Fuskar Lorenzo?

Han åt ett bantningsmedel som innehöll efedrin om jag inte missminner mig.

Det vill jag oxå minnas att det var fast personligen har jag alltid haft svårt att acceptera tillbakadragandet av Hagas titel :fakta

Men rätt ska väl vara rätt och regler ska följas, bla bla bla men men ..

Det vill jag oxå minnas att det var fast personligen har jag alltid haft svårt att acceptera tillbakadragandet av Hagas titel :fakta

Men rätt ska väl vara rätt och regler ska följas, bla bla bla men men ..
Fast de drog int tillbaka hans titel utan han blev efter att det hela dragits hela vägen upp i CAS (Idrottens högsta skiljedomstol) så blev han avstängd till sistsa racet samt blev av med poängen han tog på Kyalami.

Fast de drog int tillbaka hans titel utan han blev efter att det hela dragits hela vägen upp i CAS (Idrottens högsta skiljedomstol) så blev han avstängd till sistsa racet samt blev av med poängen han tog på Kyalami.

ahh oki så var d ja, nu minns även en gammal man :tummenupp

Fokus är från d hela på hur besvikelsen tog över efter att han kört bra d året..

Var det inte någon avdankad snowboardåkare som vann någon stortävling men blev av med medaljen för att han hade rökt på innan tävling.

En dopingexpert hade yttrat sig om rökats dopingeffekter och sagt ungefär så här: "Om han lyckades vinna pårökt så ge snubben en medalj till, det har bara försämrande egenskaper"

Japp, Indeedlioo..! det var första året som snowboard hade kommit med i vinterolympics..sporten skulle få en jättesving trodde man då...
Stackars kanadensare om jag inte minns fel....och läkaren hade uttryckt sig bokstavligen som du citerade! Skämtades en del om det på TV en tid efter med.....

Vilken variant av kortison är inte dopingklassad? Varför får man förutsätta att Peddo mfl inte får vissa substanser?

Jag ställer mig mycket tveksam till att någon av RR-förarna skulle ta sprutor strax före start som gjorde att de presterade sämre............. ffs!

......ffs....tror jag inte heller......men nämn gärna en uppåt-smärtstillare ;) dont exist...
smärtstillande = hämmande :mattias

Last edited:

....och dess smärtstillande effekt ?
Nuu duu, talar vi om hormoner som triggar av andra organ (bla hypofysen) i kroppen för att utsöndra mer dopamin som i sin tur kanske lindrar smärta...annars finns ingen aktiv substans i noradrenalin som direkt lindrar...

........FFS :krama

Nuu duu, talar vi om hormoner som triggar av andra organ (bla hypofysen) i kroppen för att utsöndra mer dopamin som i sin tur kanske lindrar smärta...annars finns ingen aktiv substans i noradrenalin som direkt lindrar...

........FFS :krama

quotade fel inlägg av dig, men en uppåt smärtstillande är
treo, blodförtunnande med koffein. har för mig att det är klassat som doping?
kanske bara i stora mängder, vet ej...

Last edited:
treo, blodförtunnande med koffein. har för mig att det är klassat som doping?

Finns juh rätt många olika väsen som har sina regler..men visst kan jag tänka mig att det är klassat som doping inom något specifikt område....

Sen e väl treo samlingsnamnet på ett gäng substanser...som du själv nämner...koffein och treos smärtlindrande substans: acetyl-syra-nått..minns inte...
Bara 2 substanser som fungerar fint fint ihop då de förstärker varandras egenskaper....

Last edited:
Finns juh rätt många olika väsen som har sina regler..men visst kan jag tänka mig att det är klassat som doping inom något specifikt område....

