, där jag givetvis däckade stenhårt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg