Han åt ett bantningsmedel som innehöll efedrin om jag inte missminner mig.Har för mig att det var något slags bantningspreparat som han åt som inte var tillåtet.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Han åt ett bantningsmedel som innehöll efedrin om jag inte missminner mig.Har för mig att det var något slags bantningspreparat som han åt som inte var tillåtet.
Han åt ett bantningsmedel som innehöll efedrin om jag inte missminner mig.
Fast de drog int tillbaka hans titel utan han blev efter att det hela dragits hela vägen upp i CAS (Idrottens högsta skiljedomstol) så blev han avstängd till sistsa racet samt blev av med poängen han tog på Kyalami.Det vill jag oxå minnas att det var fast personligen har jag alltid haft svårt att acceptera tillbakadragandet av Hagas titel![]()
Men rätt ska väl vara rätt och regler ska följas, bla bla bla men men ..
Fast de drog int tillbaka hans titel utan han blev efter att det hela dragits hela vägen upp i CAS (Idrottens högsta skiljedomstol) så blev han avstängd till sistsa racet samt blev av med poängen han tog på Kyalami.
Där finns ju mängder med bra doping för RR.....
Var det inte någon avdankad snowboardåkare som vann någon stortävling men blev av med medaljen för att han hade rökt på innan tävling.
En dopingexpert hade yttrat sig om rökats dopingeffekter och sagt ungefär så här: "Om han lyckades vinna pårökt så ge snubben en medalj till, det har bara försämrande egenskaper"
Vilken variant av kortison är inte dopingklassad? Varför får man förutsätta att Peddo mfl inte får vissa substanser?
Jag ställer mig mycket tveksam till att någon av RR-förarna skulle ta sprutor strax före start som gjorde att de presterade sämre............. ffs!
Nor-adrenalin?.....men nämn gärna en uppåt-smärtstillaredont exist... smärtstillande = hämmande
![]()
Nor-adrenalin?
....och dess smärtstillande effekt ?
Nuu duu, talar vi om hormoner som triggar av andra organ (bla hypofysen) i kroppen för att utsöndra mer dopamin som i sin tur kanske lindrar smärta...annars finns ingen aktiv substans i noradrenalin som direkt lindrar...
........FFS![]()
treo, blodförtunnande med koffein. har för mig att det är klassat som doping?
Finns juh rätt många olika väsen som har sina regler..men visst kan jag tänka mig att det är klassat som doping inom något specifikt område....
Sen e väl treo samlingsnamnet på ett gäng substanser...som du själv nämner...koffein och treos smärtlindrande substans: acetyl-syra-nått..minns inte...
Bara 2 substanser som fungerar fint fint ihop då de förstärker varandras egenskaper....
Som vanligt är jag ute på djupt vatten, men det är bara fegisar som simmar där de bottnar....och dess smärtstillande effekt ?
Nuu duu, talar vi om hormoner som triggar av andra organ (bla hypofysen) i kroppen för att utsöndra mer dopamin som i sin tur kanske lindrar smärta...annars finns ingen aktiv substans i noradrenalin som direkt lindrar...
nää, treo är samlingsnamnet på actylsalicylsyra och koffein, samma innehåll som senare plagiat som koffein brus, bamyl koffein mm.
men det är en uppåtsmärtstillande iallafall![]()
som du sa inte fanns
![]()
Har för mig att det var något slags bantningspreparat som han åt som inte var tillåtet.
Där finns ju mängder med bra doping för RR.....
B-blockers för att slippa tävlingsnerverna
Men wtf...det är ändå koffeinet som piggar upp och återställer koncentrationsförmågan....
.....hävdar fort. att en enskild substans..särskilt av den kaliber som ges vid fraktur,brännskada, ledbesvär mmINTE har en uppiggande effekt!
Vilket det brukar handla om när man snackar om RR!
Pedrosas vurpa i tyskland förra året tex.
fuckade handled+finger+vrist.....................doktorn petade nog inte treon ner i halsen på honom innan nästa race.
Däremot tror jag han drack sig redigtpå redbull efter sina sprutor!
Men vafan.................
QUOTE: men nämn gärna en uppåt-smärtstillare dont exist...
smärtstillande = hämmande END QUOTE.
DET VAR DETTA PÅSTÅENDE JAG SVARADE PÅ
Självklart är inte treo av den kalibern att man ger det vid öppna benbrott lr liknande.
Hade jag kommit till läkaren med ett rejält benbrott/fraktur och han gav mig en treo så skulle jag kasta en sten på honom.
Men har man så ont som en sån skada gör och begränsar funktion mm. så hjälper nog inte sprutor heller, vilket gör det svårt att köra. Beror ju helt på hur skadan ser ut, men det har jag inte ens pratat om,
utan:
Det är den enda substansen av smärtstillande som fungerar uppiggande
som är användbar vid tex RR.
Acetylsyrans smärthämmande effekt är även blodförtunnande som fungerar prestationshöjande vid fysisk aktivitet plus att den boostar koffeinet.
Därav fungerar den uppiggande och prestationshöjande,
utan acetylsyran så fungerar koffeinet inte särskilt bra.
Sen vad du hävdar/tycker/vill/påstår/jämför med i ditt lilla huvud är inte särskilt intressant jämfört med fakta..![]()
WIKI-Nutte
varför så taggig min vän...erkänn att du har fel baraoch det är inget påstående...its a fact
![]()
haha, nädu..
jag har inte fel, du påstog och jag svarade med fakta. rofla på du..
sen försökte jag få dig lite upprörd men det ville du tydligen inte haka på.. tråkigt![]()
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |