Fuska med trängselskatten

ktmjacke skrev:
Mästare på både korsord o sodoku.
Redan inkörd på årsmodell -81.
Hoppar inte fallskärm längre.
Hojar kan jag lätt glömma om jag blir frekvent distraherad av "nåt annat". :tungan :tungan :tungan

Oh my God! A match made in heaven! :D

Mamma skulle bli överlycklig... om syrran förutom jag släpar hem en "bad boy"... :rofl :rolleyes: ;)

Fast sambon och du skulle ju ha endel gemensamt... frågan är om det skulle gå att ha er i "salongen" båda på en gång... :rofl

*smider planer*

:tungan

crf 450 skrev:
Jepp mina skyltar e präglade o det fungerar finfint, man klistrar faktiskt inte fast skyddet/skivan. Mina skyltar sitter i en skyltram med en clic-on kant som håller grejjerna på plats. det e den standardskylthållare som säljs på biltbh.firmor överallt. Jag tog split-screen varianten så att ev fartkameror också får svårt att ta en bild.
:)
Split-screen? Var ser du denna variant? "Fotostopp lins" kallar man det på sajten du tipsade om.

Nyteknik skrev:
Split-screen? Var ser du denna variant? "Fotostopp lins" kallar man det på sajten du tipsade om.

Ja ok, jag glömde säga att jag gjorde klart för dem att jag vill ha en riktigt bra preppad bil som fintar det mesta o då föreslog de "split-screen". Den fanns mkt riktigt inte på hemsidan men den enda skillnaden är att halva doran har vertikala jammers o den andra horisontella så att vare sig stalkers me paparazzi-kameror e över el under el vid sidanom så blir det blurrad skylt! Däremot framför o bakom är det klar sikt. Jag hade förrut laser-jammer&radarvarnare men det vart en dyrköpt erfarenhet :D
Så nu ville jag ha lagliga grejjer men av bästa sort.
:2cool

Flamma77 skrev:
Oh my God! A match made in heaven! :D

Mamma skulle bli överlycklig... om syrran förutom jag släpar hem en "bad boy"... :rofl :rolleyes: ;)

Fast sambon och du skulle ju ha endel gemensamt... frågan är om det skulle gå att ha er i "salongen" båda på en gång... :rofl

*smider planer*

:tungan
Nå vad väntar vi på då??
Börjar ju kallna nästan. :)

crf 450 skrev:

Vad kostar en sådan då? Är enda skillnaden alltså att ev kameror från sidan inte kan fotografera? Vad är syftet med det, att hastighetskameror är monterade snett ovanfrån?

Någon som testat Active GPS som togs upp i början av tråden? Vore rätt intressant att veta om den verkligen fungerar lika bra som de påstår på hemsidan.

Okej, jag har nu fått hem min "fotolins" (från www.phantomplate.com).
Men hur ska den monteras? En del säger att den trots att den är för hög inte skall klippas av?! De refererar till bilden på hemsidan (som finns till beskådning nedan).
Men om man monterar den så som på bilden så sitter den ju en bit utanför skylten, det både ser risigt ut, känns som den kan lossna och framför allt - det blir bara att dra av den för första bästa klåfingriga typ.

Bifogat

• delete phantomplate.gif
    delete phantomplate.gif
    15.6 KB · Visningar: 154
Ingen som vet?
Jag ska åka och montera nu tänkte jag. Vore hyfsat irri om man klippte av den och den sedan blev verkningslös...:brynad

För fan är det ingen som vet hur man fuskar med trängselavgiften? :4skrika
Nu är skiten (säkert fel)monterad.
:mad:
Sedan undrar jag hur fan kamerorna ser genom snö, alternativt genom mitt handskfack till transpondern? Hur fungerar RFID?
Jag hade HELT igensnöade plåtar och transpondern i handskfacket men Partiet tog mina pengar ändå. :gråta

Markus skrev:
För fan är det ingen som vet hur man fuskar med trängselavgiften? :4skrika
Nu är skiten (säkert fel)monterad.
:mad:
Sedan undrar jag hur fan kamerorna ser genom snö, alternativt genom mitt handskfack till transpondern? Hur fungerar RFID?
Jag hade HELT igensnöade plåtar och transpondern i handskfacket men Partiet tog mina pengar ändå. :gråta

Asså, transpondrarna går väl med radio (RF)? Då "syns" de även om de ligger i handskfacket. Beroende på vad som är i vägen så blir mottagningen mer eller mindre dålig, men den funkar antagligen oftast ändå, bara den ligger i bilen. Eller går förbi med den i väskan, som jag läste att någon hade gjort.

Markus skrev:

Lämna transpondern hemma, den enda fördelen med den är att man slipper trängas på pressbyrån om skyltarna blivit avsnöade.

Ja, transpondern är numer i byrån.
Hoppas på mer snö som jag kan pilla in mellan linsen och skylten. :banana
Så pinsamt om grannarna ser en bara. :rodnar

Följande produkt har visat sig mycket effektiv mot biltullar. ("Det finns inga passager registrerade för det här fordonet. Inga skattebeslut föreligger.") :tummenupp

Bifogat

• tejp.jpg
    tejp.jpg
    2.8 KB · Visningar: 620
Funkar fotosprayen verkligen på tullarnas kameror?

om jag inte minns fel så funkar inte sprayen längre, kan iofs inte vara 100% säker på att den ens har funkat men jag e ganska säker på att det inte funkar längre iallafall :ajjabajja

Igensnöad skylt = böter, Keps över skylten = böter, tejp på skylten = böter allt som skymmer skylten = böter. En tjej blev stoppad av polisen för att hon hade satt post-it lappar på hela skylten och fick såleds böter för det, polisen frågade varför hon hade satt på post-it lappar :tuttar jag vill inte få snö på skyltarna :tomten

Nu är det slut med slöseriet, 2405:- hann det bli - samt ett taffligt försök med Phantomplate-linser.
Jag tog loss skyltarna och lade dem i fönstren istället, ser förjävla lodigt ut men det är det värt.
Eventuell böter går till något bättre än Partiet så även om jag backar så går jag plus. Men jag har hEngT aV fEtT mE sNuTTaR redan så det är nog ingen risk, de bryr sig inte om mig och min hushållspappersrulleunderstödda regplåt.

237 skrev:
1968492 Igensnöad skylt = böter, Keps över skylten = böter, tejp på skylten = böter allt som skymmer skylten = böter. En tjej blev stoppad av polisen för att hon hade satt post-it lappar på hela skylten och fick såleds böter för det, polisen frågade varför hon hade satt på post-it lappar :tuttar jag vill inte få snö på skyltarna :tomten
du får ha keps över skylten så länge skyltarna är läsbara bakifrån och framifrån

blizzer skrev:
2116092 du får ha keps över skylten så länge skyltarna är läsbara bakifrån och framifrån

Visst, så länge som kepsen är tillräckligt mjuk så den inte kan förvärra skador på en fotgängare om du skulle träffa på en sån. D.v.s skumgummi eller något liknande. Då är det nog svårt att få den tillräckligt "styv" för att funka till att täcka över skylten på ett bra sätt.

Det var ju en tant som fick böter för att hon hade "keps", så det är nu klart att man inte får.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing