fxxxing dragkedja. :(

swanx

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
Honda VFR 800 -02
Va upp till lelles häromdan o köpte ny komplett utrustning.

Har provat stället 2 ggr hos dom o 3e gången ja kommer hem o drar på mig skiten går dragkedja mellan jacka o byxa sönder.. :(
Stället är a-stars stella. men såklart så är de ingen panik, de dröjer bara lite längre med åkandet än jag velat.
Så nu undrar lite, har ju garanti på grejerna så kommer åka tillbaka med dom på tisdag när dom öppnar igen. Kan man be dom o byta ut hela dragkedjan till något som är starkare o håller bättre eller kan dom bara fixa den befintliga som finns redan ?!
Ska de verkligen gå sönder så lätt? Jag menar allt jag gjorde va ju att dra åp mig stället över axlar o rygg när de gick sönder. Om man hade kraschat hade de inte stått emot speciellt mkt känns de som. :mad:

enl. konsumentköplagen har du rätt att få varan utbytt eller reparerad. dom har 3 försök på sig att fixa det, sen har du rätt att få pengarna tillbaks.

dom har alltså ingen skyldighet att sätta dit en kraftigare kedja utan det räcker för dom att sätta dit en ny, dock kan du alltid be dom göra det. skadar aldrig att fråga;)

/J

A-stars har ju haft lite bristfälliga dragkedjor över lag.
Prata med Lelles om det är ok att du fixar nya och dom står för kostnaden.
Alternativet är att dom skickar grejorna på reparation,och det brukar ta 3-4 veckor.

Lämna tillbaka & be om ett helt nytt! Eller ännu bättre, lämna tillbaka det & ta samma modell fast i helställsutförande så slipper du riskera att dragkedjan ger upp vid en eventuell krasch.

När jag va på lelles nu häromveckan sa dom att det bara va att komma tillbaka, det går på garantin om något skulle hända, för jag var orolig för alpinestars dragkedjor så jag frågade innan, det ska inte vara några problem!

När jag va på lelles nu häromveckan sa dom att det bara va att komma tillbaka, det går på garantin om något skulle hända, för jag var orolig för alpinestars dragkedjor så jag frågade innan, det ska inte vara några problem!

nej han sa också att de är garanti på grejerna i 2 år om något skulle ghå sönder eller liknande.
funderade mest på om man kunde få byta ut hela dragkedjan till något som håller lite bättre. Bästa vore ju om man kunde lämna in de någon annanstans så de slipper ta ytterligare en månad :)

Eller så är de helt enkelt så att jag köpt ett på tok för litet ställ om tillomed dragkedjorna lägger av :D

nej han sa också att de är garanti på grejerna i 2 år om något skulle ghå sönder eller liknande.
funderade mest på om man kunde få byta ut hela dragkedjan till något som håller lite bättre. Bästa vore ju om man kunde lämna in de någon annanstans så de slipper ta ytterligare en månad :)

Eller så är de helt enkelt så att jag köpt ett på tok för litet ställ om tillomed dragkedjorna lägger av :D

Oftast måste man ju sprätta upp hela kedjan och sy in en ny. Skulle ju nästan vara oförskämt att dom i det läget inte tog en kedja som hade högre kvalitet när dom bytte denna. Har du förresten kollat om kedjan du har är vindskyddad?
Isåfall är det ju lämpligt med en likadan typ när dom byter. Kan ju annars blåsa lite kallt där man minst vill det...

hehe ja det skulle sanneligen vara spänt, jag gick in med visionen om att jag skulle behöva ett herrställ men det va det inte tal om, så "oformad" är jag tydligen inte - än ;) Jag har iofs både en sadelmakare och en sömmeska i släkten, kanske man tar och utnyttjar henne om det skulle vara så att det inte håller.:mad:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg