Fuska på prov/tenta

tassen skrev:
Sen söker man jobb på de betygen, får jobbet, vekligheten kommer ifatt när det visar sig att du är en veritabel sopa, kan inget av värde, du får sparken ut......idiot.

Har haft med sådan att göra...ifall du undrar..

Aaaa, mina kunskaper om hinduism lär ju verkligen påverka vilka jobb jag kommer få i framtiden och hur väl jag klarar mig.
Jag strävar efter att aldrig bli antsälld, i bästa fall tar jag över farsans företag och försörjer mig på det.
Om fallet inte blir så, så kommer jag garanterat inte ha några probs för det jag e utbildad. Vet dock inte vad du sysslar med, men en arbetsledare som dig skulle jag bara skratta i ansiktet och lämna på fläcken.
Förhoppningsvis blir jag helt oberoande och kan sortera bort viktigpettrar som dig här i livet...

Akrylamid skrev:
Aaaa, mina kunskaper om hinduism lär ju verkligen påverka vilka jobb jag kommer få i framtiden och hur väl jag klarar mig.
Jag strävar efter att aldrig bli antsälld, i bästa fall tar jag över farsans företag och försörjer mig på det.
Om fallet inte blir så, så kommer jag garanterat inte ha några probs för det jag e utbildad. Vet dock inte vad du sysslar med, men en arbetsledare som dig skulle jag bara skratta i ansiktet och lämna på fläcken.
Förhoppningsvis blir jag helt oberoande och kan sortera bort viktigpettrar som dig här i livet...

Tja, om du pratar om gymnasiekunskaper nu så är det mesta som lärs ut på gymnasienivå att betrakta som allmänbildning. Det är jävligt nyttigt med allmänbildning. Arbetsgivare gillar det. Din farsa gillar det. Och din farsas kunder gillar det.

Behöver du dessutom fuska dig igenom en kärnämneskurs som religion A har du i mina ögon knappt ens gymnasiekompetens...

Halogen skrev:
Tja, om du pratar om gymnasiekunskaper nu så är det mesta som lärs ut på gymnasienivå att betrakta som allmänbildning. Det är jävligt nyttigt med allmänbildning. Arbetsgivare gillar det. Din farsa gillar det. Och din farsas kunder gillar det.

Behöver du dessutom fuska dig igenom en kärnämneskurs som religion A har du i mina ögon knappt ens gymnasiekompetens...

Mjo man har säkert nytta av hinduistiska kaster och traditioner dagligen.
Det är inte det som är poängen. Det är ingen big deal att man fuskat igenom några prov hit och dit.
I mina ögon verkar det som att du skippat skolan överhuvud taget eftersom du anser att man inte hör hemma på ett gymnasium eftersom man är totalt ointresserad av Hinduism. Jag vet inte vilken fantasibubla du lever i, men det finns mer användbar allmänbildning en sådant.
Men attans, jag har ju fuskat igenom några religons prov, där rök alla mina anställningschanser.

Akrylamid skrev:

Jag vet inte vilken fantasibubla du lever i, men det finns mer användbar allmänbildning en sådant.
Men attans, jag har ju fuskat igenom några religons prov, där rök alla mina anställningschanser.

Kanske beror lite på vad man jobbar med. Om inte annat så är det en bra kunskap för att kunna förstå sig på andra religoner. Man får en större förståelse om varför något är som det är när man vet delar av bakrunden.

Allmänbildning som tex "hinduistiska kaster och traditioner dagligen." är något som får en att verka smart. Verkar man smart så blir man tagen för det och folk kanske frågar. Hur fasiken funkar det här? När man kan svara på alla frågor mellan hinduistiska kaster och hur man bygger hus, är man inte smart då? Om man jämför med han som bara kan bygga hus?

Håller med om att det är bäst om man kan klara tentan utan hjälpmedel, men vid omtenta så blir jag nog lite mer desperat.

Tror att det bästa sättet att fuska är att rista in nyckelord på en (transperant) Brio-penna i mycket små bokstäver.. så kan man läsa nyckelorden medanst man skriver och man döljer dem väl eftersom handen är i vägen.

Som Joseph Kennedy sa till sina söner: " Det är inte vem du är, utan vem folk tror du är som är det viktigaste". Dvs om folk tror att du är extremt smart, ifrågesätts du inte.

"fart freak"?? Har du vansinniga gaser eller vad?

Mitt tips är att lämna in en blank tenta där du erbjuder dig att suga av examinatorn mot ett G (med option på VG)

Akrylamid skrev:
Det är inte det som är poängen. Det är ingen big deal att man fuskat igenom några prov hit och dit.
I mina ögon verkar det som att du skippat skolan överhuvud taget eftersom du anser att man inte hör hemma på ett gymnasium eftersom man är totalt ointresserad av Hinduism. Jag vet inte vilken fantasibubla du lever i, men det finns mer användbar allmänbildning en sådant.

Nej, det är ingen big deal - på gymnasienivå. Det enda som händer är i princip att du några år senare inte fattar vad som händer på nyheterna och att folk skrattar åt dig i fikarummet. Om du inte blir tagen förstås, är det riktigt illa blir du väl utan betyg i religion (som är ett kärnämne, alltså får du ingen gymnasiekompetens).

Men nu handlade tråden om fusk på högskolenivå. Är det lika ok där tycker du?

Muskedunder skrev:
Skriv en fusklapp, sätt fast den i en tråd som du drar genom tröjärmen, fäst andra änden i andra axeln eller liknande. Justera sen längden på tråden precis så du kan ha lappen framme i handen. Vitsen med det här är att du ska kunna genom att räta på armen och spänna ryggen(beroende på hur man dragit tråden) få lappen att försvinna in i tröjärmen utan att behöva se ut som du håller på med nåt misstänkt. Illusionister gör detta i sina måttligt roande trick involverande en näsduk som försvinner ur handen.

Annars kan du lägga en colaflaska i blöt tills eticketten lossnar, skriv på insidan av den och klistra fast den igen. Väl inne dricker du upp colan precis så den täcker texten, så du kan luta flaskan för att se och ha den stående för att ha texten gömd.

Inget jag tillämpat själv dock, och rekommenderar inte att göra det heller. Konsekvenserna man får ta av att bli upptäck är avskräckande nog

Satan vilken fuskarmästare du verkar vara då.

Att fuska på högskola leder till polisanmälan, man blir antagligen fett avstängd också. Hellre en omtenta än att få allting raserat...

Är det gymnasiet så är det bara att plugga en dag extra för ett MVG, det är fan inte svårt. Alla är bra lata där bara

många som är emot fusk här då! själv älskar jag fusk :) ångrar ingenting! fuskade mej igenom hela gymnasiet :) har strålade betyg plus några stipendium i svenska utan att pluggat ihjäl mej :yoparty
vad har jag fått för jobb då? nu jobbar jag på Marbodal.. där kräver dom gymnasieutbildning för att stå vid ett band och skruva ihop köksluckor :kocko .. det klarar vem som helst :3freak såå fuska på du :)

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back