Sen e väl treo samlingsnamnet på ett gäng substanser...som du själv nämner...koffein och treos smärtlindrande substans: acetyl-syra-nått..minns inte...
Bara 2 substanser som fungerar fint fint ihop då de förstärker varandras egenskaper....

nää, treo är samlingsnamnet på actylsalicylsyra och koffein, samma innehåll som senare plagiat som koffein brus, bamyl koffein mm.
men det är en uppåtsmärtstillande iallafall:ätapiller :galen som du sa inte fanns:mattias

Som vanligt är jag ute på djupt vatten, men det är bara fegisar som simmar där de bottnar :D

Nor-adrenalin ska kunna påverka hur vi uppfattar smärta enligt den här rapporten:
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2007-12/cp-hsa112907.php

nää, treo är samlingsnamnet på actylsalicylsyra och koffein, samma innehåll som senare plagiat som koffein brus, bamyl koffein mm.
men det är en uppåtsmärtstillande iallafall:ätapiller :galen som du sa inte fanns:mattias

:rofl
Men wtf...det är ändå koffeinet som piggar upp och återställer koncentrationsförmågan....
.....hävdar fort. att en enskild substans..särskilt av den kaliber som ges vid fraktur,brännskada, ledbesvär mm :mattias INTE har en uppiggande effekt!
Vilket det brukar handla om när man snackar om RR!
Pedrosas vurpa i tyskland förra året tex.
fuckade handled+finger+vrist.....................doktorn petade nog inte treon ner i halsen på honom innan nästa race.
Däremot tror jag han drack sig redigt :Bugar på redbull efter sina sprutor!

fegisar kommer ingenvart!
Men man kan vända på det med. beror helt på personen som utsätts för den mängd substans.
Säg att vi har en RR-förare som lider av nervositet inför race. Rätt mängd Kodein skulle troligen lugna nerverna och inge känslan av välbefinnande. Finns fortfarande risk för nedsatt motorik..men rätt dos talar vi om här :P hur hade den föraren kört kontra en ghostversion av han sjäv som e sober o nervig?
Alla människor har nån apa på ryggen...kan ju finnas nån RR förare som bängar ut på minus-skalan :rofl

Har för mig att det var något slags bantningspreparat som han åt som inte var tillåtet.

Han använde en astmamedicin som han enligt reglerna skulle redovisat,
men inte gjort. Tydligen var den inte "klassad" som godkänd.

RÄTTELSE:
Det var ett kosttillskott "Ma Hung" som innehöll just ephedrine.
------------------------------------------------------------------------

The result of this counter-test shows a concentration of ephedrine about 13.4 m g/ml,

"The results of the B-sample analysis, performed in the IOC (International Olympic Committee) accredited doping control laboratory in Cologne, Germany, show the positive test for ephedrine was brought about by Haga's use of a dietary supplement containing the naturally occurring ephedra compound "Ma Huang." In addition to a range of herbal and dietary supplements, ephedrine is commonly found in ordinary eye drops and cold remedies. Consequently the IOC (and therefore the FIM) allow a level of ephedrine to be present in a urine sample, up to a concentration of 10 micrograms/ml. Establishing the exact concentration of ephedrine present in a sample is a complicated process. The IOC requires the test results to be corrected for the presence of related substances, as well as for measurement deviations. In this case, none of the official test results published so far have been corrected accordingly.

KentW

Där finns ju mängder med bra doping för RR.....

B-blockers för att slippa tävlingsnerverna

Man slipper en hel del annat med B-blockers också...jag "slapp" bla.
- Normal puls....23% för låg = Lägre prestation....?%
- Koncentrationsförmåga.......
- För låg hjärtfrekvens = Mer vätska sammlades i kroppen = Högre vikt...
- Fördröjning mellan tanke - handling......

P.S
Förstod ironin.

KentW

Last edited:
Men wtf...det är ändå koffeinet som piggar upp och återställer koncentrationsförmågan....
.....hävdar fort. att en enskild substans..särskilt av den kaliber som ges vid fraktur,brännskada, ledbesvär mm :mattias INTE har en uppiggande effekt!
Vilket det brukar handla om när man snackar om RR!
Pedrosas vurpa i tyskland förra året tex.
fuckade handled+finger+vrist.....................doktorn petade nog inte treon ner i halsen på honom innan nästa race.
Däremot tror jag han drack sig redigt :Bugar på redbull efter sina sprutor!

Men vafan.................

QUOTE: men nämn gärna en uppåt-smärtstillare dont exist...
smärtstillande = hämmande END QUOTE.

DET VAR DETTA PÅSTÅENDE JAG SVARADE PÅ:7peta

Självklart är inte treo av den kalibern att man ger det vid öppna benbrott lr liknande.
Hade jag kommit till läkaren med ett rejält benbrott/fraktur och han gav mig en treo så skulle jag kasta en sten på honom.
Men har man så ont som en sån skada gör och begränsar funktion mm. så hjälper nog inte sprutor heller, vilket gör det svårt att köra. Beror ju helt på hur skadan ser ut, men det har jag inte ens pratat om,
utan:
Det är den enda substansen av smärtstillande som fungerar uppiggande
som är användbar vid tex RR.

Acetylsyrans smärthämmande effekt är även blodförtunnande som fungerar prestationshöjande vid fysisk aktivitet plus att den boostar koffeinet.
Därav fungerar den uppiggande och prestationshöjande,
utan acetylsyran så fungerar koffeinet inte särskilt bra.

Sen vad du hävdar/tycker/vill/påstår/jämför med i ditt lilla huvud är inte särskilt intressant jämfört med fakta..:såjaponken:tummenupp

Men vafan.................

QUOTE: men nämn gärna en uppåt-smärtstillare dont exist...
smärtstillande = hämmande END QUOTE.

DET VAR DETTA PÅSTÅENDE JAG SVARADE PÅ:7peta

Självklart är inte treo av den kalibern att man ger det vid öppna benbrott lr liknande.
Hade jag kommit till läkaren med ett rejält benbrott/fraktur och han gav mig en treo så skulle jag kasta en sten på honom.
Men har man så ont som en sån skada gör och begränsar funktion mm. så hjälper nog inte sprutor heller, vilket gör det svårt att köra. Beror ju helt på hur skadan ser ut, men det har jag inte ens pratat om,
utan:
Det är den enda substansen av smärtstillande som fungerar uppiggande
som är användbar vid tex RR.

Acetylsyrans smärthämmande effekt är även blodförtunnande som fungerar prestationshöjande vid fysisk aktivitet plus att den boostar koffeinet.
Därav fungerar den uppiggande och prestationshöjande,
utan acetylsyran så fungerar koffeinet inte särskilt bra.

Sen vad du hävdar/tycker/vill/påstår/jämför med i ditt lilla huvud är inte särskilt intressant jämfört med fakta..:såjaponken:tummenupp

:rofl WIKI-Nutte :)
varför så taggig min vän...erkänn att du har fel bara :tungan och det är inget påstående...its a fact :tungan

:rofl WIKI-Nutte :)
varför så taggig min vän...erkänn att du har fel bara :tungan och det är inget påstående...its a fact :tungan

haha, nädu..
jag har inte fel, du påstog och jag svarade med fakta. rofla på du..
sen försökte jag få dig lite upprörd men det ville du tydligen inte haka på.. tråkigt:)

haha, nädu..
jag har inte fel, du påstog och jag svarade med fakta. rofla på du..
sen försökte jag få dig lite upprörd men det ville du tydligen inte haka på.. tråkigt:)

Naaah... Palla med o bli upprörd!!??
Det e kul o bullskita på SH...ingen mening med att jobba ner sig. fakta e juh fakta hahah
vem vet..våra hweelies kanske korsas nåndag....och då ska jag faneme säga till o trycka ner treo ner i halsen på dig !!!!!! att Rolfa är en rättighet jag tänker tillämpa i alla möjliga lägen:yoparty

mvh

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...